• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Lancia Beta Montecarlo Turbo Gr. 5 in Action! Sound, Accelerations & Flames скачать в хорошем качестве

Lancia Beta Montecarlo Turbo Gr. 5 in Action! Sound, Accelerations & Flames 4 года назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Lancia Beta Montecarlo Turbo Gr. 5 in Action! Sound, Accelerations & Flames
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Lancia Beta Montecarlo Turbo Gr. 5 in Action! Sound, Accelerations & Flames в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Lancia Beta Montecarlo Turbo Gr. 5 in Action! Sound, Accelerations & Flames или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Lancia Beta Montecarlo Turbo Gr. 5 in Action! Sound, Accelerations & Flames в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Lancia Beta Montecarlo Turbo Gr. 5 in Action! Sound, Accelerations & Flames

Group 5 was a FIA motor racing classification used from 1966 to 1982, redefined and applied to four distinct categories along those years. The first generation of Group 5 regulations defined a category for Special Touring Cars. Than, from 1970 to 1971, the classification was applied to limited production Sports Cars restricted to 5 litre engine capacity. For 1972, the FIA applied the Group 5 classification to what had previously been known as the Group 6 Prototype Sports Cars category and had a 3-litre engine capacity limit. In its final iteration Group 5 was for Special Production Cars, a liberal silhouette formula based on homologated production vehicles and it was used from 1976 to 1982. This 4th generation allowed extensive modifications to production based vehicles which were homologated in FIA Groups 1 through 4. The regulations required only the bonnet, roof, doors and rail panel were to be left unmodified and so the category was also mostly associated with the wide wheel arches and extravagant body style. These cars would contest the World Championship for Makes series from 1976 through to 1980 and then the World Endurance Championship in 1981 & 1982. The Beta Montecarlo Turbo was Lancia weapon for this silhouette category. It was based on the production 1975 Lancia Beta Montecarlo but of course almost nothing has remained of the road-legal car. The Group 5 Beta was the result of the joint work of Abarth (for mechanics and engine), Pininfarina (for aerodynamics) and Dallara (for chassis and suspensions). In the first development phase, the Abarth mechanics tried to modified and install the four-cylinder boxer of the Lancia Gamma, even in the supercharged version, but it was almost immediately abandoned in favor of a new 1.4259-liter, turbocharged 4-cylinder engine (equal to 1996.3 cm³ according to the 1.4x coefficient for supercharged engines) capable of delivering around 450 hp in race trim of its final 1981 evolution. Engine was linked to a five-speed manual gearbox and the total weight of the car was around 750 kg. The car was very competitive and successful in its 'less than 2.0 liters' class and sometimes it was able to annoy upper-class race cars (Porsche 935 primarily). Lancia also tried to fight directly against Porsche and so for the 1981 season they developed a larger (1773 cc) and twin turbocharged engine. Unfortunately this version was never fully developed, with Lancia already looking ahead to the brand new 'Group C' regulations that would come into force in 1982. The larger engined Beta Montecarlo only managed to score points in just one occasion. In this video you can see 3 different Betas. In particular: Martini Racing livery, but without any number. Chassis 1004. I recorded this car during the 2018 Motor Legend Festival at Imola Circuit, driven by Emanuele Pirro for some parade laps in specific and dedicated sessions. Back in the days the car obtained a victory at the Mugello 6 Hours driven by Riccardo Patrese and Eddie Cheever and obtained other successes. Jolly Club (Italian flag) livery. Chassis 1006. Only saw this one briefly during the 2016 Imola Classic racing weekend. It was fielded by the Italian team in many events of the 1980 season. Martini Racing livery, No. 65. Chassis 1009. The one that you see the most in this video. I recorded it during various events in the last few years driven by historic racer Franco Meiners. It was one of the last Beta Montecarlo Turbos ever built and did both the 1981 and 1982 Le Mans 24h 0:00 - 7:16 Autodromo di Imola 7:17 - 11:36 Circuit Paul Ricard 11:37 - 17:56 Autodromo Nazionale Monza #LanciaBetaMontecarloTurbo #LanciaRacing #Group5 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- I have to thank my friends and youtubers ‪@davide458italia‬ and ‪@Italiansupercarvideo‬ for the great collaboration done during some of these events. Don't forget to subscribe to their channels!! -- Subscribe to my 2nd channel here:    / @19bozzy92ndchannel   You can also find and follow me on: Flickr: http://www.flickr.com/photos/19bozzy92/ Facebook:   / 19bozzy92yt   Instagram:   / ste19bozzy92   Camcorder: Canon Legria HF G30 & HF GX10 + Canon DM-100 Microphone Events: Imola Classic 2016 & 2018 / Motor Legend Festival 2018 / Minardi Day 2018 / Monza Historic 2020 / Dix Mille Tours 2020 Where: Autodromo di Imola / Monza Circuit / Circuit Paul Ricard Link To My Channel:    / 19bozzy92   THANKS FOR WATCHING AND SUBSCRIBE!!!

Comments
  • Renault R.S.01 w/ Nissan GT-R R35 Engine in action at Monza Circuit + OnBoard! 4 года назад
    Renault R.S.01 w/ Nissan GT-R R35 Engine in action at Monza Circuit + OnBoard!
    Опубликовано: 4 года назад
  • 1986 World Rally Championship Remastered - Group B 8 лет назад
    1986 World Rally Championship Remastered - Group B
    Опубликовано: 8 лет назад
  • Lancia Rally 037 Group B Tribute: Best of Accelerations, Flames, Powerslides & Supercharger Sound! 2 года назад
    Lancia Rally 037 Group B Tribute: Best of Accelerations, Flames, Powerslides & Supercharger Sound!
    Опубликовано: 2 года назад
  • Bespoke Youngtimers & Oldtimers racing at Monza: Saab 900 Turbo, Viper RT/10, 935 DP, E36 GTR, GT40! 4 недели назад
    Bespoke Youngtimers & Oldtimers racing at Monza: Saab 900 Turbo, Viper RT/10, 935 DP, E36 GTR, GT40!
    Опубликовано: 4 недели назад
  • ГЕНИАЛЬНЫЕ ИЗОБРЕТЕНИЯ, КОТОРЫЕ ДОЛЖЕН УВИДЕТЬ КАЖДЫЙ 1 год назад
    ГЕНИАЛЬНЫЕ ИЗОБРЕТЕНИЯ, КОТОРЫЕ ДОЛЖЕН УВИДЕТЬ КАЖДЫЙ
    Опубликовано: 1 год назад
  • Как это устроено? F1 2026: 1025л.с | 400км/ч | НИТРО УСКОРЕНИЕ | Мусорное топливо 2 недели назад
    Как это устроено? F1 2026: 1025л.с | 400км/ч | НИТРО УСКОРЕНИЕ | Мусорное топливо
    Опубликовано: 2 недели назад
  • 1979 Lancia Beta Montecarlo Turbo - Rev session 8 лет назад
    1979 Lancia Beta Montecarlo Turbo - Rev session
    Опубликовано: 8 лет назад
  • Вот почему Прибалтика войдёт в состав России! 16 часов назад
    Вот почему Прибалтика войдёт в состав России!
    Опубликовано: 16 часов назад
  • 20 САМЫХ МАЛЕНЬКИХ САМОЛЕТОВ В МИРЕ 11 месяцев назад
    20 САМЫХ МАЛЕНЬКИХ САМОЛЕТОВ В МИРЕ
    Опубликовано: 11 месяцев назад
  • Group C Racing 2019 Monza: Mercedes C11, Peugeot 905, Gebhardt C88 Audi, Jaguar XJR-14 5 лет назад
    Group C Racing 2019 Monza: Mercedes C11, Peugeot 905, Gebhardt C88 Audi, Jaguar XJR-14
    Опубликовано: 5 лет назад
  • ТурбоПОЕЗД Сикорского – Газотурбинный Поезд Будущего из Прошлого 1 год назад
    ТурбоПОЕЗД Сикорского – Газотурбинный Поезд Будущего из Прошлого
    Опубликовано: 1 год назад
  • BEST SOUNDING RACECARS EVER (1000th upload special) 7 лет назад
    BEST SOUNDING RACECARS EVER (1000th upload special)
    Опубликовано: 7 лет назад
  • ASI In Pista 2024 - Lancia Delta S4, 037 Gr.B, Fiat 131 Abarth Gr.4, BMW M3 e30, Varano de Melegari 11 месяцев назад
    ASI In Pista 2024 - Lancia Delta S4, 037 Gr.B, Fiat 131 Abarth Gr.4, BMW M3 e30, Varano de Melegari
    Опубликовано: 11 месяцев назад
  • Ford Zakspeed Capri Turbo Gr. 5 racing at the Nürburgring! 600hp Onboard 5 лет назад
    Ford Zakspeed Capri Turbo Gr. 5 racing at the Nürburgring! 600hp Onboard
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Будущее ДВС 2026: 1-Тактник, Свободный поршень, Космический-Ротор | Как это устроено? 3 недели назад
    Будущее ДВС 2026: 1-Тактник, Свободный поршень, Космический-Ротор | Как это устроено?
    Опубликовано: 3 недели назад
  • Секретный вертолёт США, который угнал советскую технику 12 дней назад
    Секретный вертолёт США, который угнал советскую технику
    Опубликовано: 12 дней назад
  • Lancia Beta Montecarlo Turbo Gruppo 5 | La silhouette per le gare endurance 3 года назад
    Lancia Beta Montecarlo Turbo Gruppo 5 | La silhouette per le gare endurance
    Опубликовано: 3 года назад
  • Abandoned under a tree to Ferrari engine, complete Alfa restomod in 15minutes - The Alfarrari 1 год назад
    Abandoned under a tree to Ferrari engine, complete Alfa restomod in 15minutes - The Alfarrari
    Опубликовано: 1 год назад
  • 76MM Group 5 High-Speed demo pt. 1 7 лет назад
    76MM Group 5 High-Speed demo pt. 1
    Опубликовано: 7 лет назад
  • Bernina Gran Turismo 2025: Racing at the most scenic hillclimb event in Europe! 1 месяц назад
    Bernina Gran Turismo 2025: Racing at the most scenic hillclimb event in Europe!
    Опубликовано: 1 месяц назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5