• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Lessons learned 4: near collision with the ground during a barometric approach with an incorrect QNH скачать в хорошем качестве

Lessons learned 4: near collision with the ground during a barometric approach with an incorrect QNH 1 год назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Lessons learned 4: near collision with the ground during a barometric approach with an incorrect QNH
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Lessons learned 4: near collision with the ground during a barometric approach with an incorrect QNH в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Lessons learned 4: near collision with the ground during a barometric approach with an incorrect QNH или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Lessons learned 4: near collision with the ground during a barometric approach with an incorrect QNH в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Lessons learned 4: near collision with the ground during a barometric approach with an incorrect QNH

Link to the investigation report: https://bea.aero/en/investigation-rep... Synopsis: The crew of the Airbus A320 registered 9H-EMU were carrying out scheduled flight NSZ4311 between Stockholm Arlanda airport (Sweden) and Paris-Charles de Gaulle airport (France). Work was being carried out on the ILS for runway 27R at CDG, so the crew carried out a satellite approach with barometric vertical guidance (RNP APCH down to LNAV/VNAV minima). During the approach, in a rain shower which severely impaired visibility, the crew were given an incorrect altimeter setting (QNH) by the air traffic service with a difference of 10 hPa (1011 hPa instead of 1001). An error in the altimeter setting will mean that the aeroplane's actual altitude does not correspond to the altitude displayed. For approaches with barometric vertical guidance, the vertical profile and the associated vertical guidance are thus affected. Using a QNH value 10 hPa higher than the actual value resulted in the approach being flown on a vertical profile that was parallel to but around 280 ft (85 m) below the published vertical profile. The design of the IFR procedures is based on normal operations and thus does not take into account an incorrect altimeter setting. The crews' operating procedures and those of the air traffic controllers did not prevent the use of an incorrect altimeter setting. Furthermore, neither the aeroplane's instruments nor the air traffic controller's tools were designed to detect this type of error. At low height, a ground proximity warning (MSAW) was triggered in the control tower. Several seconds later, the air traffic controller informed the crew of the situation using an incorrect and inappropriate phraseology. The crew did not hear this announcement and continued their descent. After reaching the indicated altitude corresponding to the chosen minima, the crew carried out a go-around because they had not acquired the visual references needed to continue the landing. During the manoeuvre, the minimum recorded and corrected radio-altimeter height was 6 ft, i.e. about 2 m, when the aeroplane was about 0.9 NM from the runway threshold, outside the limits of Paris-Charles de Gaulle airport. As per design, there was no on-board ground proximity alert (TAWS) during the event. In their statements, the crew indicated that they had not been aware of this proximity with the ground. The second approach was also carried out with the same incorrect QNH. This time, the crew acquired visual contact with the ground, at a height of more than 600 ft. The PF corrected the flight path and landed without further incident.

Comments
  • Lessons learned 2: helicopter wake turbulence / a dangerous phenomenon 4 года назад
    Lessons learned 2: helicopter wake turbulence / a dangerous phenomenon
    Опубликовано: 4 года назад
  • Lessons Learned 3: Unstabilized approaches challenges (french / english subtitles) 3 года назад
    Lessons Learned 3: Unstabilized approaches challenges (french / english subtitles)
    Опубликовано: 3 года назад
  • The risk of incorrect altimeter settings 2 года назад
    The risk of incorrect altimeter settings
    Опубликовано: 2 года назад
  • Animation / Incident de l'Airbus A318 immatriculé F-GUGD exploité par Air France survenu le 20/12/19 4 года назад
    Animation / Incident de l'Airbus A318 immatriculé F-GUGD exploité par Air France survenu le 20/12/19
    Опубликовано: 4 года назад
  • Управление снижением A320 — неверные VVCA, VDEV 1 год назад
    Управление снижением A320 — неверные VVCA, VDEV
    Опубликовано: 1 год назад
  • Опасность установки неправильного значения QNH | Демонстрация ошибки Blunder от настоящего капита... 2 года назад
    Опасность установки неправильного значения QNH | Демонстрация ошибки Blunder от настоящего капита...
    Опубликовано: 2 года назад
  • Как летать по ILS? Объяснения КАПИТАНА ДЖО 8 лет назад
    Как летать по ILS? Объяснения КАПИТАНА ДЖО
    Опубликовано: 8 лет назад
  • English4ICAO 7 лет назад
    English4ICAO "Пробный тест" - ТЕСТ ICAO, ЧАСТЬ 2 - Взаимодействие в качестве пилота
    Опубликовано: 7 лет назад
  • A320 Emergency Electrical Config 4 года назад
    A320 Emergency Electrical Config
    Опубликовано: 4 года назад
  • WRONG QNH Set By The Pilots! QNH Blunder Error Explained! 2 года назад
    WRONG QNH Set By The Pilots! QNH Blunder Error Explained!
    Опубликовано: 2 года назад
  • AIRBUS A380 F-HPJE 5 лет назад
    AIRBUS A380 F-HPJE "UNDER ICE" by Arnar Ingi Gunnarsson
    Опубликовано: 5 лет назад
  • International Civil Aviation Organization (ICAO) Strategic Lateral Offset Procedures (SLOP) 4 года назад
    International Civil Aviation Organization (ICAO) Strategic Lateral Offset Procedures (SLOP)
    Опубликовано: 4 года назад
  • Animation / Incident grave du Boeing 737 7T-VJM Air Algérie survenu le 06/12/2019 à Orly 4 года назад
    Animation / Incident grave du Boeing 737 7T-VJM Air Algérie survenu le 06/12/2019 à Orly
    Опубликовано: 4 года назад
  • Lessons Learned 1: Cognitive incapacitation & flight path deviations during go-around 4 года назад
    Lessons Learned 1: Cognitive incapacitation & flight path deviations during go-around
    Опубликовано: 4 года назад
  • ASI Safety Tip: Marshalling Signals 6 лет назад
    ASI Safety Tip: Marshalling Signals
    Опубликовано: 6 лет назад
  • KMEM Localizer 27, Circle to Land 18R.  Maximum Performance Landing. 1 год назад
    KMEM Localizer 27, Circle to Land 18R. Maximum Performance Landing.
    Опубликовано: 1 год назад
  • Make Monitoring Matter - Fault Management 12 лет назад
    Make Monitoring Matter - Fault Management
    Опубликовано: 12 лет назад
  • The One Thing to Watch Out for When Flying an ILS in Hot Weather 4 года назад
    The One Thing to Watch Out for When Flying an ILS in Hot Weather
    Опубликовано: 4 года назад
  • Избегайте этой распространённой ошибки при заходе на посадку с использованием RNAV! | Учебное пос... 9 месяцев назад
    Избегайте этой распространённой ошибки при заходе на посадку с использованием RNAV! | Учебное пос...
    Опубликовано: 9 месяцев назад
  • How to fly an A350 over the North Pole 3 года назад
    How to fly an A350 over the North Pole
    Опубликовано: 3 года назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5