У нас вы можете посмотреть бесплатно 3DS MAX 2020 : Randomly assign colors to elements using OSL или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:
Если кнопки скачивания не
загрузились
НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу
страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru
OSL provides a fast and easy way to assign random colors to sub-object elements using OSL maps in 3ds Max 2020.3. For this tutorial we need to apply a MaterialbyElement modifier to our object, so that our sub-object elements receive random material ID's. Otherwise they will all have the same ID. Then we use these maps with a Physical material: OSL: 1 of 5 (color) OSL: Random Index by Number/Color OSL: Material ID With almost the exact same setup we can apply random colors to objects, rather than elements. Instead of using OSL: Material ID, use OSL: Node Handle More information about OSL: Introduction to OSL by Zap Andersson of Autodesk: • 3ds Max: Introduction to OSL OSL on GitHub with source code: https://github.com/imageworks/OpenSha... Stay tuned for many more tutorials for 3DS Max, Houdini, and Blender. Paul Bertino - 2020