• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

The shocking truth behind Mopar bulletproof 225 Slant Six engine скачать в хорошем качестве

The shocking truth behind Mopar bulletproof 225 Slant Six engine 3 месяца назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
The shocking truth behind Mopar bulletproof 225 Slant Six engine
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: The shocking truth behind Mopar bulletproof 225 Slant Six engine в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно The shocking truth behind Mopar bulletproof 225 Slant Six engine или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон The shocking truth behind Mopar bulletproof 225 Slant Six engine в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



The shocking truth behind Mopar bulletproof 225 Slant Six engine

Discover Mopar bulletproof Slant Six engine, in a must watch video! Learn about the history and controversy surrounding this legendary power plant. Witness a classic mopar moment as a seemingly ordinary $500 Dodge Dart achieves an upset victory against a big block Chevrolet Camaro the story of the ultimate sleeper, showing how a seemingly unassuming slant six could dominate in a drag race. Witness this classic mopar, proving that you don't need flashy American muscle cars to achieve victory. perhaps the greatest engine ever Mopar Slant Six lies in its legendary reputation for being nearly indestructible—a result of deliberate engineering, surprising performance options, and extreme real-world durability that far surpassed expectations for a humble straight-six. Why the Slant Six Was “Bulletproof” Unique Slanted Design: The block was tilted 30 degrees, lowering the engine’s center of gravity, enabling a low-profile hood, and allowing a long intake manifold to improve fuel/air mixing. This design also improved engine bay space and accessory access. Overbuilt Internals: Featuring robust tin-plated alloy pistons, thick cast iron construction, and forged crankshafts, the engine could survive poor maintenance and abusive conditions, outlasting both cars and trucks it powered. Taxi fleets, police departments, and industrial operators ran them over hundreds of thousands of miles—even with skipped oil changes and minimal care. Efficient Cooling and Lubrication: The slanted setup moved the water pump for improved cooling. A deep oil pan ensured consistent lubrication, even on steep hills or under harsh use. Legendary Reliability: Mechanics told stories of Slant Six engines running “years past oil change intervals,” starting with barely any coolant, and refusing to die in junkyard tests. This engine developed a reputation for running regardless of neglect, something few competitors could match. Performance Potential: While most units shipped with modest single-barrel carburetors for economy, the factory offered high-performance "Hyper-Pak" packages for racing—featuring aggressive camshafts, headers, four-barrel carbs, and domed pistons. These modifications let the Slant Six out-power many small V8s of the time, shocking enthusiasts and outpacing even Hemi engines in select races. Missed Opportunities: Despite its durability and hidden performance, Chrysler dropped possible upgrades (like an aluminum high-swirl head and a bigger block) due to cost and market changes, leaving the full potential of the engine mostly untapped. The Slant Six’s Reputation Chrysler Slant-6 engine with Clifford intake manifold and valve cover, featuring a reproduction Hyper-Pak intake Chrysler Slant-6 engine with Clifford intake manifold and valve cover, featuring a reproduction Hyper-Pak intake Its ability to survive neglect, abuse, and extreme conditions—including war zones and desert applications—earned the Slant Six “bulletproof” status among mechanics and racers. In short, it was an engine built not to die, shaming many more glamorous rivals and surviving long after most cars had rusted away AMERICAN Car History, Season 1 Smokey Yunick’s Mysterious No 13 Camaro 1968    • THE Explosive Truth Behind SMOKEY YUNICK  ...   The shocking truth behind Mopar bulletproof 225 Slant Six engine    • The shocking truth behind Mopar bulletproo...   The Shocking Truth Behind the Ford Deadly 255 indy engine    • The Shocking Truth Behind FORD's Deadly 25...   The shocking truth behind Smokey Yunick Hemi head Camaro 1968    • The shocking truth behind Smokey Yunick He...   The Shocking Truth Behind Chevrolet Banned 409 WidowMaker Engine    • The Shocking Truth Behind Chevrolet Banned...   The Ford 427 side oiler engine That silenced Enzo Ferrari 1966    • The Ford 427 side oiler engine That silenc...   The shocking truth behind Chevrolet Banned 427 L88 ENGINE!    • The shocking truth behind Chevrolet Banned...   The shocking Truth Behind FORDs Banned 351 Cleveland Engine    • The Shocking Truth Behind FORDs Banned 351...   The Shocking Truth behind Pontiac Banned 421 Super Duty Engine!    • The Shocking Truth behind Pontiac Banned 4...   The Shocking Truth behind Chevrolet Banned 396 Big Block Engine!    • The Shocking Truth behind Chevrolet Banned...   The Shocking Truth behind FORDs Banned 427 Cammer Engine!    • The Shocking Truth behind FORDs Banned 427...   The Shocking Truth Behind Chevrolet's Banned 427 Mystery Motor    • The Shocking Truth Behind Chevrolet's Bann...   The Shocking Truth behind Ford’s Banned BOSS 429 Engine!    • The Shocking Truth behind Ford’s Banned BO...   Corporate Conflict V8 executives vs. Weertman’s team (Anderson interview, Car Craft 1990). Hyper-Pak canceled to protect V8 sales (Hoover interview, Mopar Muscle 1991 Leaning Tower of Power"* (SlantSix.org forums, 2005). "Rebuild it with a screwdriver"* (@MoparMike, 2023). Accuracy Fixes: Aluminum block was prototyped but scrapped (not production). Hyper-Pak made 196 hp (225ci), not base models. Australian Hemi-head: 165 hp (170ci), not 225ci. Best Community Comments .Join this channel to get access to perks:    / @rarecarstorys  

Comments
  • HEMI V8 – История Полусферических Монстров 3 месяца назад
    HEMI V8 – История Полусферических Монстров
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • WILD SLANT SIX - 225 Chrysler Build and Dyno | Iconic Engine Series 4 года назад
    WILD SLANT SIX - 225 Chrysler Build and Dyno | Iconic Engine Series
    Опубликовано: 4 года назад
  • Будущее ДВС 2026: 1-Тактник, Свободный поршень, Космический-Ротор | Как это устроено? 1 месяц назад
    Будущее ДВС 2026: 1-Тактник, Свободный поршень, Космический-Ротор | Как это устроено?
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Resurrecting A Mopar 225 Dodge Slant Six - Engine Power S2, E2 6 лет назад
    Resurrecting A Mopar 225 Dodge Slant Six - Engine Power S2, E2
    Опубликовано: 6 лет назад
  • Turbocharged Mopar 225 Slant 6 with Custom EFI Makes Big Pump-Gas Power - Engine Power S10, E9 & 10 2 года назад
    Turbocharged Mopar 225 Slant 6 with Custom EFI Makes Big Pump-Gas Power - Engine Power S10, E9 & 10
    Опубликовано: 2 года назад
  • Ричи Блэкмор. Человек, который придумал все. Ч.1 (Deep Purple) | Гитарный Клуб 2 недели назад
    Ричи Блэкмор. Человек, который придумал все. Ч.1 (Deep Purple) | Гитарный Клуб
    Опубликовано: 2 недели назад
  • Homemade Honda GX200cc SUPERCHARGER !? 12 дней назад
    Homemade Honda GX200cc SUPERCHARGER !?
    Опубликовано: 12 дней назад
  • Corvair | Краткая история 2 года назад
    Corvair | Краткая история
    Опубликовано: 2 года назад
  • Supercharging a rusty vintage Mopar Slant Six: engine restoration time-lapse | Redline Rebuild 11 месяцев назад
    Supercharging a rusty vintage Mopar Slant Six: engine restoration time-lapse | Redline Rebuild
    Опубликовано: 11 месяцев назад
  • Мы купили САМЫЕ ДЕШЕВЫЕ двигатели Chevy на Amazon... 1 месяц назад
    Мы купили САМЫЕ ДЕШЕВЫЕ двигатели Chevy на Amazon...
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Chevrolet 207, разгромивший Indy 1973, принадлежит запрещенному монстру Смоки Юнику 3 недели назад
    Chevrolet 207, разгромивший Indy 1973, принадлежит запрещенному монстру Смоки Юнику
    Опубликовано: 3 недели назад
  • Создание более пикантного наклона — сборка Slant Six 225, расчеты сжатия, кулачковый кулачок и мн... 1 месяц назад
    Создание более пикантного наклона — сборка Slant Six 225, расчеты сжатия, кулачковый кулачок и мн...
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Почему средневековое дерево никогда не гнило, а ваше умирает через 5 лет 1 месяц назад
    Почему средневековое дерево никогда не гнило, а ваше умирает через 5 лет
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • The 7 Wildest Factory-Built Muscle Cars Ever! 2 месяца назад
    The 7 Wildest Factory-Built Muscle Cars Ever!
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • SMOKEY YUNICK PROTOTYPE 302 HEMI HEAD CAMARO 1968 3 месяца назад
    SMOKEY YUNICK PROTOTYPE 302 HEMI HEAD CAMARO 1968
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • Гиганты, Дирижабли и Дети в Инкубаторах. Мир До Великой Перезагрузки 19 века 10 дней назад
    Гиганты, Дирижабли и Дети в Инкубаторах. Мир До Великой Перезагрузки 19 века
    Опубликовано: 10 дней назад
  • Смоки Юник вне закона 427 Mystery Motor 1963 1 месяц назад
    Смоки Юник вне закона 427 Mystery Motor 1963
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • ДЖИМ КЛАРК и смертоносный двигатель Ford 255 DOHC 1964 года 2 месяца назад
    ДЖИМ КЛАРК и смертоносный двигатель Ford 255 DOHC 1964 года
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • How One Mechanic’s “Simple” Carb Fix Made the Chevy 409 the King of the Drag Strip 1 месяц назад
    How One Mechanic’s “Simple” Carb Fix Made the Chevy 409 the King of the Drag Strip
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • 13 трюков Смоки Юника, которые NASCAR так и не простила... 2 месяца назад
    13 трюков Смоки Юника, которые NASCAR так и не простила...
    Опубликовано: 2 месяца назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5