У нас вы можете посмотреть бесплатно 小山裕幾と考える基礎 No. 3 『喉、口腔、唇』 Basic exercise with Yuki No. 3 “ Throat, oral cavity, lips” или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:
Если кнопки скачивания не
загрузились
НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу
страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru
1. 喉のリラックス 力を入れないように息を吐く練習。フラッターツンゲ(喉でも) 2.口腔 2.1 舌の位置 息を遮断しないように。使わない時は下に下げる・ 2.2 歯の位置 閉じないように 2.3 上下の顎 閉めない。特に中音のレ、ミ、ファ辺りは下顎を広げて空間を作る。 『うおあえいえあおう』で口の中の空間を作る練習。別々、繋げる、グリッサンド。 3. 唇 ハーモニクス、ホイッスルトーンなど 4. 質問コーナー プーランクのミドミドミの練習の仕方。 (English) Any questions are welcome. 1. Relax of throat: Throat should be relaxed when you blow air. Using flatterzunge is a good practice for realx. Using toungue or throat. Throat is better for playing pp. 2. Oral cavity: 2.1 Toungue: Try not to disturb air line. If your toungue stays middle of the mouth, you will loose the focus. Nornally toungue could stay on down jaw as close as possible. 2.2. Teeth: When you blow air, not to close your teeth. Also when you inhale. 2.3. Jaw: Depends on the register, it is better to open jaw upper and down. For example when you play middle register D, E, F. Lower register down jaw open. Practice: Say "U-O-A-E-I-E-A-O-U" separately. Then say those vocals connecting each other like "slur". At the end try to say as it is grissando. To feel vocal between each vocals is important. Ex "O- OA-A" 3. Lips: They should be flexible. It could be a bit tensed when you play higher register but not too much. Harmonix, whistle tone will help you to get flexibility. At the end I told how to practice one phrase of Poulenc.