У нас вы можете посмотреть бесплатно AI Ducks and Godot Optimizations | QUACK-OUT | Devlog #8 или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:
Если кнопки скачивания не
загрузились
НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу
страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru
Warning: I forgot to keep my mouse still so beware of motion sickness when I wiggle my mouse in first person view. My apologies :( In this video, I cover my design process for the AI opponents in my online multiplayer game QUACK-OUT as well as Optimizations for WebGL (skip to 7:15). Play QUACK-OUT now! https://gotm.io/toadile/quackout TLDR AI Bots: -nav points around the map for navigation (with item boxes, health pickups also behaving as nav points) -raycasts to detect walls, players in view cone -bot input is identical to the player's input with respect to the player script so actions are identical between bots and players WebGL Optimizations: -Don't use alpha transparency, try dithering shaders -Don't update things off-screen at a full rate, try and set a slower timer to tick through the code -Stay away from Bullet physics if possible. Godot Physics is more performant in WebGL.