У нас вы можете посмотреть бесплатно Data-Driven Game Dev — 02: ECS Explained — Entities, Components, Systems или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:
Если кнопки скачивания не
загрузились
НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу
страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru
Episode 2 — ECS Foundations (World • Entities • Systems • Queries) Data-Driven Game Dev We’re building a small, shippable game engine in TypeScript—data in components, behavior in systems, and a renderer you can swap later. Clear steps, practical outcomes, no magic. This episode We explain ECS and implement the core pieces: entities as IDs, components as plain data, systems as behavior over data, a world to store everything, and lazy queries to find what to update. Then we connect it to our renderer so movement and rendering flow through systems. What you’ll learn How ECS separates data from behavior for cleaner, testable gameplay Designing a simple World with add/get/remove and efficient queries Wiring Movement and Rendering systems that stay renderer-agnostic Stack TypeScript • HTML5 Canvas • Bun (dev server) GitHub Repo: https://github.com/CodingButter/data-... Up next Creating the core engine. If you’re following along, a like helps—and drop questions or requests for the next episode!