• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Liszt - Grande Étude No.10, S137 (Batsashvili) скачать в хорошем качестве

Liszt - Grande Étude No.10, S137 (Batsashvili) 5 лет назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Liszt - Grande Étude No.10, S137 (Batsashvili)
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Liszt - Grande Étude No.10, S137 (Batsashvili) в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Liszt - Grande Étude No.10, S137 (Batsashvili) или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Liszt - Grande Étude No.10, S137 (Batsashvili) в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Liszt - Grande Étude No.10, S137 (Batsashvili)

Whatever else the world may debate about his life and work, one thing is generally conceded: Liszt was the first modern pianist. The technical "breakthrough" he achieved during the 1830s and '40s was without precedent in the history of the piano—all subsequent schools were branches of his tree. The first indication of this breakthrough had come in 1837-39 with the appearance of the Douze Grandes Études; these works (along with the early Paganini studies) represented a treasure of keyboard resources not found in any earlier work. Their first version dates back to 1826—Liszt would now take these juvenile exercises and transform them into works of towering difficulty. After they were published by Haslinger of Vienna, a review copy found its way into the hands of Schumann who astutely observed their connections with the juvenile pieces, overlaid though they are with monstrous technical complexities, and described them as "studies in storm and dread for, at the most, ten or twelve players in the world." It was partly as a result of Liszt playing his Grandes Etudes in public, under widely varying circumstances, that he revised them yet again as "Études d'exécution transcendante", smoothing out their more intractable difficulties; however, modern scholarship has done a disservice to Liszt by suppressing the two earlier versions, arguing that they do not represent Liszt's final thoughts. For Liszt, a composition was rarely finished, all his life he went on reshaping, reworking, adding, subtracting (sometimes a composition exists in 4 or 5 different versions simultaneously!). To say that it progresses towards a "final" form is to misunderstand Liszt's art; entire works are "metamorphosed" across a span of 25 years or more, accumulating and shedding detail along the way. It may of course not be essential to learn the early models before one plays the Transcendentals well, but it will certainly colour the player's attitude towards them, in a positive sense, and will bring him more closely into line with Liszt's own attitude towards them, if he hears the Transcendentals over that same musical background against which Liszt himself composed them. The modern pianist may disparage Liszt's studies (it has certainly become trendy in the YouTube comment section to do so) but he should be able to play them, otherwise he admits to having a less than total command of the keyboard (what harsh words have been uttered against Liszt's virtuosity, usually by those who could not match it! How strongly has it been attacked in the name of "Art"! Yet virtuosity is an indispensable tool of musical interpretation; one recalls Saint-Saëns's telling aphorism: "In Art, a difficulty overcome is a thing of beauty."). The Tenth Study, usually accounted to be the finest of the 1851 set, is even more imposing in the 1837 version, although Liszt’s later solution for the layout of the opening material produces a more restless effect by eliminating the demand for playing melody notes with the left hand in amongst double sixths in the right. In a very solid sonata structure, the 1837 text does not break the flow towards the end of the development, but does ask for some very awkward playing of enormous stretches. (Liszt’s hand almost certainly contracted as he grew older: Amy Fay reliably reports that the old Liszt could just take the black-note tenth chords at the end of the slow movement in Beethoven’s ‘Hammerklavier’ Sonata). The 1837 version also has a much longer coda, which abruptly changes metre and becomes ferocious, and is (at times) right on the edge of the possible.

Comments
  • Liszt - Études d'exécution transcendante d'après Paganini, S140 5 лет назад
    Liszt - Études d'exécution transcendante d'après Paganini, S140
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Liszt - Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven, S388 (Yoo) 6 лет назад
    Liszt - Capriccio alla turca sur des motifs de Beethoven, S388 (Yoo)
    Опубликовано: 6 лет назад
  • Путин заявил о развале России / Операция НАТО на границе 4 часа назад
    Путин заявил о развале России / Операция НАТО на границе
    Опубликовано: 4 часа назад
  • Trifonov plays Liszt's Transcendental Études in Lyon France 8 лет назад
    Trifonov plays Liszt's Transcendental Études in Lyon France
    Опубликовано: 8 лет назад
  • Chopin Waltz Op. 70 No. 1 1 день назад
    Chopin Waltz Op. 70 No. 1
    Опубликовано: 1 день назад
  • Они ДОВЕДУТ ДО ИСТЕРИКИ любого пианиста! 10 СЛОЖНЫХ произведений НА ПИАНИНО 7 дней назад
    Они ДОВЕДУТ ДО ИСТЕРИКИ любого пианиста! 10 СЛОЖНЫХ произведений НА ПИАНИНО
    Опубликовано: 7 дней назад
  • Liszt - Fantasie über Themen aus Mozarts Figaro und Don Giovanni, S697 (Batsashvili) 6 лет назад
    Liszt - Fantasie über Themen aus Mozarts Figaro und Don Giovanni, S697 (Batsashvili)
    Опубликовано: 6 лет назад
  • Путин и подсвинки, Кто идет в ПАСЕ, Roblox готов сотрудничать. Белковский, Климарев, Гончаренко
    Путин и подсвинки, Кто идет в ПАСЕ, Roblox готов сотрудничать. Белковский, Климарев, Гончаренко
    Опубликовано:
  • Franz Liszt - Album d'un voyageur, S156 (1837-1838) 2 года назад
    Franz Liszt - Album d'un voyageur, S156 (1837-1838)
    Опубликовано: 2 года назад
  • Liszt: Transcendental Etudes S.139 (Clidat, Ovchinnikov, Kissin) 9 лет назад
    Liszt: Transcendental Etudes S.139 (Clidat, Ovchinnikov, Kissin)
    Опубликовано: 9 лет назад
  • Liszt - Valses oubliées, S215 6 лет назад
    Liszt - Valses oubliées, S215
    Опубликовано: 6 лет назад
  • Chopin and Ligeti Études Recital 3 года назад
    Chopin and Ligeti Études Recital
    Опубликовано: 3 года назад
  • Meyerbeer-Liszt - Réminiscences de 'Robert le diable' (audio + sheet music) 9 лет назад
    Meyerbeer-Liszt - Réminiscences de 'Robert le diable' (audio + sheet music)
    Опубликовано: 9 лет назад
  • Scarlatti: Sonatas 3 года назад
    Scarlatti: Sonatas
    Опубликовано: 3 года назад
  • ПРОКОФЬЕВ - Гениальная сволочь 1 месяц назад
    ПРОКОФЬЕВ - Гениальная сволочь
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Liszt - Piano Concerto No. 3, S125a Op posth. (Jandó) 6 лет назад
    Liszt - Piano Concerto No. 3, S125a Op posth. (Jandó)
    Опубликовано: 6 лет назад
  • Ungarische Rhapsodien (COMPLETE), S.242 - Franz Liszt (Sheet Music) 1 год назад
    Ungarische Rhapsodien (COMPLETE), S.242 - Franz Liszt (Sheet Music)
    Опубликовано: 1 год назад
  • Transcendental Etudes, S. 139, explained by Leslie Howard 3 года назад
    Transcendental Etudes, S. 139, explained by Leslie Howard
    Опубликовано: 3 года назад
  • Franz Liszt - Harmonies Poétiques et Religieuses S.173 (Andrés Maupoint) [Score-Video] 4 года назад
    Franz Liszt - Harmonies Poétiques et Religieuses S.173 (Andrés Maupoint) [Score-Video]
    Опубликовано: 4 года назад
  • Liszt - Réminiscences des Huguenots, S412iii (Cohen) 6 лет назад
    Liszt - Réminiscences des Huguenots, S412iii (Cohen)
    Опубликовано: 6 лет назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5