• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

भारत के बुलेट ट्रेन प्रोजेक्ट में सीमेंस के सिग्नल पर क्या चलेगी जापानी ट्रेन ? скачать в хорошем качестве

भारत के बुलेट ट्रेन प्रोजेक्ट में सीमेंस के सिग्नल पर क्या चलेगी जापानी ट्रेन ? 1 месяц назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
भारत के बुलेट ट्रेन प्रोजेक्ट में सीमेंस के सिग्नल पर क्या चलेगी जापानी ट्रेन ?
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: भारत के बुलेट ट्रेन प्रोजेक्ट में सीमेंस के सिग्नल पर क्या चलेगी जापानी ट्रेन ? в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно भारत के बुलेट ट्रेन प्रोजेक्ट में सीमेंस के सिग्नल पर क्या चलेगी जापानी ट्रेन ? или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон भारत के बुलेट ट्रेन प्रोजेक्ट में सीमेंस के सिग्नल पर क्या चलेगी जापानी ट्रेन ? в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



भारत के बुलेट ट्रेन प्रोजेक्ट में सीमेंस के सिग्नल पर क्या चलेगी जापानी ट्रेन ?

Indian Railways Bets on Siemens Signalling for Bullet Train: ETCS Level-2, 5G Integration and Dual-System Challenge Ahead As work on the *Ahmedabad–Mumbai Bullet Train Project* gains pace, a crucial shift in technology has come to light. Though the corridor is being built entirely with Japanese funding and engineering, the **signalling contract has gone to German giant Siemens**. In an exclusive conversation with News Station, Pankaj Rastogi, General Manager (Sales), Siemens, revealed key insights and challenges surrounding this critical decision. European Tech for a Japanese Track Rastogi explained, “This project was initially conceived with Japanese technology and funding. But since it was getting delayed, Indian Railways decided to open the tender for global competition — Japanese, European, or Indian firms. Finally, Siemens was selected to supply **ETCS Level-2**, a European signalling system widely used in high-speed networks.” He added that *India is using ETCS Level-2 for the first time* in any high-speed project. “This 508-km mainline will feature *Automatic Train Operation* and even **5G-based communication**, another first for India. Together, ETCS-2, automation, and 5G make this one of the most advanced railway projects in the world.” How It Differs from India’s Current System When asked how this system differs from those on Vande Bharat or existing tracks, Rastogi said: “Most trains in India currently run **without automatic protection systems**. You might have heard of **‘Kavach’**, India’s indigenous safety system — it’s an equivalent to ETCS but still under development and limited deployment. ETCS, on the other hand, is a proven global standard. For high-speed operations, you can’t afford experimental systems — you need proven reliability.” He clarified that in high-speed situations, the difference becomes critical: “When trains run above 300 kmph, the driver simply **can’t see trackside signals**. That’s why signalling has to be inside the train cab. The system continuously gives movement authority, and if a driver makes an error, the train itself takes control and applies brakes automatically. Without such systems, you cannot safely operate high-speed trains.” The Big Question: Can Japanese Trains Run on Siemens Signals? Addressing a key concern, Rastogi admitted, “That’s a very good and challenging question. As of now, we’ve been told there will be *two types of trains — Indian and Japanese**. We haven’t yet received full technical details of the Japanese trains. It’s possible there will be **two parallel signalling systems* — Siemens’ ETCS and Japan’s own.” He elaborated, “If Japanese trains can be equipped with our onboard ETCS units, they can run seamlessly. But this has never been attempted anywhere in the world before. If it doesn’t work, the fallback option is to install two independent systems — one for each train type.” Rastogi noted that *Indian Railways decided not to wait for Japanese signalling* because the project had already seen long delays since 2017. “They’ve already spent money for eight years with no visible outcome. Using ETCS now allows them to show progress — possibly launching the first section by **December 2026**. Waiting another five years for Japanese systems made no sense.” Only Japanese Trains Run, What Happens to Siemens’ Setup? When asked whether the Siemens system could be dismantled if Japan’s technology replaces it later, Rastogi admitted candidly, “Not everything, but yes — some components can definitely be reused.” #BulletTrainIndia, #HighSpeedRail, #SiemensETCS, #IndianRailways

Comments
  • Bullet Train 'Khichdi': Siemens Signaling Muddles Japanese Infra, Warns Vande Bharat Creator 1 месяц назад
    Bullet Train 'Khichdi': Siemens Signaling Muddles Japanese Infra, Warns Vande Bharat Creator
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Wabtec's Crash-Worthy Couplers Revolutionize Smooth Rides on Amrit Bharat Trains @NewsStation 1 месяц назад
    Wabtec's Crash-Worthy Couplers Revolutionize Smooth Rides on Amrit Bharat Trains @NewsStation
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Vande Bharat Pioneer Sudhanshu Mani Critiques Hydrogen Train Reality @NewsStation 1 месяц назад
    Vande Bharat Pioneer Sudhanshu Mani Critiques Hydrogen Train Reality @NewsStation
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Vande Bharat Sleeper First Look: वंदे भारत की ये ट्रेन किसी फाइव स्टार से कम नहीं; देखें तस्वीरें 1 месяц назад
    Vande Bharat Sleeper First Look: वंदे भारत की ये ट्रेन किसी फाइव स्टार से कम नहीं; देखें तस्वीरें
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Bullet Train Project Boosts Local Innovation: Premnath Rail Leads with 'Make in India' Machinery 1 месяц назад
    Bullet Train Project Boosts Local Innovation: Premnath Rail Leads with 'Make in India' Machinery
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Rahee Unveils In-Sleeper Point Machine to Boost Railway Safety @NewsStation 1 месяц назад
    Rahee Unveils In-Sleeper Point Machine to Boost Railway Safety @NewsStation
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Mumbai–Ahmedabad Bullet Train Project: Mega Engineering Update 2025 2 месяца назад
    Mumbai–Ahmedabad Bullet Train Project: Mega Engineering Update 2025
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • 🚆 Asia’s Largest Railway Exhibition Returns! | IREE 2025 at Bharat Mandapam, New Delhi 1 месяц назад
    🚆 Asia’s Largest Railway Exhibition Returns! | IREE 2025 at Bharat Mandapam, New Delhi
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Hitachi's Enduring Partnership with Indian Railways: A Deep Dive into Innovation and Safety 1 месяц назад
    Hitachi's Enduring Partnership with Indian Railways: A Deep Dive into Innovation and Safety
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • भारतीय रेलवे का कमाल : जानिए क्या है भारत की बुलेट ट्रेन का लेटेस्ट हाल @NewsStation 3 месяца назад
    भारतीय रेलवे का कमाल : जानिए क्या है भारत की बुलेट ट्रेन का लेटेस्ट हाल @NewsStation
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • Banaras Locomotive Works Achieves Milestone with Over 10,800 Locomotives Produced 4 месяца назад
    Banaras Locomotive Works Achieves Milestone with Over 10,800 Locomotives Produced
    Опубликовано: 4 месяца назад
  • #Episode5: Vande Bharat: Aspirational Speed Hits Track Realities, Warns Ex-Chief Mechanical Engineer 2 месяца назад
    #Episode5: Vande Bharat: Aspirational Speed Hits Track Realities, Warns Ex-Chief Mechanical Engineer
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • Мексика Разрезает Континент Пополам, Чтобы Соединить Тихий и Атлантический Океаны 1 месяц назад
    Мексика Разрезает Континент Пополам, Чтобы Соединить Тихий и Атлантический Океаны
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • ВИДЕО: Как старые самолёты снова становятся совершенно новыми: модернизация Air India | Airbus A3... 2 недели назад
    ВИДЕО: Как старые самолёты снова становятся совершенно новыми: модернизация Air India | Airbus A3...
    Опубликовано: 2 недели назад
  • Anand bullet train Station | Gujarat | #rslive | #4k 6 месяцев назад
    Anand bullet train Station | Gujarat | #rslive | #4k
    Опубликовано: 6 месяцев назад
  • История Византии за 13 минут 2 недели назад
    История Византии за 13 минут
    Опубликовано: 2 недели назад
  • Как Китай построит город на Луне 2 недели назад
    Как Китай построит город на Луне
    Опубликовано: 2 недели назад
  • Почему римский БЕТОН прослужит 2000 лет, а наш — умрёт через 50 лет 1 месяц назад
    Почему римский БЕТОН прослужит 2000 лет, а наш — умрёт через 50 лет
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Roads of China vs India चीन की सड़के 2 месяца назад
    Roads of China vs India चीन की सड़के
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • UnderWater Bullet Train to a Japanese Village Near Russia 🇯🇵🇷🇺‼️ 3 месяца назад
    UnderWater Bullet Train to a Japanese Village Near Russia 🇯🇵🇷🇺‼️
    Опубликовано: 3 месяца назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5