• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

How Debuggers "Actually" Step Through Code скачать в хорошем качестве

How Debuggers "Actually" Step Through Code 10 дней назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
How Debuggers
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: How Debuggers "Actually" Step Through Code в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно How Debuggers "Actually" Step Through Code или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон How Debuggers "Actually" Step Through Code в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



How Debuggers "Actually" Step Through Code

ssh terminal.shop How do debuggers actually step through code? In this Terminal episode, Ryan, Casey, Prime, and TJ break down the surprisingly complex world behind step over, step into, int3 traps, breakpoints, CPU interrupts, and why debugging is way harder than most developers realize. We cover: • How debuggers map source lines to machine instructions • Why optimized builds make stepping unpredictable • How int3 works and why debug traps slow everything down • Kernel ring transitions (ring 3 → ring 0 → ring 3) • Why recursive functions break naïve stepping • Why conditional breakpoints are painfully slow • Overwriting and restoring machine code at runtime • How user-level int3 could revolutionize debugging performance • Why stepping requires control-flow analysis, disassembly, and tons of edge-case handling Plus: magnets, recursive treadmills, banking apps, and ordering coffee through SSH. Welcome to Terminal. ⸻ 📌 Why It Matters Stepping through code isn’t “next line” — every press of F10 or F11 is a dance between the debugger, the kernel, CPU interrupt tables, JIT’d trap handlers, and compiler-generated machine code. This episode is a clear breakdown of the invisible machinery every programmer relies on. ⸻ 🛠 Tools & Tech Mentioned • x86 interrupt table (IDT) • int3 instruction / trap • DWARF • PDB • LLDB / GDB • Thread stepping • Instruction pointer (IP / RIP) • Stack pointer / call stack • CPU context switching • JIT patching for debug traps • Function inlining, optimizing compilers • Recursive stepping logic • Kernel ring transitions (ring 0 ↔ ring 3) ⏱ Topics Covered / SEO Keywords Debugger stepping explained, how step over works, how step into works, int3 instruction, interrupt handling, CPU trap instructions, x86 interrupts, DWARF debug info, PDB debug info, breakpoint performance, conditional breakpoints slow, how debuggers patch instructions, how CPUs handle interrupts, stepping through optimized code, recursive stepping bug, kernel vs user-mode debugging, debugger design, programming podcast, software engineering deep dive, how compilers work with debug info, low-level debugging, kernel dev, operating systems, stepping algorithm, instruction pointer mapping, control flow analysis, runtime disassembly, jump instructions, relative vs absolute jumps, debugger architecture, Terminal podcast, Primeagen, Casey Muratori, Ryan Fleury, TJ, Better Software Conference, Wukash.

Comments
  • Почему спагетти-код лучше чистой архитектуры 12 дней назад
    Почему спагетти-код лучше чистой архитектуры
    Опубликовано: 12 дней назад
  • Too Much AI in Coding 2 недели назад
    Too Much AI in Coding
    Опубликовано: 2 недели назад
  • Script Kiddie 101 - 32 минуты назад
    Script Kiddie 101 - "Hacking" The Slope Game Leader Board
    Опубликовано: 32 минуты назад
  • X86 Needs To Die 1 год назад
    X86 Needs To Die
    Опубликовано: 1 год назад
  • Я удалил ВЕСЬ ВЕБ в Windows 11. Что из этого вышло? 1 день назад
    Я удалил ВЕСЬ ВЕБ в Windows 11. Что из этого вышло?
    Опубликовано: 1 день назад
  • Why Fighter Jets Ban 90% of C++ Features 12 дней назад
    Why Fighter Jets Ban 90% of C++ Features
    Опубликовано: 12 дней назад
  • Atlassian Bought Arc And Somehow Everything Got Dumber 3 дня назад
    Atlassian Bought Arc And Somehow Everything Got Dumber
    Опубликовано: 3 дня назад
  • Полная история программирования, Часть 1: от Assembler до Pascal (с разбором кода) 12 дней назад
    Полная история программирования, Часть 1: от Assembler до Pascal (с разбором кода)
    Опубликовано: 12 дней назад
  • The Original Sin of Computing...that no one can fix 2 месяца назад
    The Original Sin of Computing...that no one can fix
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • Zig got better and I almost missed it 2 недели назад
    Zig got better and I almost missed it
    Опубликовано: 2 недели назад
  • Building the PERFECT Linux PC with Linus Torvalds 2 недели назад
    Building the PERFECT Linux PC with Linus Torvalds
    Опубликовано: 2 недели назад
  • High-Performance GPU Compute C++ Minecraft Clone! // Code Review 2 часа назад
    High-Performance GPU Compute C++ Minecraft Clone! // Code Review
    Опубликовано: 2 часа назад
  • Every Level of Reverse Engineering Explained 1 месяц назад
    Every Level of Reverse Engineering Explained
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • The Code That Revolutionized Orbital Simulation 4 дня назад
    The Code That Revolutionized Orbital Simulation
    Опубликовано: 4 дня назад
  • Modern X86 Assembly Language Programming • Daniel Kusswurm & Matt Godbolt • GOTO 2025 3 недели назад
    Modern X86 Assembly Language Programming • Daniel Kusswurm & Matt Godbolt • GOTO 2025
    Опубликовано: 3 недели назад
  • How Real Projects Mix Compiled and Interpreted Languages 3 дня назад
    How Real Projects Mix Compiled and Interpreted Languages
    Опубликовано: 3 дня назад
  • Rewriting 8 дней назад
    Rewriting "sleep" from scratch - no libraries, not even libc - only syscalls and some assembly magic
    Опубликовано: 8 дней назад
  • Давайте взломаем/обратно проведем инженерный анализ вашей первой программы 7 дней назад
    Давайте взломаем/обратно проведем инженерный анализ вашей первой программы
    Опубликовано: 7 дней назад
  • You’re Using `cat` Wrong - The UUOC Award Explained (ft. Actually Useful cat) 3 недели назад
    You’re Using `cat` Wrong - The UUOC Award Explained (ft. Actually Useful cat)
    Опубликовано: 3 недели назад
  • Let's Create a Compiler (Pt.1) 2 года назад
    Let's Create a Compiler (Pt.1)
    Опубликовано: 2 года назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5