• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Johann Baptist Gänsbacher (1778-1844) - Missa Solemnis (1806) скачать в хорошем качестве

Johann Baptist Gänsbacher (1778-1844) - Missa Solemnis (1806) 7 лет назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Johann Baptist Gänsbacher (1778-1844) - Missa Solemnis (1806)
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Johann Baptist Gänsbacher (1778-1844) - Missa Solemnis (1806) в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Johann Baptist Gänsbacher (1778-1844) - Missa Solemnis (1806) или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Johann Baptist Gänsbacher (1778-1844) - Missa Solemnis (1806) в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Johann Baptist Gänsbacher (1778-1844) - Missa Solemnis (1806)

Thanks to Institut für Tiroler Musikforschung/Vorstand: ‪@musiklandtirol‬ https://www.musikland-tirol.at/ https://klangraumtirol.musikland-tiro... https://portraits.musikland-tirol.at/... Autor: Johann Baptist Gänsbacher (1778-1844) Obra: Missa Solemnis 'Esterhazy-Messe' (1806) Intèrprets: Heіke Hеіlmаnn (sopran); Martha Sеnn (alt); Johannes Puchlеіtnеr (tenor); RaIf Ernst (bass); Chor und Orchester der Akademіe St. Blаsіus; Karlheіnz Sіеssl (conductor) Pintura: Eduard Gurk (1801-1841) - Domkirche und bischöfliche Residenz in Königgrätz (1836) Further info: https://imslp.org/wiki/Category:G%C3%... Listen free: https://klangraumtirol.musikland-tiro... --- Johann (Baptist Peter Joseph) Gänsbacher (Sterzing, [now Vipiteno], 8 May 1778 - Vienna, 13 July 1844) Austrian composer and conductor. He was the son of a choirmaster and teacher, Johann Gänsbacher (1751–1806), and as a boy sang in church choirs in Sterzing, Innsbruck, Hall and Bolzano; he also had lessons in piano, organ, violin, cello and thoroughbass. In 1795 he went to the university at Innsbruck and studied first philosophy, then law, supporting himself by giving music lessons, playing the organ, singing in church choirs and playing in the theatre orchestra. His first compositions date from this period. While at university he took part in four campaigns against Napoleon. In 1801 he went to Vienna to continue his musical studies, and was relieved of financial worries when Count Firmian, who further promoted his career as a musician, took him into his family as a son in about 1803. In Vienna he had lessons from the Abbé Vogler (1803–4) and from Albrechtsberger (1806). A Mass in C, composed through the offices of Vogler for Nikolaus Esterhazy in 1806, established his reputation as a composer. Nevertheless, he returned to Vogler in Darmstadt for a short period in 1810, where his fellow-pupils and friends included Weber and Meyerbeer, who admitted him as a founder-member of the ‘Harmonische Verein’, for which he was active until 1813. In January 1813 he met Weber in Prague and recommended him for the post of Kapellmeister of the theatre. In the summer of the same year Gänsbacher returned to the Tyrol to join the fighting to liberate the province from the Bavarian occupation. After the end of the war he did not return to the Firmian family but joined the army as a first lieutenant (1814). He was stationed first in Italian garrisons, in Trient, Mantua and Padua then at Innsbruck in 1815, where he again tried to gain a foothold as a musician. He worked as a conductor and director of a church choir, and helped to found the Musikverein, though he did not gain the position of chief conductor. He did not accept the post of director of music in Dresden, offered him at the instigation of Weber in 1823, since (after representations against the election of Joseph Weigl), he was appointed Kapellmeister of the Stephansdom in Vienna as successor to Josef Preindl in September 1824. One of the choristers (who were also his pupils) was his nephew Anton Mitterwurzer (1818-76), later famous as an opera singer. From this time on Gänsbacher composed mainly church music, and only a few homage cantatas. By the time of his death he was one of the most famous musicians in Vienna. Some of Gänsbacher's early instrumental compositions, such as the Clarinet Concertino and the sonatas in F major (1803) and G minor (1810), are remarkable for the individuality of their ideas and their unconventional structure, while his Italian canzonettas and terzetti are effective for their reticent simplicity. Yet the works he composed later for social performance clearly show a deterioration of quality. Even before his 20 years at the Stephansdom, sacred music was becoming central to his output. Starting with the masses in C and B (1806/8) and the Requiem (1812), he wrote some creditable and well-regarded works in this field. Although they do not stand out from the manner of their time, and show little stylistic innovation, they nonetheless show Gänsbacher's considerable skill as a composer. His son Josef Gänsbacher (1829-1911) studied the piano, the cello and singing, and went to university to read law, graduating in 1855. He practised law for a number of years, but concurrently gave piano and singing lessons, and in 1868 devoted himself entirely to teaching singing. From 1875 to 1904 he was a tutor at the conservatory of the Gesellschaft der Musikfreunde, becoming by the turn of the century the most highly-regarded singing teacher in Vienna. Some of his pupils achieved international recognition, including Maria Wilt, Milka Ternina, Leopold Demuth and Julius Liban. Brahms dedicated his cello sonata op.38 to him. He was a composer, chiefly of songs but also of piano and choral pieces, and was a co-editor of the Schubert complete edition.

Comments
  • Joseph Balthasar Hochreither (1669-1731) - Missa Jubilus Sacer (1731) 2 года назад
    Joseph Balthasar Hochreither (1669-1731) - Missa Jubilus Sacer (1731)
    Опубликовано: 2 года назад
  • Willem de Fesch (1687-1761) - Missa Paschalis (c.1730) 6 лет назад
    Willem de Fesch (1687-1761) - Missa Paschalis (c.1730)
    Опубликовано: 6 лет назад
  • Haydn: The Complete Paris Symphonies 82-87 L' Ours, La Poule, La Reine .. (rf.rc.: Kurt Sanderling) 7 лет назад
    Haydn: The Complete Paris Symphonies 82-87 L' Ours, La Poule, La Reine .. (rf.rc.: Kurt Sanderling)
    Опубликовано: 7 лет назад
  • 80 фотографий, что переворачивают наше понимание прошлого 3 дня назад
    80 фотографий, что переворачивают наше понимание прошлого
    Опубликовано: 3 дня назад
  • František Max Kníže (1784-1840) - Pastoral Messe 7 лет назад
    František Max Kníže (1784-1840) - Pastoral Messe
    Опубликовано: 7 лет назад
  • Нет, роботы это дорого... ЕСТЬ БОЛЕЕ ДЕШЕВАЯ БОЕВАЯ ЕДИНИЦА... РУССКИЙ ИВАН 18 часов назад
    Нет, роботы это дорого... ЕСТЬ БОЛЕЕ ДЕШЕВАЯ БОЕВАЯ ЕДИНИЦА... РУССКИЙ ИВАН
    Опубликовано: 18 часов назад
  • Штраус. Лучшее. 3 года назад
    Штраус. Лучшее.
    Опубликовано: 3 года назад
  • Генетик объяснил, почему Путин так боится за свою ДНК, от чего отказался Сталин, ИИ, ГМО 21 час назад
    Генетик объяснил, почему Путин так боится за свою ДНК, от чего отказался Сталин, ИИ, ГМО
    Опубликовано: 21 час назад
  • Уникальная немецкая кинохроника штурма Брестской крепости (1941) 1 месяц назад
    Уникальная немецкая кинохроника штурма Брестской крепости (1941)
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • The Best of Baroque Music 6 лет назад
    The Best of Baroque Music
    Опубликовано: 6 лет назад
  • Johann Christoph Altnikol (1720-1759) - Cantata 'Frohlocket und jauchzet in prächtigen' 2 года назад
    Johann Christoph Altnikol (1720-1759) - Cantata 'Frohlocket und jauchzet in prächtigen'
    Опубликовано: 2 года назад
  • Johann Gottlieb Naumann - Missa No.18 in D-minor (1794) 11 лет назад
    Johann Gottlieb Naumann - Missa No.18 in D-minor (1794)
    Опубликовано: 11 лет назад
  • Тайные переговоры Кремля и Белого дома о мире в Украине /№1045/ Юрий Швец 14 часов назад
    Тайные переговоры Кремля и Белого дома о мире в Украине /№1045/ Юрий Швец
    Опубликовано: 14 часов назад
  • The Best of Haydn 2 года назад
    The Best of Haydn
    Опубликовано: 2 года назад
  • 7 оперных арий, которые должен знать каждый 9 месяцев назад
    7 оперных арий, которые должен знать каждый
    Опубликовано: 9 месяцев назад
  • Bach - Mass in B Minor, BWV 232 | Sir John Eliot Gardiner & Monteverdi Choir 3 месяца назад
    Bach - Mass in B Minor, BWV 232 | Sir John Eliot Gardiner & Monteverdi Choir
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • Золотые Шлягеры 30-х - 40-х годов. 4 года назад
    Золотые Шлягеры 30-х - 40-х годов.
    Опубликовано: 4 года назад
  • Jakub Šimon Jan Ryba (1765-1815) - Missa Pastoralis in C 10 месяцев назад
    Jakub Šimon Jan Ryba (1765-1815) - Missa Pastoralis in C
    Опубликовано: 10 месяцев назад
  • Albinoni, Adagio in G minor 6 лет назад
    Albinoni, Adagio in G minor
    Опубликовано: 6 лет назад
  • Maria Callas - 90 Opera Arias, Carmen, Norma, Tosca, Traviata, Butterfly.. NEW MASTERING (Ct.rec.) 5 лет назад
    Maria Callas - 90 Opera Arias, Carmen, Norma, Tosca, Traviata, Butterfly.. NEW MASTERING (Ct.rec.)
    Опубликовано: 5 лет назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5