• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

2005 Toyota Echo/Yaris Power Steering Belt Replacement скачать в хорошем качестве

2005 Toyota Echo/Yaris Power Steering Belt Replacement 1 год назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
2005 Toyota Echo/Yaris Power Steering Belt Replacement
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: 2005 Toyota Echo/Yaris Power Steering Belt Replacement в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно 2005 Toyota Echo/Yaris Power Steering Belt Replacement или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон 2005 Toyota Echo/Yaris Power Steering Belt Replacement в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



2005 Toyota Echo/Yaris Power Steering Belt Replacement

USE JACKS STANDS TO HOLD CAR UP. DON'T GET UNDER A CAR HELD UP ONLY BY A JACK! The big snow storm somehow triggered my oxygen sensor and my power steering belt on the same drive home through treacherous conditions. Like the car was stressed out and couldn't deal with the drive. I had loud and persistent belt squeek that didn't change when the electric load was reduced - so I was pretty sure it wasn't the serpetine belt. When I got home, I undid the serpentine belt to feel the water pump, AC pump and alternator bearings. All were fine. I started it up briefly with no serpentine belt and it still squeeked, so I knew it was the power steering belt. When I looked at it, it had skipped a groove and was rubbing against the crank serpentine pulley. I could see the steel cords in the side of the belt. I tried being lazy and just getting it back in the correct grooves, but after a drive, it jumped again and was making the noise. I just replaced the water pump in October and could easily have replaced that belt while it was apart, but I opted only to replace the serpentine belt because breaking the power steering belt would not be catastrophic. So I figured I may as well replace the belt with the new one I've had hanging on the wall in my shop for several years. 19 years on one power steering belt isn't half bad! Some Youtubers and forum guys say you have to remove all the plastic under-carriage t get at it. But it was all slushy and I didn't want to deal with it. So, I was able to do it fairly easily without removing all that stuff. I jacked it up and took the passenger front wheel off. You need a 12mm and 14 mm socket, belt, pry-bar, and maybe a hammer. The hardest part of the job for me is getting that damned serpentine belt on. Everytime, I think I know how it goes back on, but I don't. DO A LITTLE DIAGRAM showing the belt path or you will start throwing tools around. I cut the old power steering belt off, but it might have been smarter to leave it on and use the belt to pull the pump forward rather than trying to find something to pry against it. With the tire off, you can see the bottom of the power steering pulley above the control arm. Turn the pump pulley until one of the gaps allows access to the bottom 14 mm bolt (easy if you've cut the belt, but you can do the same by turning the alternator pulley bolt with a 7/8 socket in a clockwise direction). Soak it with penetrating oil and leave it for a while. Find your shallowest 14 mm 6 point & 3/8 socket wrench. You can get it in there. Universal joints were useless and I didn't have a nice offset 6 point wrench to weasel in there. With the socket on the 14 mm bolt, I had to increase leverage by putting a 7/8 wrench over the end of the socket wrench (but you can accomplish the same with a length of pipe large enough to it over the socket wrench handle). It broke free, and I backed it off a few turns. There was no need to undo any other bolts on that steering pump. I was able to pry it towards the front of the car and get the enough clearance to put the new belt on. If you didn't cut the belt, you could just pull upward on it to move the pump forward. Before I did put the new belt on I soaked the pulley with brake cleaner to remove residual rust penetrant spray. You now have to remove the serpentine belt off the outer crank so you can get the power steering belt over the inner crank pulley. Once that was in place, I put the serpentine drive belt back on with some swearing and tightened it. The power steering belt was a little difficult to get on, so I used a 7/8 socket on the alternator to turn everything clockwise while I forced the belt sideways into the grooves of the pump pulley. Worked well. Check carefully that the belt is sitting inside the pulley grooves for both belts and all pulleys. I adjust the belts for about 1/2 inch deflection in the middle of the longest run of belt. You should be able to twist it about 90 degrees. You want the belt just tight enough that it doesn't slip, and not too tight or it will cause premature bearing failure in the water pump, alternator, AC compressor, & power steering pump. The serpentine belt is tightened by prying the alternator away from the engine and tightening the 12 mm bolt on the adjustment bracket. Be careful to avoid the pressure switch there. Look that you are prying against the metal of the engine block. With a long prybar I was able to get underneath and pry the power steering pump away from the engine towards the rear while tightening the 14 mm on the pump's adjustment bracket through the pulley access hole. Worked like a charm. Everything tightened up. Started the engine and looked carefully at pulleys for wobble and rubbing. Everything running true and centered. Good for another 280000 km.

Comments
  • 2002 Toyota Echo serpentine belt replacement 8 лет назад
    2002 Toyota Echo serpentine belt replacement
    Опубликовано: 8 лет назад
  • Замена ремня 2000 Toyota Echo гидроусилитель руля генератор кондиционер Установка Снять 10 лет назад
    Замена ремня 2000 Toyota Echo гидроусилитель руля генератор кондиционер Установка Снять
    Опубликовано: 10 лет назад
  • Стук в рулевой рейке - одна из возможных причин 6 лет назад
    Стук в рулевой рейке - одна из возможных причин
    Опубликовано: 6 лет назад
  • Мухаммед Али против Ивана Драго! Этот Бой не Забыть... 12 дней назад
    Мухаммед Али против Ивана Драго! Этот Бой не Забыть...
    Опубликовано: 12 дней назад
  • Как заменить ремень гидроусилителя руля | Двигатель Toyota Sienna 3.0 2002 года 2 года назад
    Как заменить ремень гидроусилителя руля | Двигатель Toyota Sienna 3.0 2002 года
    Опубликовано: 2 года назад
  • Замена ремня гидроусилителя руля Toyota Camry - (1997-2008) 2 года назад
    Замена ремня гидроусилителя руля Toyota Camry - (1997-2008)
    Опубликовано: 2 года назад
  • How To Replace Power Steering Pump Toyota Ist 2005 | DIY | Porirua Wellington NZ 3 года назад
    How To Replace Power Steering Pump Toyota Ist 2005 | DIY | Porirua Wellington NZ
    Опубликовано: 3 года назад
  • Не покупай пружины делай сам за пять минут 2 дня назад
    Не покупай пружины делай сам за пять минут
    Опубликовано: 2 дня назад
  • 3 дня назад
    "ЖМУРКИ" — ФАКТЫ, которые СКРЫВАЛИ 20 ЛЕТ
    Опубликовано: 3 дня назад
  • How to Replace SERPENTINE BELT - Toyota Yaris (2005 - 2011) 3 месяца назад
    How to Replace SERPENTINE BELT - Toyota Yaris (2005 - 2011)
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • Машина для жены Олега! Вручение 1 день назад
    Машина для жены Олега! Вручение
    Опубликовано: 1 день назад
  • Scion xA 2005 New alternator belt and power steering belt 2 года назад
    Scion xA 2005 New alternator belt and power steering belt
    Опубликовано: 2 года назад
  • Городок - 7 лет назад
    Городок - "По недоразумению"
    Опубликовано: 7 лет назад
  • ⚡️ Зеленский пошёл на условия || Сделка с Путиным | Переговоры в Берлине 1 день назад
    ⚡️ Зеленский пошёл на условия || Сделка с Путиным | Переговоры в Берлине
    Опубликовано: 1 день назад
  • Гордон: Ситуация очень тяжелая! Все решится в ближайшие дни! 1 день назад
    Гордон: Ситуация очень тяжелая! Все решится в ближайшие дни!
    Опубликовано: 1 день назад
  • Scion XB Serpentine & Power Steering Belt Replacment 2 года назад
    Scion XB Serpentine & Power Steering Belt Replacment
    Опубликовано: 2 года назад
  • Как заменить насос гидроусилителя руля на Toyota Solara 1999-2003 годов 3 года назад
    Как заменить насос гидроусилителя руля на Toyota Solara 1999-2003 годов
    Опубликовано: 3 года назад
  • How to replace drive belt on Toyota Yaris, Echo 1NZ engine ? (Quick overview) 4 года назад
    How to replace drive belt on Toyota Yaris, Echo 1NZ engine ? (Quick overview)
    Опубликовано: 4 года назад
  • Как СОВЕТСКИЙ реактивный лайнер смог покорить ВЕСЬ МИР? | ИЛ-62 4 дня назад
    Как СОВЕТСКИЙ реактивный лайнер смог покорить ВЕСЬ МИР? | ИЛ-62
    Опубликовано: 4 дня назад
  • Почему М1 Abrams ПОХОРОНИЛ Советскую ТАНКОВУЮ ДОКТРИНУ? 5 дней назад
    Почему М1 Abrams ПОХОРОНИЛ Советскую ТАНКОВУЮ ДОКТРИНУ?
    Опубликовано: 5 дней назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5