У нас вы можете посмотреть бесплатно Lecture 8# 8 Puzzle Problem using A* Algorithm | Artificial Intelligence или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:
Если кнопки скачивания не
загрузились
НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу
страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru
The 8-puzzle problem is a classic example of a sliding puzzle. It consists of a 3x3 grid with 8 numbered tiles (1 through 8) and one blank space. The goal is to move the tiles around to achieve a specific end configuration, typically with the tiles arranged in numerical order from 1 to 8 with the blank space at the bottom-right corner. A* is a popular search algorithm used for finding the shortest path from a starting node to a goal node. It combines features of Dijkstra’s Algorithm and Greedy Best-First Search by using a heuristic to guide the search process. Cost Function g(n): The cost to reach the current node n from the start node. Heuristic Function h(n): An estimate of the cost to reach the goal from node n. Evaluation Function f(n)=g(n)+h(n). This is used to prioritize nodes during the search. Topics Covered in this video: Problem Description Example #ai #artificialintelligence #artificial #aialgorithms #puzzle #puzzlegame #youtube #engineering #engineer #computerscience