• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Crankshaft Grinding Process - Severely Scratched Crankshaft FIX скачать в хорошем качестве

Crankshaft Grinding Process - Severely Scratched Crankshaft FIX 1 год назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Crankshaft Grinding Process - Severely Scratched Crankshaft FIX
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Crankshaft Grinding Process - Severely Scratched Crankshaft FIX в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Crankshaft Grinding Process - Severely Scratched Crankshaft FIX или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Crankshaft Grinding Process - Severely Scratched Crankshaft FIX в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Crankshaft Grinding Process - Severely Scratched Crankshaft FIX

Crankshaft grinding consists of removing a minute amount of finished material from the rod and main journals to rebuild the part back to OEM spec. The full 25 step crankshaft remanufacturing process is quite intensive but is critical to complete engine rebuild. This article will explain the main components of a crankshaft’s design as well as the finer points of crankshaft remanufacturing. A crankshaft consists of rod and main journals. These journals are the end bearings at the bottom of the connecting rods opposite the pistons. The journals (also called crankpins) are connected to counterweights via plates called the webbing. These counterweights help balance the load of the crankshaft when in motion. There is also the crankshaft nose which connects to a pulley or vibration damper. The rods and mains have oil galleries embedded in them to allow oil flow throughout the crankshaft. It is important that the bearing holes are lined up properly to allow oil flow. The back end of the crankshaft is connected to the flywheel. The main reason crankshaft grinding is done is because the crank wears over time. Over thousands miles the end play between the crankshaft and the bearings increases. When the “fit” between the bearings and the crank isn’t perfect it lowers oil pressure and decreases lubricity. The less oil to the crank the faster it can wear out. When you reduce the size of the bearings you reduce the overall surface area too. Less surface area equals less friction and better engine performance. Also, when you grind a crankshaft the journals end up having a greater radius which by reducing stress at the corners. Engine performance with a reground crankshaft can be quite noticeable when on an engine dyno. Performance crankshafts can be lightened by drilling the pins but mostly when you talk about performance parts you are referring to the camshaft. Overall, the vast majority of crankshaft issues revolve around the bearings. Crankshaft BearingsCrankshaft Bearings During the remanufacturing process the machinist is mostly concerned with grinding the rod and main journals. Upon initial inspection of the crankshaft, with the use of the micrometer, the machinist will determine what bearings need grinding. Indicators that a journal needs grinding include if the surface has wear and make it rough to the touch. Sometimes the journal will be knocked out of center and needs to be surfaced to round and straightened. Consequently, the journal diameter could be positioned out of square at both end of the pins. Each grind is different but all crankshafts can be ground to allow for more or less stroke depending on customer needs. When the machinist has decided to remanufacture the crankshaft he will grind the top layer of the journal away to make the surface smooth. The amount taken off is determined by looking at what OEM spec is and then seeing how badly the journal is worn. Typical amounts removed are (Standard) 0.005”, 0.010”, 0.020” and 0.030”. A crank can be ground to as much as 0.050" as this is the biggest bearing sizes the OEM makes. The crankshaft is loaded onto the machine and then positioned using a hand-wheel which controls the manual micrometer wheel-head infeed. When the size is determined the machinist will set the indexed ring to 0 and keep the hand-wheel at 0 position. Then the machinist turns a locking knob to engage the device. Before the machinist is ready to begin grinding he then takes into account a safety allowance for any tuning errors. There are 5 different safety allowance positions: .02”- .06”. Once the safety tolerance has been recorded the machinist will engage the wheelhead back with a lever and the micrometer infeed handwheel will turn counterclockwise with the same amount of preset as the stop knobs. Ginding can now being. The machinist will manually advance the wheelhead to the ground journal until it has completed the journey around the spinning crankshaft. It is imperative that the machinist watch the speed of the handwheel and adjust it with the width of the journal. A work preset knob allows for quick stock compensation from journal to journal and allows the machinist to jump to a new journal without having to reset the specifications. Diesel Crankshaft Diagram Diesel Crankshaft Diagram After the crankshaft is ground to the appropriate size it is then polished. The journals are polished using a piece of emery paper or polishing belts. Polishing the journals prevents any sort of rough finish for the bearings to catch on. To polish the crankshaft the crank is spun in a counterclockwise fashion and the paper is manually placed on the journals while spinning. The journals become extremely smooth which reduces resistance and improves overall engine power and torque ratings. It should be noted that polishing the crankshaft is taken into account during the grinding process. The finished polish takes off just a little bit more material on top of the grind to the exact OEM spec.

Comments
  • CRANKSHAFT GRINDING | FULL PROCESS OF CRANKSHAFT GRIDING 4 года назад
    CRANKSHAFT GRINDING | FULL PROCESS OF CRANKSHAFT GRIDING
    Опубликовано: 4 года назад
  • Шлифовка шатунных шеек коленвала — проворачивание шатунного подшипника — капитальный ремонт двига... 4 года назад
    Шлифовка шатунных шеек коленвала — проворачивание шатунного подшипника — капитальный ремонт двига...
    Опубликовано: 4 года назад
  • Ремонтный протез для поломанного шкива, диаметром 200мм. 1 месяц назад
    Ремонтный протез для поломанного шкива, диаметром 200мм.
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • 🪓 Что такое - 2 недели назад
    🪓 Что такое - "КРЕПКОЕ" моторное масло.
    Опубликовано: 2 недели назад
  • Чем зачищать металл после сварки? 2 недели назад
    Чем зачищать металл после сварки?
    Опубликовано: 2 недели назад
  • Фиксатор резцедержателя. 3 недели назад
    Фиксатор резцедержателя.
    Опубликовано: 3 недели назад
  • Is it SALVAGEABLE?!! How to Polish a Crankshaft at Home without Special Tools! Feat @Daniel Soliz 2 месяца назад
    Is it SALVAGEABLE?!! How to Polish a Crankshaft at Home without Special Tools! Feat @Daniel Soliz
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • Предатель в орденах! Как простая учительница разоблачила героя! 4 недели назад
    Предатель в орденах! Как простая учительница разоблачила героя!
    Опубликовано: 4 недели назад
  • Поиск оптимальной гайки для WM210F400! 2 недели назад
    Поиск оптимальной гайки для WM210F400!
    Опубликовано: 2 недели назад
  • На изготовление этого снаряжения ушло 10 часов… Но оно того стоило! 2 недели назад
    На изготовление этого снаряжения ушло 10 часов… Но оно того стоило!
    Опубликовано: 2 недели назад
  • Ремонт УБИТОГО ВАЛА строгального станка. 1 год назад
    Ремонт УБИТОГО ВАЛА строгального станка.
    Опубликовано: 1 год назад
  • This Cummins Crankshaft Was Almost Scrap Metal... 2 года назад
    This Cummins Crankshaft Was Almost Scrap Metal...
    Опубликовано: 2 года назад
  • Быстрый и простой ремонт шестерен без токарного станка 2 года назад
    Быстрый и простой ремонт шестерен без токарного станка
    Опубликовано: 2 года назад
  • HOW TO DO THE RADIAL DRESSING IN MAXPRECI CRANK SHAFT GRINDING MACHINE 5 лет назад
    HOW TO DO THE RADIAL DRESSING IN MAXPRECI CRANK SHAFT GRINDING MACHINE
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Crankshaft unique refacing DIY by mr. kuy 4 года назад
    Crankshaft unique refacing DIY by mr. kuy
    Опубликовано: 4 года назад
  • MAW MGB project, crankshaft grinding set-up for throws 10 лет назад
    MAW MGB project, crankshaft grinding set-up for throws
    Опубликовано: 10 лет назад
  • Не выбрасывайте рожковые ключи.  Новые корпуса для подшипников строгального вала. Отходы в доходы. 2 года назад
    Не выбрасывайте рожковые ключи. Новые корпуса для подшипников строгального вала. Отходы в доходы.
    Опубликовано: 2 года назад
  • 【加工動画72】旋盤でブッシュ/Making bushings on a lathe. 2 недели назад
    【加工動画72】旋盤でブッシュ/Making bushings on a lathe.
    Опубликовано: 2 недели назад
  • Испытание Советского трактора КИРОВЕЦ c V12 В БОЛОТЕ 14 часов назад
    Испытание Советского трактора КИРОВЕЦ c V12 В БОЛОТЕ
    Опубликовано: 14 часов назад
  • Crankshaft Balancing: What You Need To Know 3 года назад
    Crankshaft Balancing: What You Need To Know
    Опубликовано: 3 года назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5