• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

1960 Hillman Minx series iiiA - The bargain British classic car you need to try! скачать в хорошем качестве

1960 Hillman Minx series iiiA - The bargain British classic car you need to try! 4 месяца назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
1960 Hillman Minx series iiiA - The bargain British classic car you need to try!
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: 1960 Hillman Minx series iiiA - The bargain British classic car you need to try! в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно 1960 Hillman Minx series iiiA - The bargain British classic car you need to try! или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон 1960 Hillman Minx series iiiA - The bargain British classic car you need to try! в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



1960 Hillman Minx series iiiA - The bargain British classic car you need to try!

Hillman Minx Series iiiA Those of you who are Rootes fanatics will know the Minx name was in use for many years from 1931 and the earlier cars are badged as pre war, wartime and then into the marks - so you get MK1 through to Mk8 in 1957. You then get into the mid 50s, 56 to be exact and Rootes announce they’re bringing out the Audax series of Minxes. If you think the styling feels American infused, you’d not be wrong, because the car design was helped along by Raymond Loewy. If you’re into your American mid-century culture you might recognise the name, because he worked on seemingly everything from the coke bottle to the TWA twin globe logo through to other cars such as the Studebaker Commander and Champion. There are several books available on this man to provide further reading if you want to know more - he deserves a whole video series really! Anyway, back to our Minx. The Series i is introduced in 56 and quickly works its way up to the series 3 in 1958 whereby they make some really decent changes. The engine increases from 1390cc to the 1494cc engine we’ve got in the 3A. According to Motor magazine you can get up to 76.9mph - but truly you’ll feel like you’re thrashing it at those speeds today. Better enjoyed at a more sedate 65-70. It was an increase in engine size of 7.5% and Motor magazine said that whilst it was not sensational it was well to their tastes, which I guess is some sort of praise. 59 also sees the revised gear and axle ratios, new clutch and steering mechanism and revised exhaust system alongside a whole raft of tweaks to the front and back end and the dash. One of the nicest changes is the rationalisation of the dash panel to bring all guages and controls into one place. For the iiiA we’re testing today, more tweaks and improvements are made and you’ll note the enormous windscreen which is 21% larger than the outgoing model and a flair in the design department sees a double chrome strip along the side of each car, the attractive new tail lights and the rear large curved wings. There were plenty of options available on these at the time but one which immediately stands out on this one is the paintwork - the 6 options of two colour colours cost an additional £14 3s and 4d extra. The lifespan of the iiiA is shortlived as is the appetite of Rootes for continual improvement and the car is replaced by the iiiB in the late autumn of 1960.

Comments
  • Hillman Super Minx Mk3 1960-х годов — редкий британский классический автомобиль! 1 год назад
    Hillman Super Minx Mk3 1960-х годов — редкий британский классический автомобиль!
    Опубликовано: 1 год назад
  • Sunbeam Rapier — классическое британское купе 1950-х годов. 9 дней назад
    Sunbeam Rapier — классическое британское купе 1950-х годов.
    Опубликовано: 9 дней назад
  • Riley One Point Five - the best 'everyday' 50s classic saloon car?! 3 месяца назад
    Riley One Point Five - the best 'everyday' 50s classic saloon car?!
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • «Бес Хиллмана» (1963–1976) — секреты британской ракеты 1 месяц назад
    «Бес Хиллмана» (1963–1976) — секреты британской ракеты
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Taking the Hillman SuperMinx out onto the highway.  How does it sound and perform at higher speed? 2 года назад
    Taking the Hillman SuperMinx out onto the highway. How does it sound and perform at higher speed?
    Опубликовано: 2 года назад
  • Стандартный пикап Atlas протестирован после 2000-мильного уикенда! 1 месяц назад
    Стандартный пикап Atlas протестирован после 2000-мильного уикенда!
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Victor or Victim? The Vauxhall Victor / Hindustan Contessa Story 5 месяцев назад
    Victor or Victim? The Vauxhall Victor / Hindustan Contessa Story
    Опубликовано: 5 месяцев назад
  • Восстановление вездехода ВАЗ из СССР / Лучше чем с завода 1 день назад
    Восстановление вездехода ВАЗ из СССР / Лучше чем с завода
    Опубликовано: 1 день назад
  • Austin Westminster A110 -  a rare 1960s British classic saloon car 2 месяца назад
    Austin Westminster A110 - a rare 1960s British classic saloon car
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • Humber Sceptre MK1 - the most beautiful car Humber ever made? 2 года назад
    Humber Sceptre MK1 - the most beautiful car Humber ever made?
    Опубликовано: 2 года назад
  • It's NOT a Citroen DS - IT'S MUCH COOLER! The Panhard 24 BT 4 месяца назад
    It's NOT a Citroen DS - IT'S MUCH COOLER! The Panhard 24 BT
    Опубликовано: 4 месяца назад
  • Citroen DS  - one of the best cars of the 20th century 7 месяцев назад
    Citroen DS - one of the best cars of the 20th century
    Опубликовано: 7 месяцев назад
  • 60s Singer Gazelle Series V - a rare 1960s British classic saloon! 5 месяцев назад
    60s Singer Gazelle Series V - a rare 1960s British classic saloon!
    Опубликовано: 5 месяцев назад
  • Правда о Volkswagen Type 2: фургон, изменивший историю 4 месяца назад
    Правда о Volkswagen Type 2: фургон, изменивший историю
    Опубликовано: 4 месяца назад
  • Austin Kimberley — забытый чистокровный конь инженерного искусства 1 месяц назад
    Austin Kimberley — забытый чистокровный конь инженерного искусства
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • 1960s Humber Imperial - the classiest classic car? 1 месяц назад
    1960s Humber Imperial - the classiest classic car?
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • The 1983 Austin Ambassador: A Car That Time Forgot 1 год назад
    The 1983 Austin Ambassador: A Car That Time Forgot
    Опубликовано: 1 год назад
  • You Will NOT Believe How GOOD Rover Once was!  Rover P6 2000TC 9 месяцев назад
    You Will NOT Believe How GOOD Rover Once was! Rover P6 2000TC
    Опубликовано: 9 месяцев назад
  • Jaguar Managed to Build the Most Reliable Car (Briefly) 4 месяца назад
    Jaguar Managed to Build the Most Reliable Car (Briefly)
    Опубликовано: 4 месяца назад
  • 9 Shocking Truths About the 1959 Ford Anglia 105E – The Weirdest British Car Ever Made 5 месяцев назад
    9 Shocking Truths About the 1959 Ford Anglia 105E – The Weirdest British Car Ever Made
    Опубликовано: 5 месяцев назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5