• ClipSaver
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Carl Maria von Weber - Missa Sancta No.1, Op.75a (1818) скачать в хорошем качестве

Carl Maria von Weber - Missa Sancta No.1, Op.75a (1818) 9 лет назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Carl Maria von Weber - Missa Sancta No.1, Op.75a (1818)
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Carl Maria von Weber - Missa Sancta No.1, Op.75a (1818) в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Carl Maria von Weber - Missa Sancta No.1, Op.75a (1818) или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Carl Maria von Weber - Missa Sancta No.1, Op.75a (1818) в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Carl Maria von Weber - Missa Sancta No.1, Op.75a (1818)

Carl Maria Friedrich Ernst von Weber (18 or 19 November 1786 – 5 June 1826) was a German composer, conductor, pianist, guitarist and critic, one of the first significant composers of the Romantic school. Please support my channel: https://ko-fi.com/bartjebartmans Missa Sancta No.1, Op.75a (1817-1818) 1. Kyrie (0:00) 2. Gloria (5:33) 3. Credo (10:37) 4. Offertorium omitted 5. Sanctus (16:45) 6. Benedictus (20:31) 7. Agnus Dei (25:21) Norwegian Soloist Choir and Norwegian Radio Orchestra conducted by Grete Pedersen Helgerød Live Recording in Oslo Cathedral on 21.03.2003 Weber composed the Missa Sancta no. 1 in E flat between 1817 and 1818, at the very time he was working on the opera Der Freischütz. As a consequence, some of the melodic ideas encountered in this Mass resemble those found in the opera and give the work the nickname ‘Freischützmesse’. Structurally, it is a work for soloists, chorus and orchestra; it contains the conventional numbers, ‘Kyrie’, ‘Gloria’, ‘Credo’, ‘Sanctus’ and ‘Agnus Dei’. The style is, however, more galant, and resembles some of Haydn’s Masses. Weber’s orchestration differs in its use of winds and brass. It is, in general, more symphonic than one would encounter with Haydn, although it hardly compares with the very large forces Beethoven would later use in the Missa Solemnis. As to the relationship to Der Freischütz, the ‘Kyrie’ contains an extended passage that uses the diminished seventh chord in a way similar to its use with the character Samiel in the opera. This is not to say that Weber draws on the diabolical character in the Mass, but rather, that he uses the chord prominently. When they occur at the opening of the Sanctus, these chords contribute to the movement an element of suspense. A more specific reference to Der Freischütz occurs, however, in the ‘Sanctus’, which evokes some of the music of Agathe. In the ‘Agnus Dei’ Weber similarly evokes Agathe’s character by using motives associated with her. These evocations of Der Freischütz should not be taken as programmatic, but rather suggest more about the origins of the Mass, which coincide with Weber’s intensive work on the opera. Given that the two works were roughly contemporaneous, the similarity of the thematic content is not surprising, even though their purposes differed. Coming from an extremely busy time in Weber’s career, the Missa Sancta no. 1 is an excellent work which should be known better through more frequent performances.

Comments

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5