• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Maria Szymanowska - 6 Minuets (Kostritsa) скачать в хорошем качестве

Maria Szymanowska - 6 Minuets (Kostritsa) 2 года назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Maria Szymanowska - 6 Minuets (Kostritsa)
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Maria Szymanowska - 6 Minuets (Kostritsa) в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Maria Szymanowska - 6 Minuets (Kostritsa) или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Maria Szymanowska - 6 Minuets (Kostritsa) в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Maria Szymanowska - 6 Minuets (Kostritsa)

Maria Szymanowska - Sześć menuetów Written between 1819-1820 Pianist: Alexander Kostritsa 0:00 - Allegretto 3:08 - Quasi allegro 5:18 - Moderato 7:35 - Vivace agitato 10:04 - Allegro 13:47 - Vivace Maria Szymanowska (1789-1831) was one of the Romantic Era's great fascinations. With a daughter that married Mickiewicz and very close relations to Goethe, she would already have had enough flash to draw the eye of anyone paying attention, but add to that a performing career as a pianist and her keeping one of the most frequented salons in St. Petersburg and there is no wonder that she would draw such a reputation [1]. As one of the first professional pianists in the Romantic Era, she served to propagate the music of Field and Hummel [2] and even wrote over a hundred piano pieces of her own. She has a reputation as a proto-Chopin, and while that seems like hyperbole, there are obvious parallels. Szymanowska's short life was one of great activity and artistic flowering rooted in a spattering of formational experiences. Szymanowska was born in Warsaw to a home frequently visited by Chopin's own first teacher, Józef Elsner who reportedly took interest in her apparent talent [1]. Early on, she received instruction from Antoni Lisowski and Tomasz Grimm as well as from Franciszek Lessel and Karol Kurpiński. Scholars have debated whether or not Szymanowska was a student of Field, but there is a letter of recommendation to a publisher that proves that Field was at least acquainted with Szymanowska [2][3]. At around 1810, her performing career took off. In the years between 1810 and 1815, she withdrew from touring, resuming after 1815, catalyzing her most fruitful composing period that ended in 1820, which was the year she and her husband divorced [1]. After divorcing her husband, Szymanowska and her children moved to St. Petersburg where she played for the Tsarist Court and ran a musical salon where she crossed paths with, among others, Glinka, Mickiewicz, and Pushkin. Context, of course, shaped Szymanowska, who received a cultural and stylistic context from her many teachers. The context of the era proved to be one of transition, as the classical conceptions of art music were rapidly changing from the elementally balanced aesthetic that sought perfection of form to stormier expressions of the truths deeply embedded within the heart of man. Here in the unknown of rapid change, Szymanowska found herself at the intersection of salon music [2], the "brillant" style [4], and so-called "Polish sentimentalism" [1]. In truth, Szymanowska's music reflects each of these movements. The brillant style was, first and foremost, a style of interpretation that featured quick playing in difficult passages, heavy legato, quick or moderate tempi contrasted with slow tempi, and emphasizing the lyrical elements in a piece [4]. Of course, playing in this style drew more composers to write like this, and thus, pieces were written by Czerny, Hummel, and Field to accommodate this style. Salon music, by contrast, is a controversial and nebulous term, but most of Szymanowska's work falls into this category. The most coherent definition of Salon Music is in opposition to Concert Music. While salon music refers to light music that is played for entertainment or ease of listening, concert music is more artistic or challenging. Salon music fills the air with something pleasant, while concert music draws the listener into deeper contemplation [2]. Polish sentimentalism reflects a wistful, nostalgic mood found in post-partition Polish music [1]. It is most recognizable in Ogiński's polonaise writing, in which style Szymanowska continued writing. For Szymanowska, each of these stylistic features serves as a pillar in her music which is light, sentimental, and highly virtuosic, displaying great feats of pianistic agility. As for Szymanowska's influence on Chopin goes, there is historical evidence that Chopin saw at least two of her concerts in Warsaw, but no commentary was found [4]. Further, while Szymanowska's emphasis on the piano and her writing in the genres of Etude, Prelude, Polonaise, and Nocturne precede Chopin, she never exhibited the creative ingenuity and imaginative, poetic writing that it took to radically redefine those genres as did Chopin. [1] S. P. Dobrzański. Maria Szymanowska (1789-1831): Pianist and Composer. University of Connecticut. 2001. [2] A. Swartz. Maria Szymanowska And The Salon Music Of The Early Nineteenth Century. The Polish Review 30, no. 1 p. 43–58. 1985. [3] T. de Valera. Maria Szymanowska (1790-1831): A Pupil of John Field. Dublin Historical Record 56, no. 1 p. 53–55. 2003. [4] I. Poniatowska. Maria Szymanowska i Styl brillant. Studia Chopinowskie. The Sources of Chopin’s Style. Inspirations and Contexts. Warszawa. s. 135–15. 2005.

Comments
  • Maria Szymanowska - 18 Dances of Different Genres (Kostritsa) 2 года назад
    Maria Szymanowska - 18 Dances of Different Genres (Kostritsa)
    Опубликовано: 2 года назад
  • ПРОКОФЬЕВ - Гениальная сволочь 1 месяц назад
    ПРОКОФЬЕВ - Гениальная сволочь
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Maria Szymanowska - 6 Marches (Dobrzański) 2 года назад
    Maria Szymanowska - 6 Marches (Dobrzański)
    Опубликовано: 2 года назад
  • Путин не замечает катастрофы: Что показала прямая линия 14 часов назад
    Путин не замечает катастрофы: Что показала прямая линия
    Опубликовано: 14 часов назад
  • Что нужно знать об АЛЕКСАНДРЕ МАЛОФЕЕВЕ 1 месяц назад
    Что нужно знать об АЛЕКСАНДРЕ МАЛОФЕЕВЕ
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Mel Bonis - „Cinq piéces pour piano“, opus 11 4 года назад
    Mel Bonis - „Cinq piéces pour piano“, opus 11
    Опубликовано: 4 года назад
  • Przestań jeść takie JAJKA – robisz sobie krzywdę! 4 дня назад
    Przestań jeść takie JAJKA – robisz sobie krzywdę!
    Опубликовано: 4 дня назад
  • Д. Штейбельт Адажио. Пианистическая кухня. 2 дня назад
    Д. Штейбельт Адажио. Пианистическая кухня.
    Опубликовано: 2 дня назад
  • Maria Szymanowska - 20 Etudes and Preludes (Dobrzański) 2 года назад
    Maria Szymanowska - 20 Etudes and Preludes (Dobrzański)
    Опубликовано: 2 года назад
  • «Сыграй На Пианино — Я Женюсь!» — Смеялся Миллиардер… Пока Еврейка Не Показала Свой Дар 1 месяц назад
    «Сыграй На Пианино — Я Женюсь!» — Смеялся Миллиардер… Пока Еврейка Не Показала Свой Дар
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Alexander Malofeev -- S.Rachmaninoff. Piano Concerto No.2 5 лет назад
    Alexander Malofeev -- S.Rachmaninoff. Piano Concerto No.2
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Haydn: Andante con variazoni in F Minor, H.XVII No. 6 7 лет назад
    Haydn: Andante con variazoni in F Minor, H.XVII No. 6
    Опубликовано: 7 лет назад
  • Nikolai Valuev  - Historia Rosyjskiego Olbrzyma walczącego w ringu! 1 день назад
    Nikolai Valuev - Historia Rosyjskiego Olbrzyma walczącego w ringu!
    Опубликовано: 1 день назад
  • Maria Szymanowska - Fantasy (Ciborowksa) 2 года назад
    Maria Szymanowska - Fantasy (Ciborowksa)
    Опубликовано: 2 года назад
  • Krwawsza niż Grunwald. Dzień, w którym elita Zakonu przestała istnieć 1 день назад
    Krwawsza niż Grunwald. Dzień, w którym elita Zakonu przestała istnieć
    Опубликовано: 1 день назад
  • Я ,Нэтэниэль , играю И.С. Баха и пою Генделя --Великая Балерина 6 дней назад
    Я ,Нэтэниэль , играю И.С. Баха и пою Генделя --Великая Балерина
    Опубликовано: 6 дней назад
  • Krwawy luksus. Dlaczego świat ukrywa, że Patek był Polakiem? 18 часов назад
    Krwawy luksus. Dlaczego świat ukrywa, że Patek był Polakiem?
    Опубликовано: 18 часов назад
  • Тайны полифонии Баха — как работает гениальный мозг? 2 месяца назад
    Тайны полифонии Баха — как работает гениальный мозг?
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • Deep Relaxation Music for the Nervous System 🌿Nature Sounds, Stress Relief, Stop Overthinking 4 дня назад
    Deep Relaxation Music for the Nervous System 🌿Nature Sounds, Stress Relief, Stop Overthinking
    Опубликовано: 4 дня назад
  • NIE POSZŁY DO ŁÓŻKA DLA SŁAWY: 10 aktorek ZSRR, które ZNISZCZONO, bo powiedziały „NIE” 1 день назад
    NIE POSZŁY DO ŁÓŻKA DLA SŁAWY: 10 aktorek ZSRR, które ZNISZCZONO, bo powiedziały „NIE”
    Опубликовано: 1 день назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5