• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

What Is Compression & How It Works on Guitar? | Recording Dojo скачать в хорошем качестве

What Is Compression & How It Works on Guitar? | Recording Dojo 3 года назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
What Is Compression & How It Works on Guitar? | Recording Dojo
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: What Is Compression & How It Works on Guitar? | Recording Dojo в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно What Is Compression & How It Works on Guitar? | Recording Dojo или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон What Is Compression & How It Works on Guitar? | Recording Dojo в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



What Is Compression & How It Works on Guitar? | Recording Dojo

Read more: https://bit.ly/Compression101PG Using the acronym TKARR, Nashville ace producer Bryan Clark breaks down the five parameters of compression and shows you how they apply to guitar and beyond. Let’s begin our training with compression: a confusing topic for guitarists as players and as engineers wanting to make their recordings more professional. Compression has five core parameters: threshold, knee, attack, ratio, and release—or TKARR. I’m going to explain this metaphorically, as if you are at a major event, say, the Grammys, and you’ve just won. You’ve condensed a lifetime of “I’d like to thank” into 15 seconds, and you’ve been regally whisked offstage by an anonymous beauty in a ball gown. The next thing you’re instructed to do is leave backstage, go through the giant ballroom (where a band is playing and people are partying), and go to the press room for photo ops and post-win interviews. You walk down the long hallway towards the ballroom door, where a burly 6'8" doorman stands behind velvet ropes. The doorman is the threshold and the velvet ropes are the knee. In order for you to get into the ballroom, the doorman has to let you in. As you arrive at the door, he takes his hands off the ropes (hard knee), crosses his arms, coldly stares at you, and says, “What are doing here? This is for Grammy winners only.” Ouch! He doesn’t recognize you. He only listens to Siberian reggae bands. High threshold. So high that you can’t pass though. Conversely, if, as you approach, he gently unfastens the ropes (soft knee), says “I’m a huge fan,” and moves aside without you having to break stride, you have crossed the threshold and are now inside the ballroom. This is a well-set threshold, only allowing in those who are authorized. Or perhaps, as you arrive at the ballroom entrance, you notice that the doorman has passed out, the ropes have long been knocked over (no knee), and anyone can enter. Low threshold. As soon as you enter the ballroom, within a millisecond, a waiter comes up to you: “Champagne? The press room is on the other side of the ballroom.” That’s quick attack. You notice there’s a string quartet playing Haydn’s Op. 76, and the volume is comfortably loud (low ratio, somewhere between 1.5:1 to 4:1). Almost as soon as you enter the ballroom, you’ve got your libation and move directly to the press room—quick release. You arrive at the press room with your wits about you, ready to talk about your big win. Or, upon entering the ballroom, you mill around in the crowded room looking for directions and you’re in the middle of the ballroom before a waiter comes up to you and shouts: “Drink? Press room is over there.” That’s medium attack. The band is an ’80s cover band and the volume is rather loud for the room (medium ratio, 5:1 to 9.5:1). You eventually find your way to the press room and arrive slightly stunned, but ready. Another version: Upon entering the ballroom, you’re immediately lost in a sea of people, shouting for directions and hopelessly trying to be heard above the Mötorhead tribute band. Your ears are ringing. Time passes, and you somehow find the press room door and a waiter shoves a drink in your hand just before you leave the ballroom. Slow attack. You arrive, dazed and confused, in the press room (high ratio, 10:1 and above). Read more: https://bit.ly/Compression101PG More Dojo Videos: https://bit.ly/RecordingDojo Win Guitar Gear: https://bit.ly/GiveawaysPG Subscribe to PG's Channel: http://bit.ly/SubscribePGYouTube Don't Miss a Rundown: http://bit.ly/RIgRundownENL Merch & Magazines: https://shop.premierguitar.com PG's Facebook:   / premierguitar   PG's Instagram:   / premierguitar   PG's Twitter:   / premierguitar   PG's TikTok:   / premierguitar   © Copyright Gearhead Communications LLC, 2022 00:00 - Asterope Cables 00:15 - Intro 00:35 - What Is Compression? TKARR 01:15 - Threshold 02:06 - Knee 02:56 - Attack 05:08 - Ratio 06:00 - Release 06:49 - Asterope Cables 07:09 - API 2500 Cus Compressor 07:43 - Compression on Drums 09:46 - Settings for Drum Compression 12:14 - Compression on Bass 13:18 - What Compression Does to Bass 14:06 - Compression on Guitar 15:23 - Compression on a Guitar Solo 17:03 - Compression on Stereo Mix 18:51 - Full Mix 20:47 - Compressor Variations 21:36 - Outro #compression #recording #guitar

Comments
  • 3 Tips for Recording Guitar Tones | Recording Dojo 3 года назад
    3 Tips for Recording Guitar Tones | Recording Dojo
    Опубликовано: 3 года назад
  • ЧТО ЖЕ НА САМОМ ДЕЛЕ ВЛИЯЕТ НА ЗВУЧАНИЕ ЭЛЕКТРОГИТАРЫ - НАКОНЕЦ-ТО РАЗОБРАЛИСЬ. СРАВНЕНИЕ МОИХ ГИТАР 4 дня назад
    ЧТО ЖЕ НА САМОМ ДЕЛЕ ВЛИЯЕТ НА ЗВУЧАНИЕ ЭЛЕКТРОГИТАРЫ - НАКОНЕЦ-ТО РАЗОБРАЛИСЬ. СРАВНЕНИЕ МОИХ ГИТАР
    Опубликовано: 4 дня назад
  • How The Pros Use Compression on Instruments and Mixes 8 лет назад
    How The Pros Use Compression on Instruments and Mixes
    Опубликовано: 8 лет назад
  • 5 Quick Compression Mixing Tricks - Warren Huart: Produce Like A Pro 7 лет назад
    5 Quick Compression Mixing Tricks - Warren Huart: Produce Like A Pro
    Опубликовано: 7 лет назад
  • Magic Compressor Settings for BASS GUITAR 1 год назад
    Magic Compressor Settings for BASS GUITAR
    Опубликовано: 1 год назад
  • Почему электроакустические гитары дублируются (а не копируются и не вставляются) 4 года назад
    Почему электроакустические гитары дублируются (а не копируются и не вставляются)
    Опубликовано: 4 года назад
  • Are You Listening? Ep. 3 | Compression in Mastering 6 лет назад
    Are You Listening? Ep. 3 | Compression in Mastering
    Опубликовано: 6 лет назад
  • Mixing Heavy Guitars: Why Even Bother Using COMPRESSION? 3 года назад
    Mixing Heavy Guitars: Why Even Bother Using COMPRESSION?
    Опубликовано: 3 года назад
  • Модули «Звук Жизни»: как я улучшил звучание своей системы? | Сергей Столяров 3 дня назад
    Модули «Звук Жизни»: как я улучшил звучание своей системы? | Сергей Столяров
    Опубликовано: 3 дня назад
  • How David Gilmour Uses Stacked Compression 3 года назад
    How David Gilmour Uses Stacked Compression
    Опубликовано: 3 года назад
  • What nobody told you about compression. 3 дня назад
    What nobody told you about compression.
    Опубликовано: 3 дня назад
  • Ваш микс имеет скрытую структуру: услышав его однажды, вы уже не сможете забыть. 3 дня назад
    Ваш микс имеет скрытую структуру: услышав его однажды, вы уже не сможете забыть.
    Опубликовано: 3 дня назад
  • Используете ли вы неправильный компрессор? Мастер-класс по сжатию 9 месяцев назад
    Используете ли вы неправильный компрессор? Мастер-класс по сжатию
    Опубликовано: 9 месяцев назад
  • Pink Floyd: Темная сторона стратокастера | Гитарный Клуб 10 месяцев назад
    Pink Floyd: Темная сторона стратокастера | Гитарный Клуб
    Опубликовано: 10 месяцев назад
  • Using Compression On Vocals For Beginners - RecordingRevolution.com 7 лет назад
    Using Compression On Vocals For Beginners - RecordingRevolution.com
    Опубликовано: 7 лет назад
  • How to mix MASSIVE Rock Guitars with Ulrich Wild, Bob Marlette & Warren Huart: Produce Like A Pro 7 лет назад
    How to mix MASSIVE Rock Guitars with Ulrich Wild, Bob Marlette & Warren Huart: Produce Like A Pro
    Опубликовано: 7 лет назад
  • How To Use Compression | What EVERYONE Needs To Know 4 года назад
    How To Use Compression | What EVERYONE Needs To Know
    Опубликовано: 4 года назад
  • How To Use A Compressor | Threshold, Ratio, Attack, Release & More 3 года назад
    How To Use A Compressor | Threshold, Ratio, Attack, Release & More
    Опубликовано: 3 года назад
  • Микширование гитар с дисторшном | Советы по хай-гейну от Джо Баррези 7 лет назад
    Микширование гитар с дисторшном | Советы по хай-гейну от Джо Баррези
    Опубликовано: 7 лет назад
  • Как профессионалы микшируют живой звук 1 год назад
    Как профессионалы микшируют живой звук
    Опубликовано: 1 год назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5