• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

GM's $1 BILLION Dollar Blunder: ROUGHNESS Matters... скачать в хорошем качестве

GM's $1 BILLION Dollar Blunder: ROUGHNESS Matters... 3 месяца назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
GM's $1 BILLION Dollar Blunder: ROUGHNESS Matters...
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: GM's $1 BILLION Dollar Blunder: ROUGHNESS Matters... в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно GM's $1 BILLION Dollar Blunder: ROUGHNESS Matters... или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон GM's $1 BILLION Dollar Blunder: ROUGHNESS Matters... в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



GM's $1 BILLION Dollar Blunder: ROUGHNESS Matters...

According to the NHTSA, out of spec crankshaft surface finish caused the L87 engine recall, which has affected nearly 900,000 vehicles. In a previous video we detailed how GM is switching from 0W-20 to 0W-40 for engines with these out of spec crankshafts -    • STOP Following OEM Oil Advice (GM Recall P...  . This unfortunate, real world example shows just how important surface texture really is, so in this video we dig into the details of surface texture and how it relates to friction and wear. Check out this video for the crankshaft surface finish measurements:    • GM Lost a BILLION Dollars Because of THIS ...   Here are some of the videos on my dad's old NASCAR engine: Honing -    • Greg Anderson Shows You How To Hone An Eng...   Dyno Testing -    • Can You Gain 300 HP Without Nitrous or Boo...   Track Testing -    • How to CHOOSE the RIGHT Oil   Here is the proper framework for making decisions regarding oil. Step 1 - Utilize the OEM recommended oil and do two early oil changes during the break-in process (500 to 1,000 miles and again between 3,000 and 4,000 miles). If the engine is already broken-in, skip to step 3. Step 2 - Take used oil samples at each oil change to establish the trend analysis. Step 3 - Go 5,000 miles on the third oil change and take a used oil sample. If the wear rate per 1,000 miles is below 5 ppm, you are good. If the wear rate is between 5 ppm and 10 ppm per 1,000 miles, go another 5,000 miles on the OEM recommended oil and resample. If the wear rate is still greater than 5 ppm per 1,000 miles, then move to step 4. Step 4 - Since the OEM recommended oil and viscosity have not produced a wear rate per 1,000 miles lower than 5 ppm, go up to next viscosity grade in the OEM oil. Go 4,000 to 5,000 miles on that oil and then take another sample. See if the change in viscosity drops the wear rate per 1,000 miles below 5 ppm. If it does, you are good. If it does not, then move to Step 5. Step 5 - Since the change in viscosity did not get the wear rate per 1,000 miles below 5 ppm, try a different brand of oil in the same viscosity grade of whichever oil had the lowest wear rate per 1,000 miles. You will need to use it for 3,000 to 4,000 miles to flush the OEM oil out of the system before going 5,000 miles on the new oil to take another sample. See if the non-OEM oil lowers the wear rate per 1,000 miles to 5 ppm or less. If it does, you are good. You can then use the oil analysis results to fine tune the oil change interval. If the wear rate per 1,000 miles is still above 5 ppm, try the next higher viscosity oil of that same brand to see if that lowers the wear rate per 1,000 miles. Finding the best oil for an engine is an iterative process, but the data from the samples (viscosity, additive depletion, wear rate) will paint a picture that guides you in the right direction. For more about Oil Analysis, check out: https://www.speediagnostix.com Here are links to information related to the recall: https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2025... https://gmauthority.com/blog/?s=L87+r... For a deeper dive into the science of lubrication, check out my good friend Rafe Britton's channel ‪@LubricationExplained‬ To learn more about my dad, check out his interview with Dale Earnhardt Jr:    • How Lake Speed's Journey Went From Karting...   Who is the ‪@themotoroilgeek‬? I'm a Society of Tribologists and Lubrication Engineers Certified Lubrication Specialist and Oil Monitoring Analyst (I've maintained both of those for over a decade). I also worked for Joe Gibbs Racing for 12 years as their lubricant specialist. During that time, we worked with Wix Filters (one of our sponsors) to test and develop filters for our race engines. We also worked with Lubrizol and Chevron-Phillips Chemical to test and develop oils for our race cars. Following that, I was the head of R&D for Driven Racing Oil. During that time, I formulated and tested over 50 products. We also worked with Cummins, Comp Cams, Oak Ridge National Labs and General Motors on various R&D products. Those efforts are recorded in peer reviewed white papers published by SAE International and ACS Sustainable Chemistry journals. Today, I provide Tribology consulting and used oil analysis via SPEEDiagnostix. #chevy #motoroil #engine #viscosity #gm #cadillac #gmc

Comments
  • Installing This Has No Drawbacks, Except for Your Wallet - Dry Sumps Are Awesome, Here's Why... 4 месяца назад
    Installing This Has No Drawbacks, Except for Your Wallet - Dry Sumps Are Awesome, Here's Why...
    Опубликовано: 4 месяца назад
  • Нитрометановые Поршни! Как устроены самые прочные поршни в мире! 13 дней назад
    Нитрометановые Поршни! Как устроены самые прочные поршни в мире!
    Опубликовано: 13 дней назад
  • The FACTS About Oil Changes (What The Owner's Manual DIDN'T Tell You) 19 часов назад
    The FACTS About Oil Changes (What The Owner's Manual DIDN'T Tell You)
    Опубликовано: 19 часов назад
  • Веста 1.8: 283 ткм на отечественном масле 5w40 21 час назад
    Веста 1.8: 283 ткм на отечественном масле 5w40
    Опубликовано: 21 час назад
  • Мы купили САМЫЕ ДЕШЕВЫЕ двигатели Chevy на Amazon... 3 недели назад
    Мы купили САМЫЕ ДЕШЕВЫЕ двигатели Chevy на Amazon...
    Опубликовано: 3 недели назад
  • Why DIESEL Oil is Actually WORSE for Gas Engines! 7 месяцев назад
    Why DIESEL Oil is Actually WORSE for Gas Engines!
    Опубликовано: 7 месяцев назад
  • GM потеряла МИЛЛИАРД долларов из-за ЭТОГО двигателя! 10 дней назад
    GM потеряла МИЛЛИАРД долларов из-за ЭТОГО двигателя!
    Опубликовано: 10 дней назад
  • Лидар за $13 13 дней назад
    Лидар за $13
    Опубликовано: 13 дней назад
  • Why Some Engines Burn Oil and Others Don't 1 месяц назад
    Why Some Engines Burn Oil and Others Don't
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Новая распространённая проблема с самым популярным двигателем Toyota 7 дней назад
    Новая распространённая проблема с самым популярным двигателем Toyota
    Опубликовано: 7 дней назад
  • Get This WRONG, Say GOODBYE To Your Engine! 4 недели назад
    Get This WRONG, Say GOODBYE To Your Engine!
    Опубликовано: 4 недели назад
  • Запад заговорил о победе Путина / Удар в спину Киеву 4 часа назад
    Запад заговорил о победе Путина / Удар в спину Киеву
    Опубликовано: 4 часа назад
  • Самодельный цепной мульчер — ещё больше цепей и их тестирование на разных работах 14 часов назад
    Самодельный цепной мульчер — ещё больше цепей и их тестирование на разных работах
    Опубликовано: 14 часов назад
  • Ремонт трещин Vortec 8 дней назад
    Ремонт трещин Vortec
    Опубликовано: 8 дней назад
  • 20W-50 vs 5W-20: Which Oil Protects Better? 1 год назад
    20W-50 vs 5W-20: Which Oil Protects Better?
    Опубликовано: 1 год назад
  • Залил 5w-30 вместо 5w-40 - ВСЁ!? Вся правда о различиях масел 5w-30 и 5w-40 от Юрия Сидоренко! 1 год назад
    Залил 5w-30 вместо 5w-40 - ВСЁ!? Вся правда о различиях масел 5w-30 и 5w-40 от Юрия Сидоренко!
    Опубликовано: 1 год назад
  • Владелец ошибся? Двигатель Dodge Durango SRT 392 2018 года вышел из строя всего через 90 000 миль. 2 недели назад
    Владелец ошибся? Двигатель Dodge Durango SRT 392 2018 года вышел из строя всего через 90 000 миль.
    Опубликовано: 2 недели назад
  • Do Thin Oils Destroy Engines? Lessons From GM’s Massive Recall 5 месяцев назад
    Do Thin Oils Destroy Engines? Lessons From GM’s Massive Recall
    Опубликовано: 5 месяцев назад
  • Diesel Is DIRTY (And It's KILLING Engines) 4 месяца назад
    Diesel Is DIRTY (And It's KILLING Engines)
    Опубликовано: 4 месяца назад
  • The Engine of Our Dreams Exists. It's a Clean, Powerful, Supercharged and Rotary Valved Two Stroke 5 месяцев назад
    The Engine of Our Dreams Exists. It's a Clean, Powerful, Supercharged and Rotary Valved Two Stroke
    Опубликовано: 5 месяцев назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5