У нас вы можете посмотреть бесплатно Mass and Color: What You Put Inside the Shape Once You’ve Found the Shape или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:
Если кнопки скачивания не
загрузились
НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу
страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru
In this 15-minute demo, I walk through how I mix color and scumble in mass tones once the drawing is established. Think of it as: you’ve found the shape—now let’s fill it in without losing your nerve. I’m working in oil on grey-toned, gessoed paper using a simple Winsor & Newton palette. If you tend to stall after the block-in stage, this shows a clear, practical way forward: gentle layers, clean mixes, and patient mass tones that help the form settle into place. This demo pairs with my Substack post on mass and color—if you’d like the written version, plus historical notes and extra examples, you’ll find it here: 📰 Substack: https://mundieart.substack.com 👉 Subscribe for more painting demos, plein air sessions, and behind-the-scenes studio practice. 🌐 Website: https://www.katekernmundie.com 📸 Instagram: / mundieart Materials Used Surface: Grey-toned, gessoed paper Paints (Winsor & Newton): Titanium White Burnt Sienna Cadmium Red Yellow Ochre Ultramarine Blue Winsor Lemon Brushes: Winton hog bristle Princeton hog bristle