• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

50 years of the Porsche 917 Celebration скачать в хорошем качестве

50 years of the Porsche 917 Celebration 6 лет назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
50 years of the Porsche 917 Celebration
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: 50 years of the Porsche 917 Celebration в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно 50 years of the Porsche 917 Celebration или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон 50 years of the Porsche 917 Celebration в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



50 years of the Porsche 917 Celebration

One of the strongest number sequences ever produced by Stuttgart-Zuffenhausen is celebrating its 50th anniversary this year: the Porsche 917. The most famous racing car of all time made its debut at the Geneva Motor Show on 12 March 1969, and the Porsche Museum is celebrating the landmark birthday with plans to restore the first 917 ever made to its original condition, as it was when first unveiled 50 years ago. The 917-001 underwent various changes over time. “Our approach to the authentic handling of classic cars has changed considerably over the past ten years,” explains Achim Stejskal, Director of the Porsche Museum. When restoring vehicles from the company’s historic collection, the museum places great importance on retaining original material and taking into account the relevant history of its exhibits. The history of the 917-001 as a test and presentation vehicle The 917-001 marked the beginning of an unparalleled racing car career for the 917. The 917-001 Group 4 sports car, designed to sweep the board at the 24 Hours of Le Mans and win the Brand World Championships, was the first of the 25 vehicles that had to be made to meet the requirement for type approval; the chief designer on the project was Hans Mezger, who was responsible not only for the twelve-cylinder engine, but also for the vehicle as a whole. The 917-001 was presented for the first time in Geneva in March 1969, with it bodywork in white with a green front section; it had a new look for its appearance at the International Motor Show in Frankfurt the same year, for which the car was repainted in white and orange. When Porsche later announced the transfer of its racing activities to the J.W. Automotive Engineering team, headed by Briton John Wyer, the 917-001 was once again used as a presentation vehicle – and refinished in the brand colours of US oil company and sponsor, Gulf: light blue and orange. Following its first clean sweep at the 24 Hours of Le Mans, the 917-001 was then reworked into the short-tail version by Hans Herrmann and Richard Attwood in September 1970; when the 917-001 was handed over to Porsche Salzburg in October 1970, it was in the colours of the car that won the Le Mans race and was emblazoned with starting number 23. Restoration of the 917-001 to its original 1969 condition For over a year, museum mechanics, former technicians and engineers from Zuffenhausen and Weissach, as well as the Historical Archives and partner companies, worked on the restoration of this original 917. The project was particularly challenging from the outset because of the multiple transformations the car had undergone during its time as a test and presentation vehicle. The top priority throughout was the conservation and reuse of the car’s original materials wherever possible and technically practicable. The restoration was particularly guided by testing which was able to determine which of the body materials were original and could be reused, using material analysis and comparison with historical design drawings and photographs. It was with this approach that the body parts for the front and rear sections were painstaking reproduced using state-of-the-art 3D technology and with reference to the original design drawings; the rear section of the aluminium space frame was also restored with the aid of original documents. Exactly 50 years on, the 917-001 will be presented in the Porsche Museum, restored to its original condition as in 1969. Unparalleled dominance in motorsport and a trendsetter for turbo technology The success story of the 917 is legendary. The car managed to secure an overall victory in its very first year of competing in the 1,000-kilometre race at Zeltweg, Austria in 1969. In 1970, Hans Herrmann and Richard Attwood achieved the coveted overall triumph at Le Mans – the greatest motorsport success Porsche had ever achieved until that point, and which would be repeated by Dr Helmut Marko and Gijs van Lennep in 1971. Following further development of the 917 to the 917/10 and 917/30 turbo versions with over 1,000 PS, George Follmer and Mark Donohue were able to dominate the North American CanAm Series in 1972 and 1973 respectively; these Porsche models also proved unbeatable in the event’s European counterpart, the Interserie. An altered version of the turbo technology was also reused a little later in a Porsche standard vehicle – when the 911 Turbo was born in 1974. Get More Great Car Videos - Subscribe: https://goo.gl/BSIaFc

Comments
  • Porsche Museum Treasure - the 917 Pink Pig 12 лет назад
    Porsche Museum Treasure - the 917 Pink Pig
    Опубликовано: 12 лет назад
  • 1971 Porsche 917 / 20 Coupé, Porsche Museum. CarshowClassic.com 15 лет назад
    1971 Porsche 917 / 20 Coupé, Porsche Museum. CarshowClassic.com
    Опубликовано: 15 лет назад
  • Mercedes T80 — Впечатляющая инженерная мысль ОБЪЯСНЕНА 3 года назад
    Mercedes T80 — Впечатляющая инженерная мысль ОБЪЯСНЕНА
    Опубликовано: 3 года назад
  • Артем Боровик, за 3 дня до гибели о Путине 7 лет назад
    Артем Боровик, за 3 дня до гибели о Путине
    Опубликовано: 7 лет назад
  • 20 САМЫХ МАЛЕНЬКИХ ЛЕТАТЕЛЬНЫХ АППАРАТОВ В МИРЕ 1 год назад
    20 САМЫХ МАЛЕНЬКИХ ЛЕТАТЕЛЬНЫХ АППАРАТОВ В МИРЕ
    Опубликовано: 1 год назад
  • ВЕЛИКИЙ ОБМАН ЕГИПТА — Нам врали о строительстве пирамид 2 недели назад
    ВЕЛИКИЙ ОБМАН ЕГИПТА — Нам врали о строительстве пирамид
    Опубликовано: 2 недели назад
  • Onboard the 6.8L V8 powered 1971 Mercedes-Benz AMG 300 SEL racecar feat. RAW sounds *HQ audio* 13 часов назад
    Onboard the 6.8L V8 powered 1971 Mercedes-Benz AMG 300 SEL racecar feat. RAW sounds *HQ audio*
    Опубликовано: 13 часов назад
  • 1970 Porsche 917 KH Coupé, Porsche Museum - interview. CarshowClassic.com 15 лет назад
    1970 Porsche 917 KH Coupé, Porsche Museum - interview. CarshowClassic.com
    Опубликовано: 15 лет назад
  • Акунин ошарашил прогнозом! Финал войны уже решён — Кремль скрывает правду 2 недели назад
    Акунин ошарашил прогнозом! Финал войны уже решён — Кремль скрывает правду
    Опубликовано: 2 недели назад
  • The Mercedes Benz T80 the automotive dream that never came true 2 года назад
    The Mercedes Benz T80 the automotive dream that never came true
    Опубликовано: 2 года назад
  • Мухаммед Али против Ивана Драго! Этот Бой не Забыть... 2 недели назад
    Мухаммед Али против Ивана Драго! Этот Бой не Забыть...
    Опубликовано: 2 недели назад
  • Mercedes Targa Florio 1924 racing car | Episode 1 | The Restoration 1 год назад
    Mercedes Targa Florio 1924 racing car | Episode 1 | The Restoration
    Опубликовано: 1 год назад
  • Pink Floyd: Темная сторона стратокастера | Гитарный Клуб 11 месяцев назад
    Pink Floyd: Темная сторона стратокастера | Гитарный Клуб
    Опубликовано: 11 месяцев назад
  • Михаэль Шумахер – Что Стало с Легендарным Гонщиком Формулы 1 5 лет назад
    Михаэль Шумахер – Что Стало с Легендарным Гонщиком Формулы 1
    Опубликовано: 5 лет назад
  • New Ferrari Amalfi: Most Improved Ferrari Ever! | 4K 1 день назад
    New Ferrari Amalfi: Most Improved Ferrari Ever! | 4K
    Опубликовано: 1 день назад
  • 1959 Cadillac Coupe de Ville Full Restoration - Abandoned Classic American Car Brought Back to Life 4 дня назад
    1959 Cadillac Coupe de Ville Full Restoration - Abandoned Classic American Car Brought Back to Life
    Опубликовано: 4 дня назад
  • Преемник Porsche GT4: что нам известно о двигателе и сроках его выпуска. 2 часа назад
    Преемник Porsche GT4: что нам известно о двигателе и сроках его выпуска.
    Опубликовано: 2 часа назад
  • A Tribute to Sir Stirling Moss and the Mercedes-Benz 300 SLR 4 года назад
    A Tribute to Sir Stirling Moss and the Mercedes-Benz 300 SLR
    Опубликовано: 4 года назад
  • Ил-114 готовится к бою. За индийские небеса 15 часов назад
    Ил-114 готовится к бою. За индийские небеса
    Опубликовано: 15 часов назад
  • Компания Porsche создала этот единственный в своем роде 911 Carrera T “Formosa” специально для Та... 1 день назад
    Компания Porsche создала этот единственный в своем роде 911 Carrera T “Formosa” специально для Та...
    Опубликовано: 1 день назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5