• ClipSaver
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Iannis Xenakis - Mists скачать в хорошем качестве

Iannis Xenakis - Mists 14 лет назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Iannis Xenakis - Mists
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Iannis Xenakis - Mists в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Iannis Xenakis - Mists или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Iannis Xenakis - Mists в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Iannis Xenakis - Mists

Mists, for piano (1981) Claude Helffer, piano Following the roiling, oceanic energy of Evryali (1973), Xenakis turned again to a watery image for his third piano solo, Mists (1980). Composed for Australian virtuoso Roger Woodward, Mists builds on principles from Evryali, adding a few new twists along the way. "Arborescences," dense, polyphonic bundles of melodies, are again prominent, here grouped into two different types. One is a "thicker" version of the sweeping waves of Evryali, with two or more layers shaping the contour rather than just one. The other opens out from the instrument's middle register, the contours taking shape in more sinewy and dendritic form. In both instances, Xenakis makes generous use of polyrhythms to distinguish the different strands within the texture: in certain passages, in fact, the pianist is asked to simultaneously manage four distinct rhythmic/temporal schemes. The other main texture Xenakis employs in Mists is a pointillistic one in which single notes are played in "haphazard" fashion to create a cloud of sounds; the range may either encompass the full register of the piano or be quite restricted, giving rise to recognizable motifs. Xenakis' notation, devised for this piece and employed extensively thereafter, provides a temporal/spatial grid within which the stemless notes are placed geometrically, the aim being to achieve a high degree of rhythmic accuracy without encumbering the performer with overly complex metric notation. Given that the temporal placement is generated from stochastic (probabilistic functions on a computer), absolute precision is not necessary (nor possible, in most cases). The piece is organized into three sections. The first contains the two kinds of arborescences; the second is entirely stochastic, employing the aforementioned "note clouds"; and the third is a sequence of alternations between the two types of material. There are also a number of silences that serve as a striking repose for the relentless onslaught of densely voiced musical gestures. These are not impressionistic "mists," but wind-driven, penetrating needles of urgent musical expression. [allmusic.com] Art by Hans Hartung

Comments

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5