• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Polikarpov Po2 - Shuttleworth Season Premier Airshow 2016 скачать в хорошем качестве

Polikarpov Po2 - Shuttleworth Season Premier Airshow 2016 9 лет назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Polikarpov Po2 - Shuttleworth Season Premier Airshow 2016
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Polikarpov Po2 - Shuttleworth Season Premier Airshow 2016 в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Polikarpov Po2 - Shuttleworth Season Premier Airshow 2016 или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Polikarpov Po2 - Shuttleworth Season Premier Airshow 2016 в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Polikarpov Po2 - Shuttleworth Season Premier Airshow 2016

The Shuttleworth Collection's ex Soviet Air Force 1944 Polikarpov PO2, G-BSSY, flying during the Shuttleworth Season Premier Airshow 2016. Nicknamed the 'Kukuruznik' or 'Corn Cutter', the U-2/Po-2 was designed by N N Polikarpov, head of the OSS (Dept for experimental landplane construction) in response to a wish to establish a single Soviet type for a uniform training syllabus, with the emphasis on a reliable engine coupled with simplicity and cheapness. The original 1927 design was very simple and cheap but flew like a brick, so the requirement for simplicity was relaxed and on 7th January 1928 the aerodynamically cleaned up U-2 flew to critical acclaim, especially for its positive longitudinal stability and lack of vices (even though these are not universally desirable qualities in a trainer). However, the U-2 (which was, somewhat ironically, redesignated Po-2 after Polikarpov’s death in 1944) was certainly not used just as a trainer. The prototype of the first main variant, a crop duster, appeared as early as October 1927 and there followed many variations on the basic theme, such as floatplanes, cabin versions (seating up to seven in overload conditions!), ambulances, some with stretcher accommodation in pods on each lower wing, one luxury cabin version with exhaust muff heating and wicker passenger chairs and even a prone-position pilot version to test an interceptor fighter concept (in 1939). During WWII the U-2/Po-2 (nicknamed ‘Kukuruznik’, corn-cutter), in addition to its basic training, liaison and ambulance roles, was used on night missions to deprive German troops of sleep, by women pilots on night bombing raids and as a light attack and close support aircraft After the war it continued as a Soviet Jack of all trades with production ceasing in 1951 (1955 in Poland), but there were enough spares to allow the last aircraft of the approximately 33,000 total to be built in 1959. Type of machine All wood, single engine, two seat biplane Design purpose Trainer Wing Span 37 ft 0 in Overall length 26 ft 7 in Engine 115 hp Shvetsov M-11D 5 cylinder radial Weight empty 1,653 lbs Weight loaded 2,255 lbs Speed (max) 93 mph This aeroplane was built in 1944 in the Soviet Union and its operational history is unknown until it was included in a group of 30 given to Yugoslavia in 1946. It flew first at the Military Air Force Academy at Pancevo before being transferred, in 1952, to the Yugoslav Air club where it was used for glider towing and parachute training. On 1st March 1958 the aircraft was registered YU-CLJ and flew at the Federal Aircraft Centre at URSAC until April 1961, then being transferred to Murska Subota in Slovenia. Its working life ended in 1979 when it was donated to the Yugoslav National Museum who evidently didn’t regard it as a national treasure as it was later sold to Jim Pearce who brought it to the UK and registered it as G-BSSY in July 1990. The aircraft was sold on to Pat Donovan in 1996 and shipped to Seattle where restoration began but was then taken to New Zealand in December 2000. Interesting features demonstrating the simplicity of the design are that both fuel and oil systems are gravity fed. The fuel tank holds 200L but there is no fuel gauge and no fuel pump. The oil system - no filter, just a mesh screen - is turned on by a tap behind the starboard cowl panel, out of reach of the pilot. It was purchased for The Shuttleworth Collection in 2004 following restoration the aircraft flew for the first time with the Collection on January 10th 2011. Video and Audio content is Copyright © 2015 High Flight This video and audio material may not be reproduced in any form (except as the videos Youtube embedded video option on any other website), without written permission.

Comments
  • Po2 4 года назад
    Po2
    Опубликовано: 4 года назад
  • АЛЕКСАНДР ПОКРЫШКИН ПРОМЕНЯЛ МИГ-3 НА АЭРОКОБРУ И ПОТЕРЯЛ ДАР РЕЧИ ПОСЛЕ ПЕРВОГО ПОЛЁТА! 2 дня назад
    АЛЕКСАНДР ПОКРЫШКИН ПРОМЕНЯЛ МИГ-3 НА АЭРОКОБРУ И ПОТЕРЯЛ ДАР РЕЧИ ПОСЛЕ ПЕРВОГО ПОЛЁТА!
    Опубликовано: 2 дня назад
  • Rattling popping Polikarpov Po-2 11 месяцев назад
    Rattling popping Polikarpov Po-2
    Опубликовано: 11 месяцев назад
  • Промышленные роботы в СССР (1986 год) 13 лет назад
    Промышленные роботы в СССР (1986 год)
    Опубликовано: 13 лет назад
  • Ночные ведьмы - Полёт Поликарпова По-2 13 лет назад
    Ночные ведьмы - Полёт Поликарпова По-2
    Опубликовано: 13 лет назад
  • Polikarpov-PO2 ¿Lo conocías? 1 год назад
    Polikarpov-PO2 ¿Lo conocías?
    Опубликовано: 1 год назад
  • ⚡️ Путин призвал армию к штурму || Генералы заявили о поражении войск? 22 часа назад
    ⚡️ Путин призвал армию к штурму || Генералы заявили о поражении войск?
    Опубликовано: 22 часа назад
  • Fairey Swordfish - Shuttleworth Fly Navy Airshow 2018 7 лет назад
    Fairey Swordfish - Shuttleworth Fly Navy Airshow 2018
    Опубликовано: 7 лет назад
  • Polikarpov PO2 2 года назад
    Polikarpov PO2
    Опубликовано: 2 года назад
  • Прощай, LVG C. VI — последний летающий образец классического немецкого самолета. 1 год назад
    Прощай, LVG C. VI — последний летающий образец классического немецкого самолета.
    Опубликовано: 1 год назад
  • Polikarpov Po-2 Engine Start & Takeoff - Split Airport LDSP/SPU 9 лет назад
    Polikarpov Po-2 Engine Start & Takeoff - Split Airport LDSP/SPU
    Опубликовано: 9 лет назад
  • Рекорд SpaceX: Starship B19 собран за считаные недели — как это вообще возможно? 1 день назад
    Рекорд SpaceX: Starship B19 собран за считаные недели — как это вообще возможно?
    Опубликовано: 1 день назад
  • Шорт Сандерленд - Летающий линкор 4 дня назад
    Шорт Сандерленд - Летающий линкор
    Опубликовано: 4 дня назад
  • WILDEST MOMENTS OF SWITZERLAND'S TOP RC AIRSHOW! – 42. FLUGTAG HAUSEN a.A. 6 дней назад
    WILDEST MOMENTS OF SWITZERLAND'S TOP RC AIRSHOW! – 42. FLUGTAG HAUSEN a.A.
    Опубликовано: 6 дней назад
  • FOCKE WULF 190 A8, 3xMESSERSCHMITT Bf-109 G, SPITFIRE Mk.18, P-51D | Hangar 10 Fly In 2019 3 года назад
    FOCKE WULF 190 A8, 3xMESSERSCHMITT Bf-109 G, SPITFIRE Mk.18, P-51D | Hangar 10 Fly In 2019
    Опубликовано: 3 года назад
  • Flying the Gloster Gladiator: cockpit view from inside a RAF biplane fighter 2 года назад
    Flying the Gloster Gladiator: cockpit view from inside a RAF biplane fighter
    Опубликовано: 2 года назад
  • Самый длинный нос в истории авиации. Lockheed Martin X-59 QueSST 4 дня назад
    Самый длинный нос в истории авиации. Lockheed Martin X-59 QueSST
    Опубликовано: 4 дня назад
  • ICM 1/48 U-2/Po-2VS with Soviet Pilots & GP (1943 - 1945) - Kit Review 4 года назад
    ICM 1/48 U-2/Po-2VS with Soviet Pilots & GP (1943 - 1945) - Kit Review
    Опубликовано: 4 года назад
  • Dornier Do 28A-1 N123CA Display Practice at Old Warden Aerodrome 4 месяца назад
    Dornier Do 28A-1 N123CA Display Practice at Old Warden Aerodrome
    Опубликовано: 4 месяца назад
  • Warbird Engine Start Compilation | 2025 5 часов назад
    Warbird Engine Start Compilation | 2025
    Опубликовано: 5 часов назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5