• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Indy Car History - 1968 Eagle Offenhauser Indy Car Feature // Mecum Kissimmee 2023 скачать в хорошем качестве

Indy Car History - 1968 Eagle Offenhauser Indy Car Feature // Mecum Kissimmee 2023 3 года назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Indy Car History - 1968 Eagle Offenhauser Indy Car Feature // Mecum Kissimmee 2023
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Indy Car History - 1968 Eagle Offenhauser Indy Car Feature // Mecum Kissimmee 2023 в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Indy Car History - 1968 Eagle Offenhauser Indy Car Feature // Mecum Kissimmee 2023 или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Indy Car History - 1968 Eagle Offenhauser Indy Car Feature // Mecum Kissimmee 2023 в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Indy Car History - 1968 Eagle Offenhauser Indy Car Feature // Mecum Kissimmee 2023

This fabulous 1968 Eagle Offenhauser Indy Car—Serial No. 404—has incredible racing provenance that brings together some of the most legendary racing names in the sport, such as Dan Gurney, A.J. Watson, Leader Card Racers and J.C. Agajanian. The car was driven by Gurney to a stellar second-place finish in the 1968 Indianapolis 500 while racing for his own All American Racers team—a feat made even more spectacular by the fact that the Eagle was Gurney’s creation. Gurney’s new race car was sponsored by Olsonite and powered by a wholly unconventional 305 CI Weslake Ford V-8 stock-block engine, and soon, the entire memorable package will cross Mecum’s auction block in Kissimmee, Florida. The second-place finish was an amazing accomplishment for several reasons, primarily because the Weslake stock-block engine was not at all the hot ticket when compared to the purpose-built, smaller-displacement Ford V-8 engines or the venerable, but equally bespoke, 4-cylinder Offenhauser engines. Gurney finished second to Bobby Unser driving for Leader Card Racers in another Eagle sourced from Gurney, although this one was powered by a turbocharged Offenhauser engine. Turbocharging the Offenhauser was a relatively new concept, and although these engines could prove fragile when the boost was turned up, the little 4-cylinder made tons of horsepower in this configuration. This gave Unser’s Rislone-sponsored Leader Card Eagle a sizable power advantage over Gurney’s much larger, but technically inferior, Weslake stock block. It was the third and final Indianapolis 500 victory for Leader Card Racers. In addition to the Unser and Leader Card duo, Gurney also had to contend with a trio of Andy Granatelli’s STP Turbines, using wedge-shaped Lotus chassis supplied by Colin Chapman for Joe Leonard, Graham Hill and Art Pollard. One year earlier, Parnelli Jones had run away from the field in his bulbous STP Turbine, only for it to fail with three laps remaining. In 1968, polesitter Leonard was in a duel with Unser for the lead when he experienced a mechanical failure only eight laps from the finish. It was always going to be an uphill struggle for Gurney against the Turbines and the turbocharged Offenhauser. That said, Gurney raced the Eagle to second place at Indianapolis, a glorious testament to his skill, determination and savvy behind the wheel. In contrast to its definite deficiencies at the Indianapolis Motor Speedway, the normally aspirated nature of the Weslake Ford proved to be a viable weapon on road courses. While turbocharger lag conspired against the Offenhauser’s throttle response off of slow corners, the big stock-block V-8 had a nice torque curve. Gurney used the torque curve to great effect, winning three Indy Car races during the 1968 season in this car. The first two of those wins came in a doubleheader at the Mosport road course in Canada on June 15, 1968, and another at the Rex Mays 300 at Riverside road course in Southern California on December 7, 1968. After one successful season, Gurney moved on to a new creation and sold his winning car to Marshall Robbins of the Jim Robbins Company in 1969. Lee Roy Yarbrough was hired and drove the car in both the 1969 and 1970 Indianapolis 500 races. Leader Card Racers, a three-time Indianapolis 500 winning team who had beaten Gurney with his own customer car in 1968, acquired No. 404 late in 1970. The legendary team hired George Snider to drive No. 404 in the 1971 Indianapolis 500. For 1972, Agajanian, a two-time Indianapolis 500-winning team owner in his own right, joined Leader Card Racers as a sponsor at the Indianapolis 500. The car hardly resembled the racer that had finished second in the 1968 Indianapolis 500. In a testament to A.J. Watson’s mechanical wizardry, hard-charging driver Mike Mosley led the 1972 Indianapolis 500 in this car until a hub failed and he crashed. This performance was all the more incredible when one considers this car was originally conceived to do a lap average of around 170 MPH in qualifying for the Indianapolis 500, but by the time Mosley led the 1972 Indianapolis 500, the now-winged creation with wide slick tires instead of its original grooved tires, and turbocharged Offenhauser power instead of its original stock-block Weslake, was in a race where the fastest car had set an average lap speed of more than 196 MPH. Still, the car’s extensive provenance was not yet complete, as Watson rebuilt the crashed car to be raced by future Indianapolis 500 winner Tom Sneva at the California 500 at Ontario Motor Speedway in 1973. In addition, Johnny Parsons, the son of the 1950 Indianapolis 500 winner, also drove this car for Leader Card Racers in some of its final competitive races that same season. https://www.mecum.com/lots/FL0123-539...

Comments
  • Нерассказанная история Lotus 56 Turbine Power 1968 года на гонке Indy 500 Парнелли, Унсер, Фойт, ... 11 месяцев назад
    Нерассказанная история Lotus 56 Turbine Power 1968 года на гонке Indy 500 Парнелли, Унсер, Фойт, ...
    Опубликовано: 11 месяцев назад
  • Инженер, создавший легендарный двигатель Оффенхаузера — Лео Гуссен 5 месяцев назад
    Инженер, создавший легендарный двигатель Оффенхаузера — Лео Гуссен
    Опубликовано: 5 месяцев назад
  • Сэр Джеки Стюарт управляет «Иглом» Дэна Герни в Revival 7 лет назад
    Сэр Джеки Стюарт управляет «Иглом» Дэна Герни в Revival
    Опубликовано: 7 лет назад
  • IndyCar History: 1977 AAR Eagle 'Sidehack' Tour 1 год назад
    IndyCar History: 1977 AAR Eagle 'Sidehack' Tour
    Опубликовано: 1 год назад
  • 1966 Conely/Edmunds Rear Engine Offenhauser Indy Car at Indianapolis Speedway 6 лет назад
    1966 Conely/Edmunds Rear Engine Offenhauser Indy Car at Indianapolis Speedway
    Опубликовано: 6 лет назад
  • Гоночный автомобиль Марио Андретти на Indy 500 1972 года: самый безумный автомобиль своего времен... 10 месяцев назад
    Гоночный автомобиль Марио Андретти на Indy 500 1972 года: самый безумный автомобиль своего времен...
    Опубликовано: 10 месяцев назад
  • Вечные машины СССР против Провалов. Почему одни самолеты живут десятилетиями, а другие исчезли? 1 день назад
    Вечные машины СССР против Провалов. Почему одни самолеты живут десятилетиями, а другие исчезли?
    Опубликовано: 1 день назад
  • Brundle and Hill take the classic 'Sharknose' Ferrari for a test drive 🏎️ 4 года назад
    Brundle and Hill take the classic 'Sharknose' Ferrari for a test drive 🏎️
    Опубликовано: 4 года назад
  • 1971: ANNIE NIGHTINGALE at SILVERSTONE Grand Prix | Before The Event | Classic Sport | BBC Archive 1 год назад
    1971: ANNIE NIGHTINGALE at SILVERSTONE Grand Prix | Before The Event | Classic Sport | BBC Archive
    Опубликовано: 1 год назад
  • Когда глава банды противостоял Мухаммеду Али 1 год назад
    Когда глава банды противостоял Мухаммеду Али
    Опубликовано: 1 год назад
  • IndyCar: Робин Миллер о Парнелли Джонсе 9 лет назад
    IndyCar: Робин Миллер о Парнелли Джонсе
    Опубликовано: 9 лет назад
  • Дизельный гоночный автомобиль. Дизельный гоночный автомобиль 1952 года. Cummins Diesel. 4 года назад
    Дизельный гоночный автомобиль. Дизельный гоночный автомобиль 1952 года. Cummins Diesel.
    Опубликовано: 4 года назад
  • 1934 Offenhauser Part 2 - Fountainhead Museum - Fairbanks Alaska 11 лет назад
    1934 Offenhauser Part 2 - Fountainhead Museum - Fairbanks Alaska
    Опубликовано: 11 лет назад
  • 2022 WeatherTech Dan Gurney All American Racer Reunion at Elkhart Lake 3 года назад
    2022 WeatherTech Dan Gurney All American Racer Reunion at Elkhart Lake
    Опубликовано: 3 года назад
  • 7 лет назад
    "WITH A TREMENDOUS ROAR !": 1963 Indy 500 NOVI succesful qual. attempt.
    Опубликовано: 7 лет назад
  • Mark Donohue Porsche 917/10K 1972 SCCA Can Am Racing Mosport 8 лет назад
    Mark Donohue Porsche 917/10K 1972 SCCA Can Am Racing Mosport
    Опубликовано: 8 лет назад
  • 1967 STP Turbine 8 лет назад
    1967 STP Turbine
    Опубликовано: 8 лет назад
  • Парнелли Джонс и Willard Battery Special | Победа в гонке Indy 500 1963 года, вошедшая в историю 1 год назад
    Парнелли Джонс и Willard Battery Special | Победа в гонке Indy 500 1963 года, вошедшая в историю
    Опубликовано: 1 год назад
  • Belgian Grand Prix 1961 2 года назад
    Belgian Grand Prix 1961
    Опубликовано: 2 года назад
  • The Shocking Truth Behind Ford Banned Gurney Eagle V8 Indy Engine 6 месяцев назад
    The Shocking Truth Behind Ford Banned Gurney Eagle V8 Indy Engine
    Опубликовано: 6 месяцев назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5