• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

1963: Hierarchical syntactic structure predicts listeners’ sequence completion in music скачать в хорошем качестве

1963: Hierarchical syntactic structure predicts listeners’ sequence completion in music 4 года назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
1963: Hierarchical syntactic structure predicts listeners’ sequence completion in music
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: 1963: Hierarchical syntactic structure predicts listeners’ sequence completion in music в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно 1963: Hierarchical syntactic structure predicts listeners’ sequence completion in music или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон 1963: Hierarchical syntactic structure predicts listeners’ sequence completion in music в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



1963: Hierarchical syntactic structure predicts listeners’ sequence completion in music

Steffen Herff Studies in psycho-linguistics have provided compelling evidence that theoretical syntactic structures have cognitive correlates that inform and influence language perception. Generative grammar models also present a principled way to represent a plethora of hierarchical structures outside the domain of language. Hierarchical aspects of musical structure, in particular, are often described through grammar models. Whether such models carry perceptual relevance in music, however, requires further study. To address the descriptive adequacy of a grammar model in music, unfamiliar musical phrases consisting of chord progressions within the Jazz idiom were used, and zero to three chords were cut from the end of each phrase. A total of 150 participants were then presented with these stimuli and asked to provide a Closure Response, that is to predict how many more chords (0, 1, 2, or 3) were expected before the chord progression was complete. Simultaneously, a grammar model of hierarchical structure as well as a bigram model were trained over a corpus of 150 expert-annotated Jazz tunes. The models were then used to estimate probability distributions of Closure Responses in the stimuli presented to the participants. Bayesian mixed-effects models reveal that the models carry predictive value for the participants' response distributions and that the hierarchical model contains incremental predictive information over the bigram model. The present results suggest that -- akin to language -- hierarchical relationships between musical events have a cognitive correlate, which influences the perception and interpretation of music.

Comments
  • 1082: The psychophysics of number arise from resource-limited spatial memory 4 года назад
    1082: The psychophysics of number arise from resource-limited spatial memory
    Опубликовано: 4 года назад
  • Why are there so many languages in the world? – 2023 CogSci Mind Challenge 2 года назад
    Why are there so many languages in the world? – 2023 CogSci Mind Challenge
    Опубликовано: 2 года назад
  • T14.2: A milestone in the development of verbal reference: Learning words for unseen objects 3 года назад
    T14.2: A milestone in the development of verbal reference: Learning words for unseen objects
    Опубликовано: 3 года назад
  • T20.5: Alignment of Knowing Versus Feeling the Emotion in Music During Middle-Childhood 3 года назад
    T20.5: Alignment of Knowing Versus Feeling the Emotion in Music During Middle-Childhood
    Опубликовано: 3 года назад
  • CogSci 2022 - Talk 36: Pragmatics 2
    CogSci 2022 - Talk 36: Pragmatics 2
    Опубликовано:
  • CogSci 2022 - Talk 20: Emotion
    CogSci 2022 - Talk 20: Emotion
    Опубликовано:
  • T36.1: Backgroundedness Predicts Island Status of Non-finite Adjuncts in English 3 года назад
    T36.1: Backgroundedness Predicts Island Status of Non-finite Adjuncts in English
    Опубликовано: 3 года назад
  • Can Machines Think -- Second Place 2 года назад
    Can Machines Think -- Second Place
    Опубликовано: 2 года назад
  • Why are there so many languages in the world? – 2023 CogSci Mind Challenge 2 года назад
    Why are there so many languages in the world? – 2023 CogSci Mind Challenge
    Опубликовано: 2 года назад
  • Why do Our Memories Sometimes Fade or Fail? — Winner of the 2024 CogSci Mind Challenge 1 год назад
    Why do Our Memories Sometimes Fade or Fail? — Winner of the 2024 CogSci Mind Challenge
    Опубликовано: 1 год назад
  • Why are there so many languages in the world? – 2023 CogSci Mind Challenge 2 года назад
    Why are there so many languages in the world? – 2023 CogSci Mind Challenge
    Опубликовано: 2 года назад
  • Can Machines Think -- Third Place 2 года назад
    Can Machines Think -- Third Place
    Опубликовано: 2 года назад
  • Why are there so many languages in the world? – 2023 CogSci Mind Challenge 2 года назад
    Why are there so many languages in the world? – 2023 CogSci Mind Challenge
    Опубликовано: 2 года назад
  • Challenges and Opportunities for Cognitive Science in Higher Education — a CogSci Society Webinar 7 месяцев назад
    Challenges and Opportunities for Cognitive Science in Higher Education — a CogSci Society Webinar
    Опубликовано: 7 месяцев назад
  • Why do Our Memories Sometimes Fade or Fail? — 3rd Place on the 2024 CogSci Mind Challenge 1 год назад
    Why do Our Memories Sometimes Fade or Fail? — 3rd Place on the 2024 CogSci Mind Challenge
    Опубликовано: 1 год назад
  • Why do Our Memories Sometimes Fade or Fail? — Honorable Mention on the 2024 CogSci Mind Challenge 1 год назад
    Why do Our Memories Sometimes Fade or Fail? — Honorable Mention on the 2024 CogSci Mind Challenge
    Опубликовано: 1 год назад
  • Setting Up a Cognitive Science Program, Institute, or Center — a CogSci Society Webinar 6 месяцев назад
    Setting Up a Cognitive Science Program, Institute, or Center — a CogSci Society Webinar
    Опубликовано: 6 месяцев назад
  • T39.4: Of mouses and mans: The role of production and feedback in language learning 3 года назад
    T39.4: Of mouses and mans: The role of production and feedback in language learning
    Опубликовано: 3 года назад
  • Can Machines Think -- First Place 2 года назад
    Can Machines Think -- First Place
    Опубликовано: 2 года назад
  • Why do Our Memories Sometimes Fade or Fail? — 2nd Place on the 2024 CogSci Mind Challenge 1 год назад
    Why do Our Memories Sometimes Fade or Fail? — 2nd Place on the 2024 CogSci Mind Challenge
    Опубликовано: 1 год назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5