• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Turbochargers VS Superchargers | Which is Better? скачать в хорошем качестве

Turbochargers VS Superchargers | Which is Better? 5 лет назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Turbochargers VS Superchargers | Which is Better?
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Turbochargers VS Superchargers | Which is Better? в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Turbochargers VS Superchargers | Which is Better? или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Turbochargers VS Superchargers | Which is Better? в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Turbochargers VS Superchargers | Which is Better?

Superchargers vs Turbos, a question as old as time.... if time was as old as forced induction. We show you how superchargers and turbos work, and why one could be better than the other. Animations used in this video https://www.audi-technology-portal.de... Shop for VW and Audi Parts Here http://shopdap.com ---------------------------------------------------- VW AUDI Specialty Repair Cornelius NC https://www.daprepair.com/vw-repair-c... VW AUDI Specialty Repair Kent Ohio https://www.daprepair.com/vw-repair-a... ---------------------------------------------------- More info on DAP Reward Credit https://shopdap.com/store/rewardpoint... When you say super or turbo charged to a regular person, they may not know why its good, but they know it’s good.... real good. The words have become so synonymous with more power that they are being used on cars that don’t even have turbos..... or engines. Whether you are looking to buy a car that already has one, or you want to upgrade your naturally aspirated car, the age-old question remains. Which one is better? A normal engine has 4 strokes, suck, squeeze, bang and blow. Individually these sound your late-night search history, but when you combine them the tell you how an engine works. First you suck the air into the engine, then the piston comes back up and squeezes the air fuel mixture, then you spark plug ignites the mixture and bang, your piston is sent back down only to return up and blow out the spent gases into the exhaust. To get more power out of an engine you need more air and fuel to make a bigger bang. This is where forced induction like turbos and superchargers come in. Superchargers and turbos both operate under the same principle, force in more air make bigger bang. The difference between the 2 is how they accomplish said forcing. A turbo charger uses a shaft with 2 spiny wheels attached to it. These spiny wheels are separate by the hot and cold side of the turbo. The hot side of the turbo is attached the exhaust and the cold side to the intake. Turbos use the spent exhaust gas from the combustion process to spin the turbo which allows it to force more air into the engine A supercharger in our case uses 2 twisty shafts that are attached to a pulley. That pulley is belt driven and spins the 2 twisty shafts together forcing more air into the engine. Let’s talk about advantages and disadvantages Turbos are more efficient since they use exhaust gases that are already a byproduct of combustion to drive them. The down side of this is that it takes time for a turbo to spool since the exhaust gas at low RPM are not moving fast enough to create boost. This efficiency gives them more power potential, but has a down side of turbo lag. Also, they make cool noises Superchargers have instant power, the second you mash your foot the the floor its go time, but that instant power comes at the cost of efficiency. Since superchargers are belt driven you robbing HP from the engine to drive the supercharger. An while the supercharger is a giver its a giver and a taker. Also it makes cool noises like whaaaaa When it comes to upgrading naturally aspirated engines with one of these things get pretty distant. Turbos are much more widely used in general, are easier to retrofit and make more power. While superchargers are not very wide spread, more challenging to retrofit and make less power. This generally gives turbos the edge for cost and power potential. When it comes to buying a car just pick the car that’s best overall vehicle for you. The advantages of one over the other don’t warrant avoiding either. But its probably going to be a turbo car, since there are not a ton of supercharged cars on the market. Orrrr Why not both?

Comments
  • Турбокомпрессоры против нагнетателей — что лучше? 7 лет назад
    Турбокомпрессоры против нагнетателей — что лучше?
    Опубликовано: 7 лет назад
  • TWIN TURBO против SUPERCHARGE.. 980 л.с. против 950 л.с. FORD MUSTANG GT 3 года назад
    TWIN TURBO против SUPERCHARGE.. 980 л.с. против 950 л.с. FORD MUSTANG GT
    Опубликовано: 3 года назад
  • Как работают нагнетатели и турбокомпрессоры 3 года назад
    Как работают нагнетатели и турбокомпрессоры
    Опубликовано: 3 года назад
  • Turbo v Supercharged v ITB: DRAG RACE 2 года назад
    Turbo v Supercharged v ITB: DRAG RACE
    Опубликовано: 2 года назад
  • Почему эта трансмиссия DSG вышла из строя? 2 года назад
    Почему эта трансмиссия DSG вышла из строя?
    Опубликовано: 2 года назад
  • Тестирование зарядной станции Amazon Supercharger за 300 долларов: взорвется ли она? 1 год назад
    Тестирование зарядной станции Amazon Supercharger за 300 долларов: взорвется ли она?
    Опубликовано: 1 год назад
  • Нагнетатель или турбонаддув? Что я понял, купив оба варианта 3 года назад
    Нагнетатель или турбонаддув? Что я понял, купив оба варианта
    Опубликовано: 3 года назад
  • Parallel vs. Sequential vs. Compound - Twin Turbo systems explained - Boost School #11 3 года назад
    Parallel vs. Sequential vs. Compound - Twin Turbo systems explained - Boost School #11
    Опубликовано: 3 года назад
  • Можно ли спасти этот разбитый двигатель Audi DAZA 2.5T? 1 месяц назад
    Можно ли спасти этот разбитый двигатель Audi DAZA 2.5T?
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Разбор турбокомпрессоров | Как работают турбокомпрессоры Single, Twin-Scroll, VGT и электрические? 2 года назад
    Разбор турбокомпрессоров | Как работают турбокомпрессоры Single, Twin-Scroll, VGT и электрические?
    Опубликовано: 2 года назад
  • What's The Best Supercharger? Roots vs Centrifugal vs Twin-Screw vs Electric 5 лет назад
    What's The Best Supercharger? Roots vs Centrifugal vs Twin-Screw vs Electric
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Are Golf R Engine Internals Better than a GTI? 1 год назад
    Are Golf R Engine Internals Better than a GTI?
    Опубликовано: 1 год назад
  • AWD vs 4WD... Which is Best? 4 года назад
    AWD vs 4WD... Which is Best?
    Опубликовано: 4 года назад
  • Почему двигатели V8 с наддувом, а не с турбонаддувом? Объяснение, Эпизод 6 3 года назад
    Почему двигатели V8 с наддувом, а не с турбонаддувом? Объяснение, Эпизод 6
    Опубликовано: 3 года назад
  • Superchargers Explained | How Different Types of Supercharger Works? 3 года назад
    Superchargers Explained | How Different Types of Supercharger Works?
    Опубликовано: 3 года назад
  • TURBO FLUTTER and BLOW OFF VALVES explained in DETAIL - BOOST SCHOOL #8 4 года назад
    TURBO FLUTTER and BLOW OFF VALVES explained in DETAIL - BOOST SCHOOL #8
    Опубликовано: 4 года назад
  • Разница между постоянным (AWD) и подключаемым (4WD) полным приводом 7 лет назад
    Разница между постоянным (AWD) и подключаемым (4WD) полным приводом
    Опубликовано: 7 лет назад
  • Лошадиная сила против крутящего момента - простое объяснение 7 лет назад
    Лошадиная сила против крутящего момента - простое объяснение
    Опубликовано: 7 лет назад
  • НИКОГДА больше не путайте лошадиную силу и крутящий момент — лошадиные силы и крутящий момент объ... 4 года назад
    НИКОГДА больше не путайте лошадиную силу и крутящий момент — лошадиные силы и крутящий момент объ...
    Опубликовано: 4 года назад
  • 600-сильный Mitsubishi EVO 5 с турбонаддувом и нагнетателем: как это работает? | Запечатлевая авт... 2 года назад
    600-сильный Mitsubishi EVO 5 с турбонаддувом и нагнетателем: как это работает? | Запечатлевая авт...
    Опубликовано: 2 года назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5