У нас вы можете посмотреть бесплатно Why “Chromatic Mediants” sound so good! или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:
Если кнопки скачивания не
загрузились
НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу
страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru
Enter the rabbit hole and learn pitch class inversion and the Ionian/Phrygian relationship. It works with any scale, btw. Also, this explains the sonically interesting things that “Negative Harmony,” and “Modal Interchange” try to explain, just in a different way. I think this “pitch-class-inversion” stuff does a better job explaining it, imo. Chromatic Mediants, Coltrane changes, Tadd Dameron turnaround, and other cool and stuff make a lot of sense with the “flippening!” Follow-up video idea: Dorian (symmetrical) Ionian & Phrygian (inverted) Locrian & Lydian (inverted) Aeolian & Mixolydian (inverted) Mixolydian b6 (aka Aeolian-Major) is the symmetrical set related to Melodic minor. Double-Harmonic Major (symmetrical) Harmonic minor (not symmetrical, flips to V of Harmonic major, Mixolydian b2) If you’d like to check out my books and dig into this stuff further, I briefly mention this concept in my book, “Voicing Modes” but it’s a bigger part of my book “The 4-Note Universe” https://www.noeljohnston.com/merch.html Thanks!