• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

"Afrobeat is Way too Big:” a Larger-than-Life Afro-Atlantic Music Form Dr Mopelolade O. Ogunbowale скачать в хорошем качестве

"Afrobeat is Way too Big:” a Larger-than-Life Afro-Atlantic Music Form Dr Mopelolade O. Ogunbowale 9 месяцев назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: "Afrobeat is Way too Big:” a Larger-than-Life Afro-Atlantic Music Form Dr Mopelolade O. Ogunbowale в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно "Afrobeat is Way too Big:” a Larger-than-Life Afro-Atlantic Music Form Dr Mopelolade O. Ogunbowale или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон "Afrobeat is Way too Big:” a Larger-than-Life Afro-Atlantic Music Form Dr Mopelolade O. Ogunbowale в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



"Afrobeat is Way too Big:” a Larger-than-Life Afro-Atlantic Music Form Dr Mopelolade O. Ogunbowale

The fifth seminar of our series focuses on Afrobeats with Mopelolade O. Ogunbowale is an Assistant Professor at the Department of Africana and American Studies, University at Buffalo. Afrobeats’ rise to global prominence is inspiring knowledge production across several disciplines in the academy. There is growing body of scholarship within the fields of gender studies, literature, musicology and sociology accounting for Afrobeats’ history, globalization, sonic innovations, embodied practices, gender and sexual politics. Despite these groundbreaking efforts, existing scholarship continues to struggles with providing a holistic conceptualization or a “working definition” for Afrobeats that is beyond its sonic composition and stylistic innovations. Without a doubt, extant literature account for the genres’ West African and Black Atlantic historical and musical roots and to a lesser extent, its embodied, gendered and performance practices. Yet, the question of what is or what constitutes Afrobeats remains marginally explored in existing literature. In this paper, I offer useful interventions into these discourses by providing four ways of thinking through Afrobeats, a larger-than-life Afro-Atlantic music form that is slowly gaining scholarly interest and attention. By conceptualizing Afrobeats as fusion music, a dance and fashion movement with a countercultural gender and sexual regime, this paper attempts to provide a “working definition” and a foundational framework for through Afrobeats music Mopelolade O. Ogunbowale is an Assistant Professor at the Department of Africana and American Studies, University at Buffalo where she teaches and conducts research in Afro-Atlantic popular music, religions, feminist and urban studies. Her book project, The Spirit is the Music: Osun’s Aesthetic Manifestations in Reggae-Dancehall Music reads the rhythm and resistance politics of Konto (a reggae-dancehall styled music genre produced in Ajegunle, Lagos) as representative of the creativity, rebelliousness and feminist resistance of Osun (an Afro-Atlantic Goddess synonymous with creation, fluidity, benevolence and malevolence). Afrobeats’ rise to global prominence is inspiring knowledge production across several disciplines in the academy. There is growing body of scholarship within the fields of gender studies, literature, musicology and sociology accounting for Afrobeats’ history, globalization, sonic innovations, embodied practices, gender and sexual politics. Despite these groundbreaking efforts, existing scholarship continues to struggles with providing a holistic conceptualization or a “working definition” for Afrobeats that is beyond its sonic composition and stylistic innovations. Without a doubt, extant literature account for the genres’ West African and Black Atlantic historical and musical roots and to a lesser extent, its embodied, gendered and performance practices. Yet, the question of what is or what constitutes Afrobeats remains marginally explored in existing literature. In this paper, I offer useful interventions into these discourses by providing four ways of thinking through Afrobeats, a larger-than-life Afro-Atlantic music form that is slowly gaining scholarly interest and attention. By conceptualizing Afrobeats as fusion music, a dance and fashion movement with a countercultural gender and sexual regime, this paper attempts to provide a “working definition” and a foundational framework for through Afrobeats music Mopelolade O. Ogunbowale is an Assistant Professor at the Department of Africana and American Studies, University at Buffalo where she teaches and conducts research in Afro-Atlantic popular music, religions, feminist and urban studies. Her book project, The Spirit is the Music: Osun’s Aesthetic Manifestations in Reggae-Dancehall Music reads the rhythm and resistance politics of Konto (a reggae-dancehall styled music genre produced in Ajegunle, Lagos) as representative of the creativity, rebelliousness and feminist resistance of Osun (an Afro-Atlantic Goddess synonymous with creation, fluidity, benevolence and malevolence).

Comments
  • The Employment Experiences of South African Visual Artists: Dr Irma Booyens 8 месяцев назад
    The Employment Experiences of South African Visual Artists: Dr Irma Booyens
    Опубликовано: 8 месяцев назад
  • Dr Madinatu Bello: Gender and cultural regeneration in indigenous drumming in Ghana 9 дней назад
    Dr Madinatu Bello: Gender and cultural regeneration in indigenous drumming in Ghana
    Опубликовано: 9 дней назад
  • Dr Folakemi Ogungbe: Exploring Nigerian Historical Films as Windows into the Nation’s Past 2 недели назад
    Dr Folakemi Ogungbe: Exploring Nigerian Historical Films as Windows into the Nation’s Past
    Опубликовано: 2 недели назад
  • Prof. Polo Moji:  The Curious “Absenting”of African Literary Cities 5 месяцев назад
    Prof. Polo Moji: The Curious “Absenting”of African Literary Cities
    Опубликовано: 5 месяцев назад
  • Фразовые глаголы, самое полное объяснение с примерами 3 дня назад
    Фразовые глаголы, самое полное объяснение с примерами
    Опубликовано: 3 дня назад
  • Africa Creative economies across platforms and digital economies 1 год назад
    Africa Creative economies across platforms and digital economies
    Опубликовано: 1 год назад
  • Afro Love & Chill: Calm Afro Love Melodies for Relaxation and Romantic Moments 1 год назад
    Afro Love & Chill: Calm Afro Love Melodies for Relaxation and Romantic Moments
    Опубликовано: 1 год назад
  • North African Groove (Official Putumayo Version) 1 год назад
    North African Groove (Official Putumayo Version)
    Опубликовано: 1 год назад
  • Mz Menneh - Best from Nimba (Official Music Video) | Liberian Music | Afro Music | Gbema Music 8 лет назад
    Mz Menneh - Best from Nimba (Official Music Video) | Liberian Music | Afro Music | Gbema Music
    Опубликовано: 8 лет назад
  • ZULU: Calming African Melodies | African Vocal Music for Serenity, Peace & Relaxation 9 месяцев назад
    ZULU: Calming African Melodies | African Vocal Music for Serenity, Peace & Relaxation
    Опубликовано: 9 месяцев назад
  • Брифинг М.Захаровой, Москва, 25 декабря 2025 года 19 часов назад
    Брифинг М.Захаровой, Москва, 25 декабря 2025 года
    Опубликовано: 19 часов назад
  • Как и почему менялся Путин? 18 часов назад
    Как и почему менялся Путин?
    Опубликовано: 18 часов назад
  • Hidden in Plain Sight: YouTube & Nollywood’s Reinvention of Transnational Practices: Dr A Jedlowski 10 месяцев назад
    Hidden in Plain Sight: YouTube & Nollywood’s Reinvention of Transnational Practices: Dr A Jedlowski
    Опубликовано: 10 месяцев назад
  • КУРНИКОВ: 20 часов назад
    КУРНИКОВ: "То, что мы узнали - ужасает". Путин, Украина, база отчаяния, Эхо, сколько еще?
    Опубликовано: 20 часов назад
  • Китай на грани... И вот что он делает 19 часов назад
    Китай на грани... И вот что он делает
    Опубликовано: 19 часов назад
  • Rhythmic Imagination in African Music 8 лет назад
    Rhythmic Imagination in African Music
    Опубликовано: 8 лет назад
  • There's a Distinction Between 'Afrobeats and Afrobeat' as a Music Genre - Ayo Shonaiya 3 года назад
    There's a Distinction Between 'Afrobeats and Afrobeat' as a Music Genre - Ayo Shonaiya
    Опубликовано: 3 года назад
  • 2025 — Обзор прошедшего года ИИ. Что будет в 2026? 1 день назад
    2025 — Обзор прошедшего года ИИ. Что будет в 2026?
    Опубликовано: 1 день назад
  • Rosja atakuje Polskę w 2026… Tak wyglądałby przebieg tej wojny 3 часа назад
    Rosja atakuje Polskę w 2026… Tak wyglądałby przebieg tej wojny
    Опубликовано: 3 часа назад
  • 170 МИЛЛИОНОВ ШТРАФА И 15 ЛЕТ: Краснов СНЁС судейскую крышу. Долину ВЫСЕЛЯЮТ? 2 дня назад
    170 МИЛЛИОНОВ ШТРАФА И 15 ЛЕТ: Краснов СНЁС судейскую крышу. Долину ВЫСЕЛЯЮТ?
    Опубликовано: 2 дня назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5