• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Shock Absorbers Explained! - Tech Talk with Mic from Ironman 4x4 скачать в хорошем качестве

Shock Absorbers Explained! - Tech Talk with Mic from Ironman 4x4 4 года назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Shock Absorbers Explained! - Tech Talk with Mic from Ironman 4x4
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Shock Absorbers Explained! - Tech Talk with Mic from Ironman 4x4 в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Shock Absorbers Explained! - Tech Talk with Mic from Ironman 4x4 или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Shock Absorbers Explained! - Tech Talk with Mic from Ironman 4x4 в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Shock Absorbers Explained! - Tech Talk with Mic from Ironman 4x4

A big topic in the 4x4 fitment industry. Shock Absorbers. Mic van Zyl, Director of Ironman 4x4 Africa gives us the details into Shock Absorbers. The function of the shock absorber is to, as far as possible, keep the tyres in contact with the road surface thus ensuring safe and controlled vehicle handling. It does this by controlling the action of the spring and suspension movement. There are several types of shock absorbers but for the purposes of this video, we will only be looking at telescopic, hydraulic shock absorbers as used on our 4x4’s. Some of these are plain hydraulic shocks, many have gas charging (“gas shocks”) and a few have foam cell technology. They can also be either Mono-tube or Twin-tube in design. The word “shock absorber” is a bit of a misnomer. It is actually a damper or dampener. The shock dampens the spring and suspension movement by restricting the flow of hydraulic fluid inside the shock when the shock is compressed or extended through the suspension movement. The hydraulic fluid flows through restrictive orifices and valves within the working piston and the foot valve. It is this restriction that generates the damping resistance. This varying resistance gives the shock its dampening ability. The shock absorber, therefore, does not absorb road shock but rather the energy transferred into the spring by the road irregularities. Read more: https://www.ironman4x4.co.za/the-func... The majority of shocks available for our 4wds are Twin-Tube shocks. They have an outer tube or canister and an inner working or pressure tube. The piston moves up and down within this inner tube. It is a snug fit and the hydraulic fluid or shock oil is forced to pass through the piston. Excessive oil is stored in the outer chamber between the inner and outer tubes. There is an air space above this oil level in the outer chamber to allow for fluid to move between the inner and the outer tubes. This is necessary due to the fact that the oil cannot be compressed. In both Standard Oil and Nitrogen Gas-charged shocks, however, the oil and air or gas is in constant contact with each other which accelerates aeration. To counter this, foam cell shocks do not have any air or gas within the body of the shock. Instead, a foam cell tube is inserted around the outside of the inner tube. This foam cell is made from a material similar to wet suit foam rubber and contains enclosed air cells. When excess oil is forced into the outer camber during shock compression, the foam cell is compressed. Foam Cell shocks usually have a larger bore size than gas shocks and a much higher oil capacity. They may however not be available for all vehicles due to their size. In short, Nitro Gas charged shocks are better than plain Oil shocks and are a great all-around performer. In severe conditions, the larger capacity Heavy Duty Foam Cells are worth a closer look Read more: https://www.ironman4x4.co.za/shocks-t...   / ironman4x4sa     / ironman4x4sa     / ironman4x4sa     / admin   #Ironman4x4Africa #ShockAbsorbers #4x4 #4x4Suspension

Comments
  • Правда о Ironman Foam Cell Pro | Подробный технический обзор и сравнение 3 года назад
    Правда о Ironman Foam Cell Pro | Подробный технический обзор и сравнение
    Опубликовано: 3 года назад
  • Ключевое отличие, о котором никто не говорит | Двухтрубные и однотрубные амортизаторы (хорошо ли ... 3 года назад
    Ключевое отличие, о котором никто не говорит | Двухтрубные и однотрубные амортизаторы (хорошо ли ...
    Опубликовано: 3 года назад
  • How Automotive Shocks Work 2 года назад
    How Automotive Shocks Work
    Опубликовано: 2 года назад
  • Suspension Spacers - Tech Talk with Mic from Ironman 4x4 4 года назад
    Suspension Spacers - Tech Talk with Mic from Ironman 4x4
    Опубликовано: 4 года назад
  • Высокопроизводительные амортизаторы. Лучше, чем OME BP-51 для Land Cruiser 70-й серии. Обзор @4xo... 11 месяцев назад
    Высокопроизводительные амортизаторы. Лучше, чем OME BP-51 для Land Cruiser 70-й серии. Обзор @4xo...
    Опубликовано: 11 месяцев назад
  • Building your Overlanding Vehicle. Where do you Start?? 3 года назад
    Building your Overlanding Vehicle. Where do you Start??
    Опубликовано: 3 года назад
  • Heavy Duty Shock Absorber Repair | Oil Refilling & Full Restoration | Rust to Brand New 3 года назад
    Heavy Duty Shock Absorber Repair | Oil Refilling & Full Restoration | Rust to Brand New
    Опубликовано: 3 года назад
  • The Differences Between MonoTube & Twin Tube Shock Absorbers 4 года назад
    The Differences Between MonoTube & Twin Tube Shock Absorbers
    Опубликовано: 4 года назад
  • Ohlins Suspension - Valving Basics #1 6 лет назад
    Ohlins Suspension - Valving Basics #1
    Опубликовано: 6 лет назад
  • СРАВНЕНИЕ АМОРТИЗАТОРОВ FOAM CELL PRO И АМОРТИЗАТОРОВ NITROGEN — КОМПЛЕКТ IRONMAN 4X4 STAGE 2 4 года назад
    СРАВНЕНИЕ АМОРТИЗАТОРОВ FOAM CELL PRO И АМОРТИЗАТОРОВ NITROGEN — КОМПЛЕКТ IRONMAN 4X4 STAGE 2
    Опубликовано: 4 года назад
  • Объяснение жесткости пружин 5 лет назад
    Объяснение жесткости пружин
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Tough Dog Shocks: foam cell and adjustable shocks absorbers (intro) 5 лет назад
    Tough Dog Shocks: foam cell and adjustable shocks absorbers (intro)
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Восстановление двухтрубного амортизатора QA1 Circle Track — QA1 Tech 11 лет назад
    Восстановление двухтрубного амортизатора QA1 Circle Track — QA1 Tech
    Опубликовано: 11 лет назад
  • GX 460 Lift Kit - Ironman 4x4 Foam Cell Pro Review 3 года назад
    GX 460 Lift Kit - Ironman 4x4 Foam Cell Pro Review
    Опубликовано: 3 года назад
  • Как работают однотрубные и двухтрубные амортизаторы 4 года назад
    Как работают однотрубные и двухтрубные амортизаторы
    Опубликовано: 4 года назад
  • Are FOAM CELL shocks REALLY worth it? | DON'T WASTE YOUR MONEY - SHOCKS EXPLAINED! 1 год назад
    Are FOAM CELL shocks REALLY worth it? | DON'T WASTE YOUR MONEY - SHOCKS EXPLAINED!
    Опубликовано: 1 год назад
  • Let's talk shocks!!! 4 года назад
    Let's talk shocks!!!
    Опубликовано: 4 года назад
  • Амортизаторы Gabriel Heavy Duty и как они обеспечивают плавность езды — готовьтесь к поездке вмес... 6 лет назад
    Амортизаторы Gabriel Heavy Duty и как они обеспечивают плавность езды — готовьтесь к поездке вмес...
    Опубликовано: 6 лет назад
  • Я залил дизельное топливо в двигатель перед заменой масла… Вот что произошло 3 недели назад
    Я залил дизельное топливо в двигатель перед заменой масла… Вот что произошло
    Опубликовано: 3 недели назад
  • Increasing the tyre size on your 4WD. Tech Talk with Mic. 3 года назад
    Increasing the tyre size on your 4WD. Tech Talk with Mic.
    Опубликовано: 3 года назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5