• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Swordfish W5856 Restoration скачать в хорошем качестве

Swordfish W5856 Restoration 2 года назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Swordfish W5856 Restoration
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Swordfish W5856 Restoration в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Swordfish W5856 Restoration или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Swordfish W5856 Restoration в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Swordfish W5856 Restoration

This is the story of the marathon 26-month restoration of the world's oldest flying Fairey Swordfish W5856 filmed at the Brough factory by British Aerospace in the 90's. What an extraordinary aircraft the Fairey Swordfish turned out to be. Born at the end of the biplane era this was an aircraft totally unsuited to fight the war in which it became embroiled. Despite being deemed obsolete at the onset of hostilities it not only outlived aircraft designed to replace it but it gave sterling service virtually unchanged in all theatres throughout the war. This reliable and maneuverable aircraft much loved by its crews had its major honors at Taranto and in the sinking of the Bismarck but it also played a huge part in the Battle of the Atlantic and with the Arctic convoys as well as campaigns across the globe. Help keep this and many other aircraft flying in the skies over Britain by supporting Navy Wings through our website https://navywings.org.uk/support-us/F... Swordfish, the WWII warship killer that crippled the mighty Bismarck. An amazing documentary about the restoration of the aircraft that was a key player during WWII, and crippled the mighty Bismarck, one of the most feared ships of Nazi Germany. This rare video is presented courtesy to our friends at Navy Wings Heritage Centre (https://navywings.org.uk/ Please visit, and support them, if you have a chance! The Fairey Swordfish is a biplane torpedo bomber, designed by the Fairey Aviation Company. Originating in the early 1930s, the Swordfish, nicknamed "Stringbag", was principally operated by the Fleet Air Arm of the Royal Navy. It was also used by the Royal Air Force (RAF), as well as several overseas operators, including the Royal Canadian Air Force (RCAF) and the Royal Netherlands Navy. It was initially operated primarily as a fleet attack aircraft. During its later years, the Swordfish was increasingly used as an anti-submarine and training platform. The type was in frontline service throughout the Second World War. Despite being a representation of early 1930s aircraft design and teetering on the edge of becoming outdated (in comparison to some alternatives), the Swordfish achieved some spectacular successes during the war. Notable events included sinking one battleship and damaging two others of the Regia Marina (the Italian navy) during the Battle of Taranto, and the famous attack on the German battleship Bismarck, which contributed to her eventual demise. Swordfish sank a greater tonnage of Axis shipping than any other Allied aircraft during the war. The Swordfish remained in front-line service until V-E Day, having outlived some of the aircraft intended to replace it. In 1933 Fairey, having established a proven track record in the design and construction of naval aircraft, commenced development of an entirely new three-seat naval aircraft, intended for the twin roles of aerial reconnaissance and torpedo bomber. Receiving the internal designation of T.S.R. I, standing for Torpedo-Spotter-Reconnaissance I, the proposed design adopted a biplane configuration and a single 645 hp Bristol Pegasus IIM radial engine as its powerplant. General characteristics Crew: 3 - pilot, observer, and radio operator/rear gunner (observer's position frequently replaced with auxiliary fuel tank) Length: 35 ft 8 in (10.87 m) Wingspan: 45 ft 6 in (13.87 m) Width: 17 ft 3 in (5.26 m) wings folded Height: 12 ft 4 in (3.76 m) Wing area: 607 sq ft (56.4 m2) Airfoil: RAF 28 Empty weight: 4,195 lb (1,903 kg) Gross weight: 7,580 lb (3,438 kg) Powerplant: 1 × Bristol Pegasus IIIM.3 9-cylinder air-cooled radial piston engine, 690 hp (510 kW) Propellers: 3-bladed metal fixed-pitch propeller Performance Maximum speed: 143 mph (230 km/h, 124 kn) with torpedo at 7,580 lb (3,438 kg) and 5,000 ft (1,524 m) Range: 522 mi (840 km, 454 nmi) normal fuel, carrying a torpedo Endurance: 5 hours 30 minutes Service ceiling: 16,500 ft (5,000 m) at 7,580 lb (3,438 kg) Rate of climb: 870 ft/min (4.4 m/s) at 7,580 lb (3,438 kg) at sea level 690 ft/min (210.3 m/min) at 7,580 lb (3,438 kg) and 5,000 ft (1,524 m) Armament Guns: ** 1 × fixed, forward-firing .303 in (7.7 mm) Vickers machine gun in the upper right fuselage, breech in the cockpit, firing over the engine cowling 1 × .303 in (7.7 mm) Lewis or Vickers K machine gun in rear cockpit Rockets: 8 × "60 lb" RP-3 rocket projectiles (Mk.II and later) Bombs: 1 × 1,670 lb (760 kg) torpedo or 1,500 lb (700 kg) mine under fuselage or 1,500 lb total of bombs under fuselage and wings. #Swordfish #bismarck #aircraft

Comments
  • Swordfish W5856 Restoration 6 лет назад
    Swordfish W5856 Restoration
    Опубликовано: 6 лет назад
  • Battleship Assassin: Fairey Swordfish | The Aircraft That Crippled The Mighty Bismarck 2 года назад
    Battleship Assassin: Fairey Swordfish | The Aircraft That Crippled The Mighty Bismarck
    Опубликовано: 2 года назад
  • Самое дорогое ружье, которое я когда-либо реставрировал: 1918A2 BAR 7 месяцев назад
    Самое дорогое ружье, которое я когда-либо реставрировал: 1918A2 BAR
    Опубликовано: 7 месяцев назад
  • Fairey Swordfish - Shuttleworth Fly Navy Airshow 2018 7 лет назад
    Fairey Swordfish - Shuttleworth Fly Navy Airshow 2018
    Опубликовано: 7 лет назад
  • Внутри подлодки, достигшей самой глубокой точки Земли | Батискаф Триест 2 месяца назад
    Внутри подлодки, достигшей самой глубокой точки Земли | Батискаф Триест
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • Полёт внутри знаменитого торпедоносца Второй мировой войны | Fairey Swordfish 2 года назад
    Полёт внутри знаменитого торпедоносца Второй мировой войны | Fairey Swordfish
    Опубликовано: 2 года назад
  • Съёмка пуль со скоростью 20 000 000 кадров в секунду! — Баллистическая высокоскоростная съёмка 2 месяца назад
    Съёмка пуль со скоростью 20 000 000 кадров в секунду! — Баллистическая высокоскоростная съёмка
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • Документальный фильм о великом авиаконструкторе Олеге Антонове 1 год назад
    Документальный фильм о великом авиаконструкторе Олеге Антонове
    Опубликовано: 1 год назад
  • Fairey Swordfish | Why pilots loved this 4 года назад
    Fairey Swordfish | Why pilots loved this "mistake" of an aircraft
    Опубликовано: 4 года назад
  • Ил-86 – Особенности советского гиганта 1 месяц назад
    Ил-86 – Особенности советского гиганта
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Lockheed U-2 | Самый знаменитый секретный агент 4 года назад
    Lockheed U-2 | Самый знаменитый секретный агент
    Опубликовано: 4 года назад
  • The Shopping Bag Fighter - Britain's Deadliest Secret 1 год назад
    The Shopping Bag Fighter - Britain's Deadliest Secret
    Опубликовано: 1 год назад
  • Ил-18 - самолет для всех 7 лет назад
    Ил-18 - самолет для всех
    Опубликовано: 7 лет назад
  • The Outdated Biplane That Sank Battleships | Fairey Swordfish 1 год назад
    The Outdated Biplane That Sank Battleships | Fairey Swordfish
    Опубликовано: 1 год назад
  • It Takes a Village to Build a Biplane 4 года назад
    It Takes a Village to Build a Biplane
    Опубликовано: 4 года назад
  • Inside The Cockpit - Fairey Swordfish 4 года назад
    Inside The Cockpit - Fairey Swordfish
    Опубликовано: 4 года назад
  • De Havilland Mosquito: деревянный истребитель-бомбардировщик, способный на всё 4 года назад
    De Havilland Mosquito: деревянный истребитель-бомбардировщик, способный на всё
    Опубликовано: 4 года назад
  • Восстановление самого печально известного оружия Второй мировой войны: MP40 5 месяцев назад
    Восстановление самого печально известного оружия Второй мировой войны: MP40
    Опубликовано: 5 месяцев назад
  • Lost for Decades in the Jungle… The Unbelievable Restoration of a Boeing AH-64 Apache 2 дня назад
    Lost for Decades in the Jungle… The Unbelievable Restoration of a Boeing AH-64 Apache
    Опубликовано: 2 дня назад
  • Гаражные инженеры СССР: искусство печатных плат без станков и станций 9 дней назад
    Гаражные инженеры СССР: искусство печатных плат без станков и станций
    Опубликовано: 9 дней назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5