• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Why Multimillion $$$ Race Teams Use A 'Simple' Alignment Setup скачать в хорошем качестве

Why Multimillion $$$ Race Teams Use A 'Simple' Alignment Setup 4 года назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Why Multimillion $$$ Race Teams Use A 'Simple' Alignment Setup
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Why Multimillion $$$ Race Teams Use A 'Simple' Alignment Setup в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Why Multimillion $$$ Race Teams Use A 'Simple' Alignment Setup или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Why Multimillion $$$ Race Teams Use A 'Simple' Alignment Setup в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Why Multimillion $$$ Race Teams Use A 'Simple' Alignment Setup

It doesn’t matter what level you’re racing at, the contact patch between your wheels and the race track are going to determine how fast you can go, and a wheel alignment is essential to optimise this. ------------------------------------------------------------ 🙋‍♂️ Take $25 USD off ANY HPA course with coupon code: YOUTUBE25 Enroll now: https://hpcdmy.co/25offyt ------------------------------------------------------------ James Stevens of Jota Sport runs us through some of the techniques and equipment used in the upper echelons of motorsport, specifically on their 930kg, 4.2-litre V8 N/A, X-Trac 6-speed sequential ORECA LMP2 race car in this [TECH TALK]. A JOTA Sport team car has finished 1st or 2nd in LMP2 at Le Mans 8 times in the last 8 years using this knowledge which is certainly a feat that doesn't happen by chance. Setting the car up starts in the workshop, and Jota Sport use a perfectly flat and level steel plate that is checked yearly and used to ensure accuracy and consistency in many aspects of the cars setup. Corner weights and camber gauges are zeroed according to this, and checked often so that when traveling abroad the team can get as close as possible to a flat surface to work from as possible with a small margin of tolerance allowed and factored into any adjustments the car needs. Steel plates are also used instead of rims and tyres when doing the alignment to remove an extra layer of inconsistencies particularly since that car will run multiple rims and tyres throughout just a single event. Interestingly a string alignment setup similar to what you would use on your own road/track car is used at both the workshop and the track with it being preferred over laser alignment systems not because of cost, but because of complexity drawbacks and the ease of travel. The ultimate goal and focus of a dedicated race car like the ORECA LMP2 is always peak performance rather than creature comforts and aesthetics like a road car also considers more in depth, and as such a 1kg difference is allowed across the front and less than 10kg across the rear to ensure even weight distribution and consistent brake performance. There is no minimum ride height for the car, but instead 25mm skids are fitted which the teams can wear 5mm off during the course of an event, but if any more is measured to be missing the car will be disqualified from the event and as such the height will be adjusted from track to track just as the camber and toe etc is. Once the car is setup for the track, spares such as the track arms, push rods and camber shims are also set to match so that in the event a corner of the car is damaged the team can quickly replace everything required knowing the correct setup remains enabling the driver to keep confidence the cars handling. 🔧 Interested in learning how to do your own wheel alignment for the track or street? Start with a free alignment & suspension 101 lesson now: https://hpcdmy.co/aljyt #highperformanceacademy #wheelalignment #lmp2 #jotasport #motorsports #racecraft #learndriveoptimise #alignment #enduraceracing #stringalignment #techtalk

Comments
  • Why CORNER WEIGHTING Is Worth It | Ep 5 [OFF THE RECORD] 5 лет назад
    Why CORNER WEIGHTING Is Worth It | Ep 5 [OFF THE RECORD]
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Регулировка гоночного автомобиля — Эпизод II — Высота дорожного просвета, неровности — поворот ру... 3 года назад
    Регулировка гоночного автомобиля — Эпизод II — Высота дорожного просвета, неровности — поворот ру...
    Опубликовано: 3 года назад
  • 4-Link Big Tire MISTAKES! How I Fixed This Drag Car 3 года назад
    4-Link Big Tire MISTAKES! How I Fixed This Drag Car
    Опубликовано: 3 года назад
  • Race Car Alignment Episode 5 - Toe 3 года назад
    Race Car Alignment Episode 5 - Toe
    Опубликовано: 3 года назад
  • Не тратьте деньги на неправильные амортизаторы/демпферы. P.S. И не называйте их «амортизаторами». 2 года назад
    Не тратьте деньги на неправильные амортизаторы/демпферы. P.S. И не называйте их «амортизаторами».
    Опубликовано: 2 года назад
  • Кастер, КПЭ, Развал. Упрощённое и практичное объяснение и подход к измерению 1 год назад
    Кастер, КПЭ, Развал. Упрощённое и практичное объяснение и подход к измерению
    Опубликовано: 1 год назад
  • The MR measuring wheel system - complete package for road and race vehicles 4 года назад
    The MR measuring wheel system - complete package for road and race vehicles
    Опубликовано: 4 года назад
  • Track Car Alignment MASTER CLASS & Essential Upgrades! 2 месяца назад
    Track Car Alignment MASTER CLASS & Essential Upgrades!
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • Гоночный автомобиль — Регулировка — Эпизод 4 — Развал 3 года назад
    Гоночный автомобиль — Регулировка — Эпизод 4 — Развал
    Опубликовано: 3 года назад
  • Какая жёсткость пружины мне нужна? | Настройка подвески 3 года назад
    Какая жёсткость пружины мне нужна? | Настройка подвески
    Опубликовано: 3 года назад
  • Полное руководство по Типам Привода: AWD vs 4x4 vs RWD vs FWD – все, что нужно знать о трансмиссии 3 месяца назад
    Полное руководство по Типам Привода: AWD vs 4x4 vs RWD vs FWD – все, что нужно знать о трансмиссии
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • Вот почему Прибалтика войдёт в состав России! 9 часов назад
    Вот почему Прибалтика войдёт в состав России!
    Опубликовано: 9 часов назад
  • How Many Expensive Cars Can I Beat With My Cheapest 600cc Formula Car? 1 год назад
    How Many Expensive Cars Can I Beat With My Cheapest 600cc Formula Car?
    Опубликовано: 1 год назад
  • Выравнивание передней части дрэг-кара 5 лет назад
    Выравнивание передней части дрэг-кара
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Manthey-Racing Porsche Geometry Setup at RPM Technik 4 года назад
    Manthey-Racing Porsche Geometry Setup at RPM Technik
    Опубликовано: 4 года назад
  • В 4 раза дешевле F-16_ Чем так хорош шведский Gripen? 2 недели назад
    В 4 раза дешевле F-16_ Чем так хорош шведский Gripen?
    Опубликовано: 2 недели назад
  • Руководство для начинающих по аэродинамическим модификациям вашего автомобиля 8 лет назад
    Руководство для начинающих по аэродинамическим модификациям вашего автомобиля
    Опубликовано: 8 лет назад
  • Time Attack Evo 9 Build P4: Front Suspension 2 года назад
    Time Attack Evo 9 Build P4: Front Suspension
    Опубликовано: 2 года назад
  • How to setup a Racecar in your own garage 4 года назад
    How to setup a Racecar in your own garage
    Опубликовано: 4 года назад
  • Front Suspension Geometry| Ep.1 Caster 4 года назад
    Front Suspension Geometry| Ep.1 Caster
    Опубликовано: 4 года назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5