• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Gran Turismo 4: Do Racing Brakes Affect Turning? скачать в хорошем качестве

Gran Turismo 4: Do Racing Brakes Affect Turning? 1 год назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Gran Turismo 4: Do Racing Brakes Affect Turning?
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Gran Turismo 4: Do Racing Brakes Affect Turning? в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Gran Turismo 4: Do Racing Brakes Affect Turning? или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Gran Turismo 4: Do Racing Brakes Affect Turning? в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Gran Turismo 4: Do Racing Brakes Affect Turning?

My previous video, which compared how the "Racing Brakes" upgrade affects straight-line braking with different tyre grades in Gran Turismo 4, received a lot of attention, though I soon realized that the video was limited in scope. While their effectiveness in a straight line is indeed questionable, the racing brakes become much more interesting when you study how they behave while turning. This comparison aims to show how they interact with various cars when equipped with both sports and racing tyres. I used only sports softs and racing mediums for this comparison, as my last video proved that there is little-to-no difference in effectiveness when using anything less grippy than sports softs. With less of a focus on tyre grades, I was instead able to showcase a variety of cars with different handling characteristics. To conduct these tests, I first mapped a macro in PCSX2's controller settings that allows me to press brake and d-pad left on the same frame. I then started a Photo Mode at Deep Forest, which has a rolling start leading to the hairpin. I then timed letting go of the accelerator and pressing the macro so the car brakes while turning into the hairpin. Some of the comparisons were 100% accurate, some are off by a frame due to letting go of the accelerator too early/too late, but I felt I got close enough to be able to decipher how the racing brakes affect turning. All cars were kept completely stock, except ASM Understeer and Oversteer were set to 0 while TCS was set to 1 (and in the S2000's case, the downforce was also adjusted). First, I used the same three cars I used in the previous video: the Viper GTS, the Elise 111R and the Caterham Seven Fire Blade. The Viper exhibited some interesting braking behaviour, as it tends to snaps back to the right while braking and turning, but with the upgrade, it maintains an arc towards the left instead. The Elise saw little-to-no change with the upgrade, while the Caterham exhibited noticeably better braking while turning, even with sports tyres. As mentioned in the previous video, the Caterham has some of the weakest brakes in the game, and from this I can assume that the stock brakes are simply too weak to apply full power while turning. The first of the new cars tested is the Ginetta G4. I was asked if the racing brakes are ineffective even with classic cars, and I felt like the Ginetta serves as a good representative. Despite having longer braking distances than one might expect due to its low weight, it has stronger brakes than the Caterham. As expected, little-to-no improvement with sports tyres, but a significant increase in braking power with racing mediums. Next, I tested the RUF CTR Yellow Bird. This car is notorious for long braking distances, and I wanted to prove that this is a feature of its rear-heavy drivetrain rather than lack of braking power. It appears to have a slightly different arc while braking with racing mediums, but otherwise, braking power is seemingly unaffected by racing brakes. I then tested the Fiat Coupe Turbo Plus, for two reasons: it's an FF, and it's the most front-heavy car in the game, with a 68:32 weight distribution. It's essentially the polar opposite of the CTR, and as you can see, it is also much more affected by the racing brakes, coming to a halt much sooner even with sports tyres. I followed it up with another very front-heavy car, the Ford Mustang GT. This has a 65:35 weight distribution with very strong stock brakes, though the racing brakes still managed to improve braking effectiveness while turning with sports tyres. This suggests to me that weight distribution plays a big role in the effectiveness of racing brakes, as the Caterham is also front-heavy at 57:43, while the Elise and CTR were barely affected by racing brakes with their rear-heavy layouts. The final test was primarily to see if downforce affects the effectiveness of racing brakes while turning. I chose the '04 S2000, a car with a balanced 50:50 weight distribution, but in all four of the tests, there was barely any noticeable difference between stock and racing brakes. To summarize, the effect of racing brakes is much more noticeable while turning compared to braking in a straight line. The upgrade seems to benefit front-heavy cars the most, backing up claims that the upgrade is most-suited to FF's, as these generally have weight distributions of 60:40 or greater. MR's and RR's are unlikely to see much improvement with the upgrade, as they often don't have enough weight on the front wheels under braking. Still, as I mentioned in the conclusion of my previous video, there are much more efficient ways to reduce a car's braking distances, like reducing weight, increasing downforce using the GT Auto rear wing, or upgrading the tyres. These tests were conducted on the NTSC-U release of Gran Turismo 4.

Comments
  • Gran Turismo 4: Tyre Dimensions Comparison 1 год назад
    Gran Turismo 4: Tyre Dimensions Comparison
    Опубликовано: 1 год назад
  • Gran Turismo 2: 1 год назад
    Gran Turismo 2: "Perfect Gear Trick" Comparison
    Опубликовано: 1 год назад
  • А ВЫ ЧИТАЛИ ПОЛЬЗОВАТЕЛЬСКОЕ СОГЛАШЕНИЕ МЕССЕНДЖЕРА MAX?... 1 месяц назад
    А ВЫ ЧИТАЛИ ПОЛЬЗОВАТЕЛЬСКОЕ СОГЛАШЕНИЕ МЕССЕНДЖЕРА MAX?...
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Заявление депутата разошлось по сети и выбесило россиян. Даже избиратели в ярости: «Вы там уже о***» 6 часов назад
    Заявление депутата разошлось по сети и выбесило россиян. Даже избиратели в ярости: «Вы там уже о***»
    Опубликовано: 6 часов назад
  • Gran Turismo 4 Spec II: Levin AE86 Costa di Amalfi Time Attack 2 недели назад
    Gran Turismo 4 Spec II: Levin AE86 Costa di Amalfi Time Attack
    Опубликовано: 2 недели назад
  • Установится ли Windows 10 на старый ПК 1998 года, спустя 26 лет? Часть 1 5 лет назад
    Установится ли Windows 10 на старый ПК 1998 года, спустя 26 лет? Часть 1
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Самая Сложная Задача В Истории Самой Сложной Олимпиады 10 месяцев назад
    Самая Сложная Задача В Истории Самой Сложной Олимпиады
    Опубликовано: 10 месяцев назад
  • ChatGPT против Grok Make Doom 3 недели назад
    ChatGPT против Grok Make Doom
    Опубликовано: 3 недели назад
  • Gran Turismo 4: Do Racing Brakes Actually Work? 1 год назад
    Gran Turismo 4: Do Racing Brakes Actually Work?
    Опубликовано: 1 год назад
  • Gran Turismo 2: 1 год назад
    Gran Turismo 2: "Ride Height Trick" Comparison
    Опубликовано: 1 год назад
  • Объяснение трюка с шестеренками в Gran Turismo 1 год назад
    Объяснение трюка с шестеренками в Gran Turismo
    Опубликовано: 1 год назад
  • Бен Коллинз крушит трассу Top Gear на идеальном Porsche Group C 3 недели назад
    Бен Коллинз крушит трассу Top Gear на идеальном Porsche Group C
    Опубликовано: 3 недели назад
  • Мне плевать. Я — Калигула 15 часов назад
    Мне плевать. Я — Калигула
    Опубликовано: 15 часов назад
  • Gran Turismo 7 — гоночные тормоза против карбон-керамических тормозов — прямое сравнение 3 года назад
    Gran Turismo 7 — гоночные тормоза против карбон-керамических тормозов — прямое сравнение
    Опубликовано: 3 года назад
  • Твой ПК НЕ ВЗРЫВАЕТСЯ от миллиона объектов! Как работают симуляторы? 3 недели назад
    Твой ПК НЕ ВЗРЫВАЕТСЯ от миллиона объектов! Как работают симуляторы?
    Опубликовано: 3 недели назад
  • Gran Turismo 4: 4 недели назад
    Gran Turismo 4: "Car Switch Trick" (NTSC-J) Demonstration
    Опубликовано: 4 недели назад
  • «Осень». Самая большая загадка Windows XP 1 год назад
    «Осень». Самая большая загадка Windows XP
    Опубликовано: 1 год назад
  • 10 Awesome Features Gran Turismo Dropped For No Reason 1 год назад
    10 Awesome Features Gran Turismo Dropped For No Reason
    Опубликовано: 1 год назад
  • Мирный План Или Всё-Таки Минск-3🕊️❓Темпы Наступления Увеличились Кратно📈Военные Сводки 21.11.2025 4 часа назад
    Мирный План Или Всё-Таки Минск-3🕊️❓Темпы Наступления Увеличились Кратно📈Военные Сводки 21.11.2025
    Опубликовано: 4 часа назад
  • Каково это — изобретать математику? 10 лет назад
    Каково это — изобретать математику?
    Опубликовано: 10 лет назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5