• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Why 1999 Quake 3 Netcode Belongs in Every CS Degree скачать в хорошем качестве

Why 1999 Quake 3 Netcode Belongs in Every CS Degree 2 месяца назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Why 1999 Quake 3 Netcode Belongs in Every CS Degree
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Why 1999 Quake 3 Netcode Belongs in Every CS Degree в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Why 1999 Quake 3 Netcode Belongs in Every CS Degree или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Why 1999 Quake 3 Netcode Belongs in Every CS Degree в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Why 1999 Quake 3 Netcode Belongs in Every CS Degree

To learn for free on Brilliant, go to https://brilliant.org/Tariq10x/ . You’ll also get 20% off an annual premium subscription. Hey everyone, I just want to take a moment to thank you for the ongoing support over this past year. Your constructive criticism has genuinely helped me improve the format with each video, whether it's the pacing, jokes, the code walkthroughs, or how I explain complex concepts. I've been continuously upgrading my setup and experimenting with new ideas, and I'd love to hear what you think about the new format. Thanks everyone! Now enjoy the video, Tariq In this video Im gonna talk about how Quake 3's netcode changed gaming forever. In 1999, id Software faced an impossible challenge: create a multiplayer-only arena shooter that runs smoothly on dial-up internet. The solution? Build a networking system so revolutionary that we're still using the same techniques 25+ years later. This deep dive explores the legendary Quake 3 netcode - from snapshot systems and delta compression to client-side prediction and why they chose UDP over TCP. Every CS student should study this masterclass in fundamental engineering. What we cover: -The impossible triangle: bandwidth, latency, and reliability -Potentially Visible Sets (PVS) for spatial optimization -Delta compression and the elegant field table system -Huffman compression tailored for game data -Client-side prediction and living in your own timeline -Interpolation/extrapolation for smooth visuals -Why UDP beats TCP for real-time games -The circular snapshot buffer approach Help me get better equipment:   / tariq10x   https://x.com/realtariq10x My Equipment: Keyboard: https://amzn.to/4nnCw6V Drawing Tablet: https://amzn.to/3FY1BEM Microphone: https://amzn.to/4emo9vn Sources: https://www.jfedor.org/quake3/ https://www.ra.is/unlagged/network.html https://fabiensanglard.net/quake3/net... https://figshare.swinburne.edu.au/art... https://mrelusive.com/publications/pa... Quake 3 Arena Github: https://github.com/id-Software/Quake-... If you like the content hit subscribe to support the channel. 00:00 Quake 3 01:38 Problems 04:11 Client Server Architecture 09:12 Bandwidth Challenge 09:36 PVS 14:27 Delta Compression 28:33 Huffman Compression 36:52 Latency 39:17 Client-Side Prediction 43:11 Interpolation 46:00 UDP Reliable Messages 52:43 Conclusion This video was sponsored by Brilliant Song Credits: ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- All songs Licensed under Creative Commons: By Attribution 4.0 License -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Comments
  • How 1999 Quake 3 Teaches Elite Software Engineering 6 месяцев назад
    How 1999 Quake 3 Teaches Elite Software Engineering
    Опубликовано: 6 месяцев назад
  • Diving Into Chaos: Duke Nukem's Code Shouldn't Work (but it does?) 5 месяцев назад
    Diving Into Chaos: Duke Nukem's Code Shouldn't Work (but it does?)
    Опубликовано: 5 месяцев назад
  • Прохождение The Farmer Was Replaced #21 - Подготовка кактусов к полному сбросу 12 часов назад
    Прохождение The Farmer Was Replaced #21 - Подготовка кактусов к полному сбросу
    Опубликовано: 12 часов назад
  • Why Fighter Jets Ban 90% of C++ Features 2 недели назад
    Why Fighter Jets Ban 90% of C++ Features
    Опубликовано: 2 недели назад
  • Fast Inverse Square Root — A Quake III Algorithm 5 лет назад
    Fast Inverse Square Root — A Quake III Algorithm
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Why Wolfenstein Was Way Ahead of It’s Time 8 месяцев назад
    Why Wolfenstein Was Way Ahead of It’s Time
    Опубликовано: 8 месяцев назад
  • Why You Freeze In Counter Strike (netcode analysis) 1 месяц назад
    Why You Freeze In Counter Strike (netcode analysis)
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • REVEALED: Quake III's SECRET Algorithm! 4 года назад
    REVEALED: Quake III's SECRET Algorithm!
    Опубликовано: 4 года назад
  • UTF-8, простое объяснение 2 месяца назад
    UTF-8, простое объяснение
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • Программирование на ассемблере без операционной системы 2 месяца назад
    Программирование на ассемблере без операционной системы
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • How DOOM Will Teach You What CS Degrees Miss 7 месяцев назад
    How DOOM Will Teach You What CS Degrees Miss
    Опубликовано: 7 месяцев назад
  • What is Bootstrapping Anyway? - Computerphile 2 месяца назад
    What is Bootstrapping Anyway? - Computerphile
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • Quake changed video games forever | John Carmack and Lex Fridman 3 года назад
    Quake changed video games forever | John Carmack and Lex Fridman
    Опубликовано: 3 года назад
  • Принц Персии: разбираем код гениальной игры, вытирая слезы счастья 3 недели назад
    Принц Персии: разбираем код гениальной игры, вытирая слезы счастья
    Опубликовано: 3 недели назад
  • Арестович: Есть шансы на мирную сделку до конца года? 5 часов назад
    Арестович: Есть шансы на мирную сделку до конца года?
    Опубликовано: 5 часов назад
  • The Original Sin of Computing...that no one can fix 2 месяца назад
    The Original Sin of Computing...that no one can fix
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • This Tiny Algorithm Can Render BILLIONS of Voxels in Real Time 3 месяца назад
    This Tiny Algorithm Can Render BILLIONS of Voxels in Real Time
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • How World of Warcraft Private Servers Work Total Breakdown 3 месяца назад
    How World of Warcraft Private Servers Work Total Breakdown
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • Точка зрения: что вы увидите во время захвата искусственным интеллектом 1 месяц назад
    Точка зрения: что вы увидите во время захвата искусственным интеллектом
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • World's Deadliest Computer Virus: WannaCry 2 месяца назад
    World's Deadliest Computer Virus: WannaCry
    Опубликовано: 2 месяца назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5