• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Bach-Busoni: Chaconne in D minor (Margulis, Kissin, Larrocha, Rösel, Weissenberg, Ginzburg) скачать в хорошем качестве

Bach-Busoni: Chaconne in D minor (Margulis, Kissin, Larrocha, Rösel, Weissenberg, Ginzburg) 2 года назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Bach-Busoni: Chaconne in D minor (Margulis, Kissin, Larrocha, Rösel, Weissenberg, Ginzburg)
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Bach-Busoni: Chaconne in D minor (Margulis, Kissin, Larrocha, Rösel, Weissenberg, Ginzburg) в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Bach-Busoni: Chaconne in D minor (Margulis, Kissin, Larrocha, Rösel, Weissenberg, Ginzburg) или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Bach-Busoni: Chaconne in D minor (Margulis, Kissin, Larrocha, Rösel, Weissenberg, Ginzburg) в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Bach-Busoni: Chaconne in D minor (Margulis, Kissin, Larrocha, Rösel, Weissenberg, Ginzburg)

Among the chaconnes (and passacaglias) of the period, the one from Bach's Violin Partita No.2 is pretty unusual. There’s bare fact of its sheer scale – it was the longest single movement ever written for solo violin when published – but that if anything obscures what makes it such a fascinating work. The Chaconne is a set of variations on a descending tetrachord (D-C-Bb-A), itself a well-established schema, but the harmony is varied so aggressively that for large sections of the work it can be hard figuring out what exactly Bach is varying. (Compare the last of Biber’s Mystery Sonatas or Pachelbel’s Fm Chaconne, which use the same descending tetrachord in a much more direct way. By a conservative count there are eight variants of the tetrachord in this work.) As with the Goldbergs, Bach structures the 64 variations (65 in Busoni’s version) in a telescoped way. From a birds-eye view the work is a simple A-B-C, with the major-key middle section featuring a chorale. Within this structure, variations are grouped together, often in pairs, but sometimes in larger chunks of varying length exploring a particular texture (arpeggios, bariolage, scales), motif (repeated notes), or harmony (the circle of fifths sequence starting from Var.13). Sometimes phrases are written so that they cut across variations, and it can be almost impossible on a casual listen to realise you’re in a new variation (Vars.1-2, 28-29, 33-34, 40-41). The combination of these techniques means you never feel like you’re listening to a series of 60+ variations – instead you hear something much more narrative, with many local peaks of intensity. What Busoni does with Bach’s material is spectacular. Despite massively expanding the work’s dynamic and registral space, there’s really not a single decorative note – Busoni is almost always elaborating on structural features of the music, and textural invention is deployed in service of a larger argument. Some examples: in the arpeggio section (5:28), Busoni gradually expands the register to highlight the entire section as its own mini-episode; in Vars.40-41 (9:02), the chorale returns in the LH to demonstrate the shared underlying harmony; the repeated-note motif that unifies Vars.42-45 (9:21) is vastly expanded, so that where it sparsely decorated the original violin passage it is now a leaping pedal echoing from every corner of the keyboard. Busoni’s alterations also operate on a large scale; the variations that open Part 3 are written a sparseness that is eerie or heartbreaking (depending on interpretation), in effect serving as an interlude leading to the coda-like bariolage passage (in which Busoni intensifies Bach’s original chromaticism). At two points, Busoni even arranges things so that we glimpse the unadorned tetrachord where it would otherwise be invisible: once in the RH inner voice in Var.14 (2:59), and once at the very end, (14:28), where it ends on the piano’s lowest note. 00:00 – Margulis. Taut, lean, intense. Generally inclined to little rubato (see the LH/RH contrast at 9:02), but uses very effective over and under-dotting (Vars. 3-4 over-; Var.18 under-). Very careful pedaling in the arpeggio section; exceptionally clear voicing in the chorale. 15:06 – Kissin. Lush, mythopoetic. The most inclined to big contrasts in texture and tempo. The delicacy of the voicing of the textures in the arpeggio section is remarkable (e.g., the repeated Ds at the bottom of the texture at 21:00). Legato phrasing generally favoured. 30:01 – Larrocha. Clarity, rhythm, play. Hidden voices shine (see e.g., 32:09; 35:34!). In Var.14 (32:48) the 9-8 suspensions and accenting combine to create a glorious dancelike texture. Somehow Larrocha sustains the melting As in the repeated-note section more than other pianists (38:42), while taking a slower tempo (this in turns suddenly snaps back at the “tempo misurato” at 39:27). Pedaling generally sparse (Var.10 at 33:36 is entirely pedal-less). 44:01 – Rösel. The “just do it” school – opens at a quick tempo, and more or less gets on with it (to fantastic effect). The most pedal and rubato-averse – Var.14 is practically staccatissimo (46:33); the pulse is kept through the piu sostenuto (54:30). This (+Ginzburg) are the only recordings without rhythmic liberties in the repeated-note section. 57:27 – Weissenberg. Relentless, architectonic. Opening bars feature heavy rhythmic distortion (prolongation of the first beat). Variations ploughed through in big chunks, revving into huge climaxes (e.g., the arpeggio sequence beginning from 1:02:11, which is taken at a frightening tempo). The bariolage buildup is one long wail of terror (1:09:00). 1:10:35 – Ginzburg. Huge. The dynamic range is eye-watering, and the sonorities massive (1:14:20, 1:20:41). At 1:24:49 the inner voice somehow sounds tripled, though the score shows only octaves. Lots of subtlety too – the lovely pianissimo of the early arpeggio variations (1:16:10), the lower voice in Var.58 (1:23:04).

Comments
  • Bach by N.Milstein - Sonatas & Partitas, Chaconne for solo violin / NEW MASTERING (Century's record) 4 года назад
    Bach by N.Milstein - Sonatas & Partitas, Chaconne for solo violin / NEW MASTERING (Century's record)
    Опубликовано: 4 года назад
  • Bach & Busoni: Complete Transcriptions 1 год назад
    Bach & Busoni: Complete Transcriptions
    Опубликовано: 1 год назад
  • Chopin: Ballade No.4 in F minor, Op.52 (Tipo, Sultanov, Anderszewski, Hough) 1 месяц назад
    Chopin: Ballade No.4 in F minor, Op.52 (Tipo, Sultanov, Anderszewski, Hough)
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Deep Focus Radio — Music for Coding & Productivity
    Deep Focus Radio — Music for Coding & Productivity
    Опубликовано:
  • Мендельсон – Песни без слов | Полное собрание для фортепиано 3 месяца назад
    Мендельсон – Песни без слов | Полное собрание для фортепиано
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • Goldberg Variations Complete (J.S. Bach BWV 988), with score, Kimiko Ishizaka piano 11 лет назад
    Goldberg Variations Complete (J.S. Bach BWV 988), with score, Kimiko Ishizaka piano
    Опубликовано: 11 лет назад
  • Bach, JS: Goldberg Variations
    Bach, JS: Goldberg Variations
    Опубликовано:
  • Bach: St. John Passion (reference recording: Hermann Scherchen, Vienna State Opera Orchestra) 8 месяцев назад
    Bach: St. John Passion (reference recording: Hermann Scherchen, Vienna State Opera Orchestra)
    Опубликовано: 8 месяцев назад
  • 4 часа Шопена для обучения, концентрации и релаксации 5 месяцев назад
    4 часа Шопена для обучения, концентрации и релаксации
    Опубликовано: 5 месяцев назад
  • Rachmaninoff: Complete Preludes & Etudes-Tableaux 1 год назад
    Rachmaninoff: Complete Preludes & Etudes-Tableaux
    Опубликовано: 1 год назад
  • Chopin: Piano Concertos No.1, 2 (recording of the Century: Arthur Rubinstein) 9 лет назад
    Chopin: Piano Concertos No.1, 2 (recording of the Century: Arthur Rubinstein)
    Опубликовано: 9 лет назад
  • Scarlatti: Sonatas 3 года назад
    Scarlatti: Sonatas
    Опубликовано: 3 года назад
  • J. S. BACH - Goldberg Variations Bwv 988 8 лет назад
    J. S. BACH - Goldberg Variations Bwv 988
    Опубликовано: 8 лет назад
  • Debussy - Piano Solo 5 лет назад
    Debussy - Piano Solo
    Опубликовано: 5 лет назад
  • 4 Hours Chopin for Studying, Concentration & Relaxation 4 года назад
    4 Hours Chopin for Studying, Concentration & Relaxation
    Опубликовано: 4 года назад
  • Пробудите свой разум с Бахом | Воодушевляющие шедевры барокко 7 месяцев назад
    Пробудите свой разум с Бахом | Воодушевляющие шедевры барокко
    Опубликовано: 7 месяцев назад
  • Liszt: Bénédiction de Dieu dans la Solitude (Hough, Korstick) 2 года назад
    Liszt: Bénédiction de Dieu dans la Solitude (Hough, Korstick)
    Опубликовано: 2 года назад
  • J.S.Bach The Well-Tempered Clavier-Book #1 & #2 [ G.Gould ] 8 лет назад
    J.S.Bach The Well-Tempered Clavier-Book #1 & #2 [ G.Gould ]
    Опубликовано: 8 лет назад
  • Николай Луганский (фортепиано) || Nikolay Lugansky (piano) Трансляция закончилась 1 месяц назад
    Николай Луганский (фортепиано) || Nikolay Lugansky (piano)
    Опубликовано: Трансляция закончилась 1 месяц назад
  • Иоганн Себастьян Бах: Классические мелодии, которые радуют, невозможно усидеть на месте 🎻 8 месяцев назад
    Иоганн Себастьян Бах: Классические мелодии, которые радуют, невозможно усидеть на месте 🎻
    Опубликовано: 8 месяцев назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5