• ClipSaver
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Diffuse Lighting // OpenGL Tutorial #20 скачать в хорошем качестве

Diffuse Lighting // OpenGL Tutorial #20 4 года назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Diffuse Lighting // OpenGL Tutorial #20
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Diffuse Lighting // OpenGL Tutorial #20 в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Diffuse Lighting // OpenGL Tutorial #20 или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Diffuse Lighting // OpenGL Tutorial #20 в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Diffuse Lighting // OpenGL Tutorial #20

AEJuice Free Plugins https://aejuice.com/free-plugins/?ref... AEJuice I Want It All Bundle https://aejuice.com/product/i-want-it... AEJuice YouTube Channel    / @aejuice   In this video we will learn how to implement diffuse lighting which is the second type of light in the Phong Reflection Model. We've covered ambient lighting in the previous tutorial and specular lighting will be covered in the next one. In this tutorial I have used the following public domain assets: Wine barrel model - https://polyhaven.com/a/wine_barrel_01 by James Ray Cock Terrain texture - https://polyhaven.com/a/aerial_rocks_02 by Rob Tuytel Thanks a lot to James and Rob for providing their creations! 🔥 I'm using the following books as background information for my tutorials and I highly recommend them for learning more about OpenGL and Vulkan. These are affiliate links so if you use them to buy the books the price is the same for you and I will get a small commision (thank-you!). 📖 OpenGL 4 Shading Language Cookbook - Third Edition: Build high-quality, real-time 3D graphics with OpenGL 4.6, GLSL 4.6 and C++17 3rd ed. Edition: https://amzn.to/3XO2J3S 📖 3D Graphics Rendering Cookbook: A comprehensive guide to exploring rendering algorithms in modern OpenGL and Vulkan: https://amzn.to/3MMJQbf (Watch my short video review on this book:    • The 2nd book I'm using for my Vulkan serie...  ) 📖 Vulkan Programming Guide: The Official Guide to Learning Vulkan: https://amzn.to/3XwBjhr (Watch my short video review on this book:    • The book I'm using for my Vulkan series #v...  ) Make sure to watch all the previous tutorials in the "OpenGL For Beginners" playlist at    • All OpenGL Tutorials   Please visit https://ogldev.org to see more of my tutorials on modern OpenGL. Link to source: https://github.com/emeiri/ogldev/blob... If you want to get the same version that was used in the video checkout the tag TUT_20_DIFFUSE_LIGHTING. OpenGL 4.6 specification: https://www.khronos.org/registry/Open... Timecodes: 0:00 Intro 0:57 Light sources types 3:02 The diffuse light factor 3:51 Lambert’s Cosine Law 4:33 Diffusely reflecting surface 5:10 The surface normal 6:11 Calculating the diffuse factor 7:29 Surface vs Vertex normals 9:00 Transforming the normal 10:27 Diffuse lighting in local space 11:05 Generating the world-to-local matrix 12:37 Code Review 12:45 Step 1: Add a diffuse component to the material 13:36 Step 2: Create a directional light with a diffuse component 14:50 Step 3: Calculate the light direction in local space 16:01 Step 4: Add uniform locations for shader diffuse params 16:37 Step 5: Add vertex normal to the vertex shader 17:22 Step 6: Implement diffuse lighting in the fragment shader 19:39 Step 7: Minor changes to the main app code 20:17 Test and experiment Feel free to comment below. Email: [email protected] Github: https://github.com/emeiri/ogldev.git Twitter: @ogldev One time donations (Paypal): https://ogldev.org/donate.html Patreon:   / ogldev   Credits: Music - "Small Guitar" from https://bensound.com Duke Nukem image - https://www.cleanpng.com/png-duke-nuk... Johann Heinrich Lambert pic - https://en.wikipedia.org/wiki/Johann_... Cosine pic - https://upload.wikimedia.org/wikipedi... Enjoy, Etay Meiri #opengl #ogldev #opengtutorials

Comments

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5