У нас вы можете посмотреть бесплатно Castle Elefánthy - Horné Lefantovce, Slovakia или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:
Если кнопки скачивания не
загрузились
НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу
страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru
• Castle Elefánthy - Horné Lefantovce, Slovakia Neobarokový kaštieľ, ležiaci v tichom lesnom prostredí, bol prebudovaný z kláštora, ktorý v roku 1369 založil Michal z Lefantoviec. Od roku 1636 do 1687 bol opravovaný a prestavovaný. V roku 1774 pribudlo druhé poschodie. Od roku 1836 bol majiteľom František Gyulay, ktorý prebudoval kaštieľ na šľachtické sídlo. V nedávnej minulosti bol v kaštieli liečebný ústav tuberkulózy a respiračných chorôb. V súčasnej dobe je kaštieľ prázdny a chátra. História: Pôvodne to bol paulínsky kláštor. V roku 1894 bol objekt zmenený na šľachtické sídlo. Ide o monumentálny neobarokovo-klasicistický kaštieľ. Jadro stavby je gotické z roku 1369. V obci založil v roku 1369 Michal z Lefantoviec paulínsky kláštor sv. Jána, ktorý sa stal za tureckého vpádu útočiskom paulínov z celého Uhorska. Kláštor v roku 1636 opravili a opevnili, v roku 1687 prestavali. V roku 1774 ho zbarokizovali a zvýšili o druhé poschodie. Barokovou úpravou prešiel aj interiér kostola, kde došlo k výmene gotickej klenby a k freskovej výzdobe. Po roku 1782 bol kláštor opustený a budovy spustli. V roku 1836 ho spolu s kostolom odkúpil František Gyulay. Gyulayovci ho až v roku 1894 prestavali na kaštieľ podľa plánov budapeštianskeho staviteľa Jozefa Huberta. Okolo kaštieľa je anglický park, ktorý prechádza do voľnej prírody. Zachovala sa historická konfigurácia terénu a drobná parková architektúra, v lese je mauzóleum. Architektonicko-historický, umeleckohistorický a archívny výskum bol v roku 2010 (kaštieľ a park). • Castle Elefánthy - Horné Lefantovce, Slovakia The neo-baroque manor house, located in a quiet forest environment, was rebuilt from a monastery, which was founded in 1369 by Michal of Lefantovice. From 1636 to 1687 it was repaired and rebuilt. In 1774, the second floor was added. From 1836, the owner was František Gyulay, who rebuilt the manor into a noble residence. In the recent past, the manor house has been a treatment center for tuberculosis and respiratory diseases. At present, the manor is empty and dilapidated. History: It was originally a Pauline monastery. In 1894, the building was transformed into a noble residence. It is a monumental neo-baroque-classicist manor house. The core of the building is Gothic from 1369. In the village, Michal of Lefantovice founded the Pauline monastery of St. John, who became a refuge for Paulines from all over Hungary during the Turkish invasion. The monastery was repaired and fortified in 1636, and rebuilt in 1687. In 1774 it was baroqued and raised by the second floor. The interior of the church also underwent a Baroque renovation, where the Gothic vault was replaced and the frescoes were decorated. After 1782, the monastery was abandoned and the buildings were demolished. In 1836 it was bought together with the church by František Gyulay. It was not until 1894 that the Gyulay family rebuilt it into a manor house according to the plans of the Budapest builder Jozef Hubert. There is an English park around the manor, which passes into the wild. The historical configuration of the terrain and small park architecture have been preserved, there is a mausoleum in the forest. Architectural-historical, art-historical and archival research was carried out in 2010 (manor house and park).