• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Nanchang CJ-6A - IWM Duxford Flying Day скачать в хорошем качестве

Nanchang CJ-6A - IWM Duxford Flying Day 4 года назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Nanchang CJ-6A - IWM Duxford Flying Day
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Nanchang CJ-6A - IWM Duxford Flying Day в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Nanchang CJ-6A - IWM Duxford Flying Day или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Nanchang CJ-6A - IWM Duxford Flying Day в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Nanchang CJ-6A - IWM Duxford Flying Day

John Ware displaying Nanchang CJ-6A, G-CJSA, at the Imperial War Museum Duxford airfield during the Flying Day on 4th August 2021. The Nanchang CJ-6 (Chu Jiao 初教 = Chuji Jiaolianji 初级教练机 = basic trainer aircraft) is an all-original Chinese design that is commonly mistaken for a Yak-18A. Its predecessor, the Nanchang CJ-5, was a licence-built version of the Yak-18. However, advancements in pilot training brought a need for a new aircraft with improved performance and a tricycle landing gear. When the Soviet Union developed the Yak-18A, PLAAF engineers decided that its performance and design would not suit China's needs. The aircraft was designed in 1958 by the Nanchang Aircraft Factory (now Hongdu Aviation). As the Shenyang Aircraft Factory already had experience building the Shenyang JJ-1, they began technical research for the CJ-6. More than 20 Shenyang designers were transferred to Nanchang, including chief designers Tu Jida and Lin Jiahua. Xu Shunshou and Huang Zhiqian, then China's top aircraft designers, were also involved. During late 1957 Aeronautical Engineers Cheng Bushi and Lin Jiahua began work in Shenyang on a trainer design that addressed the shortcomings of the Yak-18A. The design they delivered featured an aluminum semi-monocoque fuselage, flush-riveted throughout, and introduced a modified Clark airfoil wing design with pronounced dihedral in the outer sections. The dihedral and an angular vertical tail distinguish it externally from the otherwise rather similar Yak-18A. Wind tunnel testing validated the design, and in May 1958 the program was transferred to the Nanchang Aircraft Manufacturing factory where Chief Engineer Gao Zhenning initiated production of the CJ-6. The first flight of the CJ-6 was completed on August 27, 1958 by Lu Maofan and He Yinxi. Power for the prototype was provided by a Czech-built horizontally-opposed piston engine, but flight testing revealed the need for more power, so a locally manufactured version of the Soviet AI-14P 260 hp radial, the Housai HS-6, was substituted along with a matching propeller, and with that change the CJ-6 was approved for mass production. In 1965 the HS-6 engine was upgraded to 285 hp and redesignated the HS-6A, and the aircraft equipped with the new power plant were designated the CJ-6A. A total production run estimated at more than 3,000 aircraft supplied CJ-6 aircraft for PLAAF training, as well as for export (as the PT-6) to countries including Albania, Bangladesh, Cambodia, North Korea, Tanzania, and Sri Lanka. One thing to note is that the Nanchang CJ-6 makes extensive use of pneumatics to control the gear and flap extension/retraction, operate the brakes and start the engine. An engine-driven air pump recharges the system; however if air pressure is too low to start the engine then the onboard air tank can be recharged by an external source. If an external source is not available then the engine can be started by hand swinging the propeller. This aircraft is in representative Sri Lankan Air Force markings as CT130 and is based at White Waltham airfield. The real Sri Lankan Air Force CJ-6A bearing these markings is on static display at Columbo Ratmalana Airfield ioutside the Sri Lanka Air Force Museum. Video and Audio content is Copyright © High Flight This video and audio material may not be reproduced in any form (except as the videos Youtube embedded video option on any other website), without written permission.

Comments
  • Аэробатический аттракцион Nanchang CJ-6. 2 года назад
    Аэробатический аттракцион Nanchang CJ-6.
    Опубликовано: 2 года назад
  • Семьдесят восемь тонн брони из Англии и пушка пробивавшая Пантеру насквозь! 1 день назад
    Семьдесят восемь тонн брони из Англии и пушка пробивавшая Пантеру насквозь!
    Опубликовано: 1 день назад
  • Graupner HI-FLY 1973 Twin Motor Restoration | The Electric Pioneer 2 дня назад
    Graupner HI-FLY 1973 Twin Motor Restoration | The Electric Pioneer
    Опубликовано: 2 дня назад
  • Gloster Gladiator Mk.II, N5903, G-GLAD - The Fighter Collection 2 года назад
    Gloster Gladiator Mk.II, N5903, G-GLAD - The Fighter Collection
    Опубликовано: 2 года назад
  • Взрывы В ПОРТАХ. Почему в конце 19 века корабли с селитрой взрывались по всему миру одновременно? 17 часов назад
    Взрывы В ПОРТАХ. Почему в конце 19 века корабли с селитрой взрывались по всему миру одновременно?
    Опубликовано: 17 часов назад
  • Находка загорелась в руках, Поиск на глубине, раскопки в железной реке, интересные находки 19 часов назад
    Находка загорелась в руках, Поиск на глубине, раскопки в железной реке, интересные находки
    Опубликовано: 19 часов назад
  • VOLGA SIBER 😱 Последняя «Волга»? Почему об этом автомобиле МОЛЧАЛИ в России! 1 день назад
    VOLGA SIBER 😱 Последняя «Волга»? Почему об этом автомобиле МОЛЧАЛИ в России!
    Опубликовано: 1 день назад
  • 2025 Tocumwal Airshow STUNTS, STATIC DISPLAYS AND MORE! 4K 3 месяца назад
    2025 Tocumwal Airshow STUNTS, STATIC DISPLAYS AND MORE! 4K
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • ☢️CJ-6 NANCHANG: avión entrenador básico de China☢️ 3 года назад
    ☢️CJ-6 NANCHANG: avión entrenador básico de China☢️
    Опубликовано: 3 года назад
  • 2017 Abbotsford Airshow Geoff Latter (Nancy The Nanchang CJ-6A) 8 лет назад
    2017 Abbotsford Airshow Geoff Latter (Nancy The Nanchang CJ-6A)
    Опубликовано: 8 лет назад
  • T-28 TROJAN DIAMOND GIRL MAIDEN FLIGHT NOV 2022     T28 Erstflug in Switzerland Grenchen 3 года назад
    T-28 TROJAN DIAMOND GIRL MAIDEN FLIGHT NOV 2022 T28 Erstflug in Switzerland Grenchen
    Опубликовано: 3 года назад
  • Николай Платошкин: Сергей Лавров сказал правду? 1 день назад
    Николай Платошкин: Сергей Лавров сказал правду?
    Опубликовано: 1 день назад
  • TOP 10 MOST INSANE RC HELICOPTERS OF 2025 🤯 3 дня назад
    TOP 10 MOST INSANE RC HELICOPTERS OF 2025 🤯
    Опубликовано: 3 дня назад
  • The Nanchang CJ6: Best Thrill Per Dollar in Aviation 1 год назад
    The Nanchang CJ6: Best Thrill Per Dollar in Aviation
    Опубликовано: 1 год назад
  • FOCKE WULF 190 A8, 3xMESSERSCHMITT Bf-109 G, SPITFIRE Mk.18, P-51D | Hangar 10 Fly In 2019 3 года назад
    FOCKE WULF 190 A8, 3xMESSERSCHMITT Bf-109 G, SPITFIRE Mk.18, P-51D | Hangar 10 Fly In 2019
    Опубликовано: 3 года назад
  • Flight in a Pre-War De Havilland Dragon Rapide at IWM Duxford 5 лет назад
    Flight in a Pre-War De Havilland Dragon Rapide at IWM Duxford
    Опубликовано: 5 лет назад
  • КОВАРНАЯ «БАБОЧКА» ПОЧЕМУ МИНА ПФМ-1 СЧИТАЕТСЯ САМОЙ ЖЕСТОКОЙ? 19 часов назад
    КОВАРНАЯ «БАБОЧКА» ПОЧЕМУ МИНА ПФМ-1 СЧИТАЕТСЯ САМОЙ ЖЕСТОКОЙ?
    Опубликовано: 19 часов назад
  • Friday Flashback 03: Chinese Nanchang 02 5 лет назад
    Friday Flashback 03: Chinese Nanchang 02
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Vertical Climb and Landing Blind! Pitts Model 12 PIC check out 3 года назад
    Vertical Climb and Landing Blind! Pitts Model 12 PIC check out
    Опубликовано: 3 года назад
  • 1983 Nanchang CJ 6A 4 года назад
    1983 Nanchang CJ 6A
    Опубликовано: 4 года назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5