• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

UNITED AIRLINES DC-8 JET MAINLINER INTRODUCTION TO JET AGE FLIGHT 803 59764 скачать в хорошем качестве

UNITED AIRLINES DC-8 JET MAINLINER INTRODUCTION TO JET AGE FLIGHT 803 59764 7 лет назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
UNITED AIRLINES  DC-8 JET MAINLINER   INTRODUCTION TO JET AGE  FLIGHT 803  59764
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: UNITED AIRLINES DC-8 JET MAINLINER INTRODUCTION TO JET AGE FLIGHT 803 59764 в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно UNITED AIRLINES DC-8 JET MAINLINER INTRODUCTION TO JET AGE FLIGHT 803 59764 или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон UNITED AIRLINES DC-8 JET MAINLINER INTRODUCTION TO JET AGE FLIGHT 803 59764 в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



UNITED AIRLINES DC-8 JET MAINLINER INTRODUCTION TO JET AGE FLIGHT 803 59764

This film, JET MAINLINER FLIGHT 803 was presented by United Airlines (1:49) and produced by Cate & McGlane (1:54) in Hollywood, California to promote the new DC-8 passenger jets and celebrate the arrival of the new "jet age". The Douglas DC-8 (also known as the McDonnell Douglas DC-8) was a four-engine long-range narrow-body jet airliner built from 1958 to 1972 by the Douglas Aircraft Company. Launched after the competing Boeing 707, the DC-8 nevertheless kept Douglas in a strong position in the airliner market, and remained in production until 1972 when it began to be superseded by larger wide-body designs, including the Boeing 747, McDonnell Douglas DC-10 and Lockheed L-1011 TriStar. The DC-8's design allowed it a slightly larger cargo capacity than the 707 and some re-engined DC-8s are still in use as freighters. The film begins at the New York International Airport as the jet mainliner 803 is taxied into it’s United terminal for departure to San Francisco (2:06). At 2:47 the Alexander Calder sculpture is seen in the airport lobby. One hundred passengers will take part in this flight. A model jetliner (3:10) shows first class seats will be two by two and coach will be three (3:24). An exclusive feature is the coach lounge which also serves as a roomy rear entrance (3:35). Luggage containers are designed to give extra care to passenger property and quick efficient loading (3:56). In United’s operating base in Denver, plans for every mile of DC-8’s travel has already been mapped out (4:26). This is the largest airline control center in the world (4:30) and from all over the northern hemisphere, weather reports will arrive from ships at sea and aircraft. They have gathered wind and weather conditions for up to 60,000 feet (4:44). Information collected will be able to predict conditions all along the 14,000 miles of routes of United Airlines flights (4:51). All data is entered into computers and will then yield detailed flight plans (5:13). Pilots prepare for take off (6:48) and full throttle commands 54,000 pounds of thrust (7:06). These jets will reach speeds of almost 600 mph (10:02). The team that enables quick and efficient travel is comprised of those operating the airliners, the builders of the planes and builders of the engines (10:24). A look inside the engine shows the key to vibration free performance (10:35) which includes smooth turning compressors and turbines. Pratt & Whitney engines (11:04) are considered the most proven engines built and have flown over two billion miles. The Douglas DC-8 is designed from the ground up (11:31) and company had to build two assembly plants in order to match the size (11:45). It is the first of it’s kind as it was specifically created for the comfort and needs of the passenger (12:02). Sound suppressors maintaine low departure sounds (12:23) and clam shell devices enclose and reverse thrust for smoother landings (12:29). The DC-3 completed the cross country flight in 17 hours and 20 minutes (12:54), the DC-4 in 15 hours and 45 minutes (13:04), DC-6 in 11 hours and 5 minutes, DC-7 in 8 hours and 4 minutes (13:20) and finally the DC-8 can fly from New York to California in as little as 5 hours (13:29). In simulators, flights have already been conducted on the ground (15:36) and reproduce conditions that will be experienced in the air. Cockpit tv’s provide realistic effects for take-offs and departures (15:36). Engine flight instruments opperate the same as they would in flight (15:49) and control panels allows instructors to conduct every practice situation possible (16:04). The remote control closed circuit TV camera moves in perfect synchronization with controls during final approach (16:25). Because it requires experience and training to operate a jetliner, even men whom have flown for over 10 years will go back to school costing over $10,000 per person (17:38). Training will take as long as necessary for each to meet the requirements of the Federal Aviation Authority as well as specific airlines they will fly for (17:48). The base in San Francisco is the largest in the world (18:27). Mechanics from all over are brought in for training and pinpoint every feature of the plane. The emphasis on quality service means expert contintenintal culinary chef's in the kitchens creating plates for breakfast through dinner (20:08). The film is coming to a close as the 803 flies above Lake Tahoe and into California (23:16). This film is part of the Periscope Film LLC archive, one of the largest historic military, transportation, and aviation stock footage collections in the USA. Entirely film backed, this material is available for licensing in 24p HD, 2k and 4k. For more information visit http://www.PeriscopeFilm.com

Comments
  • «ПЯТЬ ДНЕЙ ДО ВЫЛЕТА» Фильм о техническом обслуживании реактивного самолета DC-8 авиакомпании Uni... 5 лет назад
    «ПЯТЬ ДНЕЙ ДО ВЫЛЕТА» Фильм о техническом обслуживании реактивного самолета DC-8 авиакомпании Uni...
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Sky High: История TWA | 2001 3 года назад
    Sky High: История TWA | 2001
    Опубликовано: 3 года назад
  • UNITED AIRLINES 1950s HAWAII TRAVELOGUE DC-7 MAINLINER 10 лет назад
    UNITED AIRLINES 1950s HAWAII TRAVELOGUE DC-7 MAINLINER " HOLIDAY IN HAWAII " 74852
    Опубликовано: 10 лет назад
  • 7 лет назад
    "FLAGSHIPS OF THE AIR" 1940s AMERICAN AIRLINES TRANSCONTINENTAL FLIGHT PROMOTIONAL FILM 23864
    Опубликовано: 7 лет назад
  • Советский авиалайнер, спроектированный для крушения 2 года назад
    Советский авиалайнер, спроектированный для крушения
    Опубликовано: 2 года назад
  • DOUGLAS DC-8 PASSENGER JET PROMOTIONAL FILM  8 лет назад
    DOUGLAS DC-8 PASSENGER JET PROMOTIONAL FILM "BIRTH OF A JET" 50164
    Опубликовано: 8 лет назад
  • Transpacific Flight 10 лет назад
    Transpacific Flight
    Опубликовано: 10 лет назад
  • Бортинженер Boeing B-29 Superfortress -1944 12 лет назад
    Бортинженер Boeing B-29 Superfortress -1944
    Опубликовано: 12 лет назад
  • DC-10 взлетает. Рекламный фильм корпорации McDonnel Douglas 85114 9 лет назад
    DC-10 взлетает. Рекламный фильм корпорации McDonnel Douglas 85114
    Опубликовано: 9 лет назад
  • «Электроны на параде» — как изготавливались, работали и использовались электронные лампы в 1941 году 5 лет назад
    «Электроны на параде» — как изготавливались, работали и использовались электронные лампы в 1941 году
    Опубликовано: 5 лет назад
  • United Douglas DC-6 Promo Film - 1950 7 лет назад
    United Douglas DC-6 Promo Film - 1950
    Опубликовано: 7 лет назад
  • UNITED AIRLINES DC-7 MAINLINER / JET AGE  MAINTENANCE & SAFETY PROMOTIONAL FILM 17704 5 лет назад
    UNITED AIRLINES DC-7 MAINLINER / JET AGE MAINTENANCE & SAFETY PROMOTIONAL FILM 17704
    Опубликовано: 5 лет назад
  • F 2210 American Airlines The Mercury Douglas DC-7 9 лет назад
    F 2210 American Airlines The Mercury Douglas DC-7
    Опубликовано: 9 лет назад
  • 1959 UNITED AIRLINES ПРОМО-ФИЛЬМ ДЕБЮТА О DOUGLAS DC-8 «ОПЕРАЦИЯ «РЕАКТИВНЫЙ ЛАЙНЕР» DC-8 24834 4 года назад
    1959 UNITED AIRLINES ПРОМО-ФИЛЬМ ДЕБЮТА О DOUGLAS DC-8 «ОПЕРАЦИЯ «РЕАКТИВНЫЙ ЛАЙНЕР» DC-8 24834
    Опубликовано: 4 года назад
  • What Happened To The Boeing 747? 2 года назад
    What Happened To The Boeing 747?
    Опубликовано: 2 года назад
  • Ту-134 а/к Air Koryo | Рейс Пхеньян — Оран | Горы Чильбо | КНДР, сельская местность 11 месяцев назад
    Ту-134 а/к Air Koryo | Рейс Пхеньян — Оран | Горы Чильбо | КНДР, сельская местность
    Опубликовано: 11 месяцев назад
  • 1960’s UNITED AIRLINES PILOT RECRUITMENT & TRAINING FILM “OFFICE IN THE SKY” DC-8 MAINLINER  XD13974 5 лет назад
    1960’s UNITED AIRLINES PILOT RECRUITMENT & TRAINING FILM “OFFICE IN THE SKY” DC-8 MAINLINER XD13974
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Не могу поверить, что они положили ЭТО на борт! | Рейс Valujet 592 3 недели назад
    Не могу поверить, что они положили ЭТО на борт! | Рейс Valujet 592
    Опубликовано: 3 недели назад
  • Breaking Down And Reassembling A Boeing 747 | Engineering Giants | On The Move 4 года назад
    Breaking Down And Reassembling A Boeing 747 | Engineering Giants | On The Move
    Опубликовано: 4 года назад
  • 1953: LONDON to TOKYO in Just 36 HOURS! | Newsreel | Retro Transport | BBC Archive 9 месяцев назад
    1953: LONDON to TOKYO in Just 36 HOURS! | Newsreel | Retro Transport | BBC Archive
    Опубликовано: 9 месяцев назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5