У нас вы можете посмотреть бесплатно Complete tour of a huge ship или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:
Если кнопки скачивания не
загрузились
НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу
страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru
The Aframax crude oil tanker is a workhorse of the maritime industry, a vessel specifically designed for the efficient transport of vast quantities of crude oil across oceans and into various ports worldwide. The term "Aframax" is derived from the Average Freight Rate Assessment (AFRA) system, a tanker classification system established by Shell in 1954. These ships typically have a deadweight tonnage (DWT) ranging from 80,000 to 120,000 metric tons, making them large enough to carry substantial cargo while still being able to access most major ports and terminals that might have draft restrictions or other navigational limitations. Visually, an Aframax tanker is a formidable sight. Its sheer scale is immediately apparent, with lengths often exceeding 240 meters (around 790 feet) and beams reaching up to 42 meters (about 138 feet). The hull is a robust, dark-painted structure, often black or deep red, designed to withstand the harsh conditions of the open sea. Above the waterline, the deck stretches for hundreds of meters, largely dominated by a complex network of pipes, valves, and manifold systems used for loading and unloading its volatile cargo. Massive cargo tanks, typically ranging from 10 to 12 in number, are situated below the main deck, protected by a double hull construction—a critical safety feature mandated by international regulations to minimize the risk of oil spills in the event of an accident. Towards the stern of the vessel, the superstructure rises, housing the bridge, accommodation for the crew, and various navigation and communication equipment. The bridge, a nerve center of the ship, offers panoramic views, allowing the captain and officers to navigate through congested waterways and manage complex docking procedures. A towering funnel, often adorned with the shipping company's logo, exhausts the gases from the powerful marine diesel engines that propel the tanker through the water at service speeds typically ranging from 13 to 15 knots. These engines, marvels of engineering, consume vast amounts of fuel but are designed for efficiency and reliability, crucial for long voyages lasting weeks or even months. Safety is paramount on an Aframax tanker. Beyond the double hull, these ships are equipped with sophisticated inert gas systems to prevent explosions in the cargo tanks, advanced fire suppression systems, and comprehensive emergency response plans. A typical crew consists of around 20-25 highly trained individuals, including officers, engineers, and ratings, all working in shifts to ensure continuous and safe operation. Their lives revolve around the ship, maintaining its machinery, monitoring cargo operations, and navigating through challenging weather conditions. The operational flexibility of Aframax tankers is a key factor in their widespread use. They are particularly well-suited for trading routes that involve smaller or medium-sized ports, as well as for shuttle services between offshore production facilities and onshore terminals. Their optimal size allows them to serve a wide range of oil fields and refineries, connecting producers with consumers across continents. From the vast oil fields of the Middle East to the bustling ports of Europe, Asia, and the Americas, the Aframax tanker plays an indispensable role in the global energy supply chain, a silent giant tirelessly delivering the fuel that powers modern society #sea #seafarerjourney #merchantnavy #oiltanker #aframax #naturelovers spl thnks to TUSHAR insta:- rajeevinstantly NS challenger Нефтяной танкер типоразмера «Афрамакс» — настоящая «рабочая лошадка» морской отрасли, судно, специально спроектированное для эффективной транспортировки огромных объёмов сырой нефти через океаны в различные порты по всему миру. Термин «Афрамакс» происходит от системы оценки средней фрахтовой ставки (AFRA) — системы классификации танкеров, разработанной компанией Shell в 1954 году. Дедвейт этих судов обычно составляет от 80 000 до 120 000 тонн, что делает их достаточно большими для перевозки значительных грузов и позволяет им заходить в большинство крупных портов и терминалов, имеющих ограничения по осадке или другие навигационные ограничения. Визуально танкер типоразмера «Афрамакс» производит внушительное впечатление. Его масштаб бросается в глаза сразу: длина часто превышает 240 метров (около 790 футов), а ширина достигает 42 метров (около 138 футов). Корпус представляет собой прочную конструкцию, окрашенную в тёмный цвет, часто чёрный или тёмно-красный, разработанную для суровых условий открытого моря. Выше ватерлинии палуба тянется на сотни метров, в основном, заполненная сложной сетью трубопроводов, клапанов и коллекторных систем, используемых для погрузки и выгрузки летучих грузов. Массивные грузовые танки, обычно числом от 10 до 12, расположены под главной палубой, защищённые конструкцией двойного корпуса — важнейшей мерой безопасности, предписанной международными правилами для минимизации риска разливов нефти в случае аварии.