• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Why Turboprops Can't Yet Replace Pistons on Small Planes скачать в хорошем качестве

Why Turboprops Can't Yet Replace Pistons on Small Planes 2 месяца назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Why Turboprops Can't Yet Replace Pistons on Small Planes
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Why Turboprops Can't Yet Replace Pistons on Small Planes в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Why Turboprops Can't Yet Replace Pistons on Small Planes или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Why Turboprops Can't Yet Replace Pistons on Small Planes в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Why Turboprops Can't Yet Replace Pistons on Small Planes

Ever wonder why tiny planes don't use jet engines? Here's the thing about turboprops, they're basically jet engines that spin propellers instead of creating thrust with its exhaust gasses. They work great on medium and large aircraft, but shrinking them down creates some problems. Problem 1: The clearance gaps. There's always a small gap between the spinning turbine blades and the engine casing, that's just how gas turbines are built. But when you shrink everything down, these gaps don't shrink much, they stay roughly the same size. Now suddenly, the gap is huge compared to the tiny blades, and you're losing a lot of air pressure through these leaks. It's like trying to drink through a straw with holes in it. Problem 2: Physics gets weird at small scales. Those tiny compressor blades create something called a low Reynolds number. Basically, air starts acting thicker and stickier around small objects. This creates more drag and makes the blades way less efficient. The result? Small turboprops are fuel-hungry monsters. That's why your local flight school still uses piston engines from the 1940s - they're just better at this size! Subscribe for more Lets Go Aviate videos. Follow me on Instagram:   / lets_go_aviate  

Comments

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5