• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Porsche 908 at Nürburgring 1971 скачать в хорошем качестве

Porsche 908 at Nürburgring 1971 12 лет назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Porsche 908 at Nürburgring 1971
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Porsche 908 at Nürburgring 1971 в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Porsche 908 at Nürburgring 1971 или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Porsche 908 at Nürburgring 1971 в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Porsche 908 at Nürburgring 1971

The Gulf Porsche 908/3 Flunder was raced to victory in the Nürburgring 1000 km of 1971 by Derek Bell - Jo Siffert. The Porsche 908 was a racing car from Porsche, introduced in 1968 to continue the Porsche 906/Porsche 910/Porsche 907 series of models designed under Ferdinand Piech. As the FIA had announced rule changes for Group 6 Prototype-Sports Cars limiting engine displacement to 3000 cc, as in Formula One, Porsche designed the 908 as the first Porsche sports car to have an engine with the maximum size allowed. The previous Porsche 907 only had a 2200 cc flat-8 engine with 270 hp. The new 3-litre Flat-8 engine produced initially 257 kW (350 hp) at 8400 rpm, as well as some teething problems. Also, being traditionally air-cooled and with only 2 valves per cylinder, it was still down on power compared to more modern F1 designs which delivered over 400 hp (300 kW), but were not suited to endurance racing. The 908 originally was a closed coupe to provide low drag at fast tracks, but from 1969 on was mainly raced as the 908/2, a lighter open spyder. A more compact 908/3 was introduced in 1970 to complement the heavy Porsche 917 on twisty tracks that favored nimble cars, like Targa Florio and Nürburgring. Sold off to privateers for 1972, various 908s were entered until the early 1980s, often retro-fitted with Porsche 934-based 2.1-litre turbocharged flat 6 engines. Despite the more powerful 917 improving towards the end of 1969, the career of the 908 would continue. On rather twisty and slow tracks like Nürburgring and Targa Florio, the 917 was not suited well even after being modified to the "917K". So rather than trying to make "one size fit all", Porsche built dedicated cars for each type of racing track. Based upon the lightweight and short Porsche 909 which was used in hillclimbing, the new open cockpit version, the 908/3, was even shorter than the 908/2. This version was successful in the 1970 Nurburgring 1000 km and the Targa Florio, where typical speeds were only about half of the 240 mph (390 km/h) which the 917LH long tails could achieve at Le Mans. The 908/02 in which Steve McQueen finished second at the 1970 12 Hours of Sebring was also used as a camera car for the Le Mans (film) in the race itself. Steve McQueen originally intended to drive a Porsche 917 in the race, though this was vetoed by the studio funding the film. In 1971, vertical fins were added to the rear of the 908s which were outpaced at the Targa by two Alfa Romeo Tipo 33s. All entered 908s crashed, but Vic Elford had managed to set fastest lap. The next race at the Nürburgring saw a 1-2-3 finish for the 908 in front of two Alfas Romeos, but with Alfa scoring wins at Brands Hatch and Watkins Glen, it was proven that these prototypes could even beat the 917s. With the combination of the powerful 917 and the lightweight 908, Porsche dominated the International Championship for Makes each year from 1969 through to 1971. Source: Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_908 For availability and licensing inquiries, please contact: https://www.globalimageworks.com/contact Ref: S015.09

Comments
  • 1971 Targa Florio in 60FPS HD / Porsche 908 vs. Alfa Romeo Tipo 33 4 года назад
    1971 Targa Florio in 60FPS HD / Porsche 908 vs. Alfa Romeo Tipo 33
    Опубликовано: 4 года назад
  • Der Porsche 917 beim CanAm-Revival am Hockenheimring 9 лет назад
    Der Porsche 917 beim CanAm-Revival am Hockenheimring
    Опубликовано: 9 лет назад
  • MAIDEN FLIGHT Carbon-Z T-28 Trojan 2.0m - E-flite EFL013550 - 6S/6000mAh - MBC Weiden - Reiner 9 часов назад
    MAIDEN FLIGHT Carbon-Z T-28 Trojan 2.0m - E-flite EFL013550 - 6S/6000mAh - MBC Weiden - Reiner
    Опубликовано: 9 часов назад
  • Британское чудо техники, убитое по приказу правительства | BAC TSR-2 11 дней назад
    Британское чудо техники, убитое по приказу правительства | BAC TSR-2
    Опубликовано: 11 дней назад
  • 1970 12 часов Себринга — Стив Маккуин финиширует вторым, уступив Марио Андретти 5 лет назад
    1970 12 часов Себринга — Стив Маккуин финиширует вторым, уступив Марио Андретти
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Шедевр, который вы не встретите на дорогах - Maserati Bora 11 дней назад
    Шедевр, который вы не встретите на дорогах - Maserati Bora
    Опубликовано: 11 дней назад
  • 1000 km Nürburgring 1970 Markenweltmeisterschaft Kurt Ahrens Peter Schetty Vic Elford Jo Siffert ORF 2 года назад
    1000 km Nürburgring 1970 Markenweltmeisterschaft Kurt Ahrens Peter Schetty Vic Elford Jo Siffert ORF
    Опубликовано: 2 года назад
  • Solitude Revival 2015 - Porsche 908-3 onboard 10 лет назад
    Solitude Revival 2015 - Porsche 908-3 onboard
    Опубликовано: 10 лет назад
  • Коробка передач: Синхронизатор, 1972 2 недели назад
    Коробка передач: Синхронизатор, 1972
    Опубликовано: 2 недели назад
  • Nürburgring - Hermann Lang 18 лет назад
    Nürburgring - Hermann Lang
    Опубликовано: 18 лет назад
  • Brian Redman's Porsche 908/3 Full Practice Session 8 лет назад
    Brian Redman's Porsche 908/3 Full Practice Session
    Опубликовано: 8 лет назад
  • 1967 BOAC 500 Sports Car Race Brands Hatch made using BOAC staff for U$5K budget 9 лет назад
    1967 BOAC 500 Sports Car Race Brands Hatch made using BOAC staff for U$5K budget
    Опубликовано: 9 лет назад
  • Rechbergrennen 2025 - Max Attack | Crash | Pure Sound | Hillclimb [4K] 7 месяцев назад
    Rechbergrennen 2025 - Max Attack | Crash | Pure Sound | Hillclimb [4K]
    Опубликовано: 7 месяцев назад
  • Самые Нелепые Ошибки Рабочих, Снятые на Камеру 3 недели назад
    Самые Нелепые Ошибки Рабочих, Снятые на Камеру
    Опубликовано: 3 недели назад
  • Porsche 936 Wins LeMans in 1976 12 лет назад
    Porsche 936 Wins LeMans in 1976
    Опубликовано: 12 лет назад
  • 1970 Can-Am series at Road Atlanta 7 лет назад
    1970 Can-Am series at Road Atlanta
    Опубликовано: 7 лет назад
  • 55° Targa Florio (1971) 5 лет назад
    55° Targa Florio (1971)
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Rolf Stommelen | Retro TV Doku 1984 | Formula 1 | German Racesport Championship | Porsche 935 Turbo 2 года назад
    Rolf Stommelen | Retro TV Doku 1984 | Formula 1 | German Racesport Championship | Porsche 935 Turbo
    Опубликовано: 2 года назад
  • Ил-86 – Особенности советского гиганта 1 месяц назад
    Ил-86 – Особенности советского гиганта
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Alpine Renault - Résumé Le Mans 1978 10 лет назад
    Alpine Renault - Résumé Le Mans 1978
    Опубликовано: 10 лет назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5