• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Citroen LNA - the forgotten 80s budget French classic car! скачать в хорошем качестве

Citroen LNA - the forgotten 80s budget French classic car! 1 год назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Citroen LNA -  the forgotten 80s budget French classic car!
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Citroen LNA - the forgotten 80s budget French classic car! в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Citroen LNA - the forgotten 80s budget French classic car! или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Citroen LNA - the forgotten 80s budget French classic car! в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Citroen LNA - the forgotten 80s budget French classic car!

Citroen LNA In the Citroen GS video we recently put out, we discussed the Citroen Peugeot merger and building on that, it seemed a great place to slot in the Citroen LNA. Now the story began in 1976, the LN which preceded the LNA was launched at the Paris Salon and was then available to the buying public in 1977. However, it wasn’t all Citroen’s work like many of the cars loved by Citroen fanatics - it was the first car since the takeover - and Citroen fans were a little taken aback. This new car, aside from the engine, was Peugeot through and through. The bodyshell of the 104 was used and teamed up with a 32bhp variant of the Citroen flat twin. It became even more Peugeot with the LNA, which was fitted with the 50bhp 1124cc 4 cylinder Peugeot engine. If you’re wondering why Citroen die hards were so outraged, it’s worth noting that a lot of this outrage stemmed from a promise which had been made at the merger: despite the two brands sitting under the same roof, they were still separate beasts. It seemed like at the first hurdle, the customers had been lied to. A flimsy excuse at the time was that the LN and LNA served the purpose of giving the budget buyer a Citroen they’d they’d find attractive, but surely Citroen fans replied, is that not what cars like the 2CV and Ami 8 do well already? The LN was never available in the UK - we only got the LNA which you see before us today. The LN had done so well in France and other European countries and in the UK, it was just, well, it didn’t hit the mark quite like it should’ve. I talk later about why I think that might be. Which is a shame because it offered the budget conscious buyer an attractive prospect with an air of simplicity: you got decent mileage of between 49 and 60 miles per gallon depending on your driving, a fairly respectable top speed of 87mph, a decent enough turning circle of 29 feet and even a six year anti-corrosion guarantee. Citroen describe it in their sales brochures as one of the toughest babies on the market with resin-based paintwork and an anti-corrosion schedule especially designed for the UK weather and the salt on the roads - which when you look at other budget cars of this era - is a special promise indeed. There are other promises too including seat compliance tuned to the car’s suspension, two speed wipers, electric screen wash, heated rear window and brake fluid light. The rear view mirror was also anti dazzle. There were two models available for UK market which were the E and the RE - this is an E which can be determined at a quick glance by lack of some of the RE extras such as the electric windows, illuminated heater controls and quartz clock. The RE was fitted with the same engine and gearbox as the E, so there was no speed advantages gained by speccing up. The car’s 1124cc engine was paired with a 4 speed transmission unit - no automatic Is mentioned in the brochure - and has independent suspension on all 4 wheels with dual circuit brakes with drums to rear. The RE was servo assisted as standard. All in all, a lot for the money and a missed bargain for the British public, especially in light of what the competition offered as standard.

Comments
  • ⚡️ Зеленскому брошен вызов || На Западе заговорили о поражении 2 часа назад
    ⚡️ Зеленскому брошен вызов || На Западе заговорили о поражении
    Опубликовано: 2 часа назад
  • Citroën LNA -  Un mission de saison 🎄 2 года назад
    Citroën LNA - Un mission de saison 🎄
    Опубликовано: 2 года назад
  • Бензин отдыхает! 5 причин, почему дизель — это сила 💪 6 дней назад
    Бензин отдыхает! 5 причин, почему дизель — это сила 💪
    Опубликовано: 6 дней назад
  • Приказано забыть / Наброски #205 12 часов назад
    Приказано забыть / Наброски #205
    Опубликовано: 12 часов назад
  • Citroen Car Club Rally 2024 - French classics - British car show 1 год назад
    Citroen Car Club Rally 2024 - French classics - British car show
    Опубликовано: 1 год назад
  • Президент пошёл на уступки / Кремль отказался от своих требований? 2 часа назад
    Президент пошёл на уступки / Кремль отказался от своих требований?
    Опубликовано: 2 часа назад
  • Веста 1.8: 283 ткм на отечественном масле 5w40 1 день назад
    Веста 1.8: 283 ткм на отечественном масле 5w40
    Опубликовано: 1 день назад
  • Оборона Малой Токмачки Рухнула💥До Гуляйполя Осталось 3 КМ🚨 Военные Сводки За 16.11.2025 📅 12 часов назад
    Оборона Малой Токмачки Рухнула💥До Гуляйполя Осталось 3 КМ🚨 Военные Сводки За 16.11.2025 📅
    Опубликовано: 12 часов назад
  • Citroën LN / LNA : La Mini Citroën dont Personne ne Voulait 6 месяцев назад
    Citroën LN / LNA : La Mini Citroën dont Personne ne Voulait
    Опубликовано: 6 месяцев назад
  • Citroën LNA - Vie de château 🏰 3 года назад
    Citroën LNA - Vie de château 🏰
    Опубликовано: 3 года назад
  • 18 UGLIEST Cars of the 1970's 1 год назад
    18 UGLIEST Cars of the 1970's
    Опубликовано: 1 год назад
  • Citroen Visa фаза 1: ПРОВЕРЬТЕ И ПРОКАТИТЕ! 11 месяцев назад
    Citroen Visa фаза 1: ПРОВЕРЬТЕ И ПРОКАТИТЕ!
    Опубликовано: 11 месяцев назад
  • 1941 BUICK Sitting For 38 YEARS  Will It RUN? - NNKH 1 год назад
    1941 BUICK Sitting For 38 YEARS Will It RUN? - NNKH
    Опубликовано: 1 год назад
  • Vintage footage | The 1985 Citroën range 1 год назад
    Vintage footage | The 1985 Citroën range
    Опубликовано: 1 год назад
  • ОСЕЧКИН 14 часов назад
    ОСЕЧКИН "Уже всё! "Болезнь" диагностирована". О скандале после поста о Тихановской, что ждет в РФ
    Опубликовано: 14 часов назад
  • Китай начал спецоперацию / Боевые корабли вторглись к соседу 15 часов назад
    Китай начал спецоперацию / Боевые корабли вторглись к соседу
    Опубликовано: 15 часов назад
  • Walk Around & Driving '79 Citroen Dyane 6 in Israel [POV] 1 год назад
    Walk Around & Driving '79 Citroen Dyane 6 in Israel [POV]
    Опубликовано: 1 год назад
  • ЗАЗ-968 Запорожец - как на нем ездили? 2 года назад
    ЗАЗ-968 Запорожец - как на нем ездили?
    Опубликовано: 2 года назад
  • The Citroën LN/LNA: The Mini Citroën Nobody Wanted 6 месяцев назад
    The Citroën LN/LNA: The Mini Citroën Nobody Wanted
    Опубликовано: 6 месяцев назад
  • Владимир Владимирович, что вы несёте? | Екатерина Шульман о внесении себя в реестр террористов 17 часов назад
    Владимир Владимирович, что вы несёте? | Екатерина Шульман о внесении себя в реестр террористов
    Опубликовано: 17 часов назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5