• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

How To Adjust the Valves on a KTM RC390 and Other Motorcycles | MC GARAGE скачать в хорошем качестве

How To Adjust the Valves on a KTM RC390 and Other Motorcycles | MC GARAGE 9 лет назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
How To Adjust the Valves on a KTM RC390 and Other Motorcycles | MC GARAGE
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: How To Adjust the Valves on a KTM RC390 and Other Motorcycles | MC GARAGE в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно How To Adjust the Valves on a KTM RC390 and Other Motorcycles | MC GARAGE или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон How To Adjust the Valves on a KTM RC390 and Other Motorcycles | MC GARAGE в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



How To Adjust the Valves on a KTM RC390 and Other Motorcycles | MC GARAGE

Adjusting the valves is likely the biggest maintenance procedure most motorcycles will ever need. In this video from the MC Garage, Ari Henning shows you how it’s done using his KTM RC390. -- Checking and setting your valve clearances is a hugely important piece of maintenance, and it's one that a lot of people dread because they know it's going to be expensive to get it done at the dealer or because they're not looking forward to doing it themselves. The job does entail working with vital engine components and screwing up any of the steps could be catastrophic, so now more than ever, it's really important that you study your shop manual! We've already covered the simpler screw-type valve adjustment in this MC Garage video and we went over why you need to adjust your valves and how to get the motor to top dead center, so we're going to skip all those fundamentals and get to it. Okay, with the engine cool and at top dead center on the compression stroke, it’s time to pop off the valve cover. But before you do, wipe down the engine so it’s clean. You don’t want any dirt getting into the engine. Now select an appropriate feeler gauge and slide it between the cam and the top of the valve, or in this case between the cam and the finger follower. On the KTM RC390, make sure you slide the decompression tab over before you check the right exhaust valve. You want slight drag on the feeler gauge—it shouldn't feel tight and it shouldn't slide it super easily. Measure the exact clearances for all the valves and write them down on a sheet of paper, then compare the figure to the spec listed in your service manual. Okay, so you found a valve or two that are out of spec. Don’t dump the bike on Craigslist just yet. When it comes to shim-type valve clearances, you set the gap using different thickness shims. Some setups have the shim in a recess on top of the valve spring retainer, while other times the shim sits under a cover called a bucket. In any case, to swap out the shims you’ll need to remove the camshafts. This is the part that freaks people out the most. And it should. You could really screw things up if you drop a shim or bolt down into the engine, don’t tighten something to the proper torque, or worst of all, don’t time the cams correctly when you put them back. So read your manual, take your time, and check your work. To remove the cams, double check that you’re at top dead center by making sure the reference marks on the rotor and the cam sprockets line up and then remove the cam-chain tensioner to slacken the cam chain. Now loosen the cam-holder bolts—making sure to do it gradually and in a criss-cross pattern—and then lift the holder straight up and off. Now throw a zip tie or wrap some safety wire around the cam chain to keep it from falling into the chain channel and remove the cams and set them aside on a clean rag. If you’re paranoid about dropping anything into the engine—and you should be—stick some paper towel in the spark-plug hole and the cam-chain channel. Pluck the shims out using a magnet and put them on your sheet of paper, writing down the shims’ thickness, which will be printed on one side. If the numbers are worn off then you’ll need to measure the thickness yourself using calipers or a micrometer. Compare your measured clearances to those listed in your service manual to determine what’s in spec and what’s not. To figure out what size shims you need to install to bring the clearance into spec you can either reference the chart in your service manual or do a little math using the measured clearance, the shim thickness, and the desired clearance. Shims come in 0.05mm increments, so you won’t always have the exact size you need, even if you bought a full kit. As a rule, it’s better to be slightly loose than slightly tight, so let that guide your decision. With your shims swapped out, make sure the piston is still at TDC by checking to see that the mark on the rotor lines up, then reinstall the exhaust cam and then the intake cam with the timing marks oriented correctly. Put some tension on the cam chain with your finger and recheck the marks on the cams. If they look good, install the cam holder and tighten the bolts gradually in a criss-cross pattern, torqueing them according to the spec in your manual. Reinstall and set the cam-chain tensioner, then turn the engine over two revolutions and recheck the clearances. They should be spot on. If not, you’ll need to recheck your math and maybe swap out another shim. Full story here: https://www.motorcyclistonline.com/mc... Subscribe: http://www.youtube.com/c/Motorcyclist... Motorcyclist Shirts: https://teespring.com/stores/motorcyc... Shop Products We Use: https://www.amazon.com/shop/motorcycl... See more from us: http://www.motorcyclistonline.com/

Comments
  • Проверка и регулировка зазора клапана с помощью прокладок — KTM 390 11 месяцев назад
    Проверка и регулировка зазора клапана с помощью прокладок — KTM 390
    Опубликовано: 11 месяцев назад
  • Как регулировать сцепление на 2Т мотоцикле? Нюансы, о которых ты и не догадывался 3 дня назад
    Как регулировать сцепление на 2Т мотоцикле? Нюансы, о которых ты и не догадывался
    Опубликовано: 3 дня назад
  • KTM RC 390 — всё, что вам нужно знать 1 месяц назад
    KTM RC 390 — всё, что вам нужно знать
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • КАК ОТРЕГУЛИРОВАТЬ КЛАПАНА 5 лет назад
    КАК ОТРЕГУЛИРОВАТЬ КЛАПАНА
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Ремонт верхней части KTM RC390 5 лет назад
    Ремонт верхней части KTM RC390
    Опубликовано: 5 лет назад
  • The Right Way to Check Royal Enfield Valve Clearances 3 месяца назад
    The Right Way to Check Royal Enfield Valve Clearances
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • ПОПУЛЯРНЫЕ МОТОЦИКЛЫ, которые не стоят своих денег 3 года назад
    ПОПУЛЯРНЫЕ МОТОЦИКЛЫ, которые не стоят своих денег
    Опубликовано: 3 года назад
  • Самая разумная причина для правильных зазоров клапанов! (Крейг Киркман) 2 года назад
    Самая разумная причина для правильных зазоров клапанов! (Крейг Киркман)
    Опубликовано: 2 года назад
  • KTM 890 ADV R Valve Adjustment | Back in the Garage 6 месяцев назад
    KTM 890 ADV R Valve Adjustment | Back in the Garage
    Опубликовано: 6 месяцев назад
  • По сравнению с поворотными клапанами обычные клапаны выглядят нелепо. Почему мы их не используем? 1 год назад
    По сравнению с поворотными клапанами обычные клапаны выглядят нелепо. Почему мы их не используем?
    Опубликовано: 1 год назад
  • Shim Under Bucket Valve Adjustment // EP03 3 года назад
    Shim Under Bucket Valve Adjustment // EP03
    Опубликовано: 3 года назад
  • KTM RC 390 DIY Valve Adjustment 9 месяцев назад
    KTM RC 390 DIY Valve Adjustment
    Опубликовано: 9 месяцев назад
  • Проверка и регулировка клапана DRZ 400, 4 года назад
    Проверка и регулировка клапана DRZ 400,
    Опубликовано: 4 года назад
  • Проверка зазоров клапанов KTM 390 Adventure. Ремонт своими руками. 1 год назад
    Проверка зазоров клапанов KTM 390 Adventure. Ремонт своими руками.
    Опубликовано: 1 год назад
  • Надо ли греть двигатель - мнение моториста. Маленькая прогулка по неизвестной Одессе. 4 года назад
    Надо ли греть двигатель - мнение моториста. Маленькая прогулка по неизвестной Одессе.
    Опубликовано: 4 года назад
  • Как проверить зазоры клапанов. Время обслуживания двигателя Suzuki GSXR1000. Руководство по японс... 1 год назад
    Как проверить зазоры клапанов. Время обслуживания двигателя Suzuki GSXR1000. Руководство по японс...
    Опубликовано: 1 год назад
  • Step by Step Motorcycle Valve Adjustment PLUS WHY Not Just How... 2 года назад
    Step by Step Motorcycle Valve Adjustment PLUS WHY Not Just How...
    Опубликовано: 2 года назад
  • Valve Clearance check on a Motorcycle- KTM 390 Engine. 1 год назад
    Valve Clearance check on a Motorcycle- KTM 390 Engine.
    Опубликовано: 1 год назад
  • Top reliability issues of the KTM 390 Duke / RC390. 3 года назад
    Top reliability issues of the KTM 390 Duke / RC390.
    Опубликовано: 3 года назад
  • How To Adjust And Inspect The Valves on KTM/Husqvarna/GASGAS 250/350 5 месяцев назад
    How To Adjust And Inspect The Valves on KTM/Husqvarna/GASGAS 250/350
    Опубликовано: 5 месяцев назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5