• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Miloje Milojević - 4 Morceaux for Piano Op 23 (1917) скачать в хорошем качестве

Miloje Milojević - 4 Morceaux for Piano Op 23 (1917) 4 года назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Miloje Milojević - 4 Morceaux for Piano Op 23 (1917)
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Miloje Milojević - 4 Morceaux for Piano Op 23 (1917) в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Miloje Milojević - 4 Morceaux for Piano Op 23 (1917) или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Miloje Milojević - 4 Morceaux for Piano Op 23 (1917) в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Miloje Milojević - 4 Morceaux for Piano Op 23 (1917)

Andreja Preger - Piano 00:00 Vieux Conte 02:09 Soir mélancolique 04:56 III - Au crépuscule le lys révait 10:15 IV - Dans le jardin Miloje Milojević (1884-1946) was a Serbian Composer. He attended Serbian music school (until 1907, and also later), where he studied music theory subjects and composition with Stevan St. Mokranjac (father of composer Vasilije Mokranjac) and piano with Cvetko Manojlović. Later Milojević attended Munich Music Academy, studying composition (with Friedrich Klose), piano (Richard Meier-Gschray), and conducting with score reading (Felix Mottl). Following the outbreak of World War I he was appointed to the Supreme Command headquarters (until 1917). He crossed Albania with the Serbian Army (Serbian army's retreat through Albania). In 1917, Milojević was in service for the Kingdom of Serbia Ministry of Education, during which he was sent to Paris to the Committee for Cultural Affairs. He remained in France from 1917 until mid 1919. During the entire war, he remained involved with composing; he also performed at concerts of Serbians music in Nice, Monte Carlo, Lyon, and Paris as a piano accompanist, and held a public lecture about modern Serbian music in Paris. In 1919, Milojević returned to Belgrade and developed an extraordinary rich music career as a composer, musicologist, music critic, folklorist, music pedagogue, conductor, and organizer of music affairs. In fall 1922 he was appointed an Assistant Professor of Music History at the Belgrade University Faculty of Philosophy. Soon afterward he turned to completing his musicology studies and earned his doctorate degree at the Charles University in Prague (1925). In 1939 he became a Professor of composition and theory disciplines at the Music Academy in Belgrade. During World War II Milojević was arrested (1941) by fascist authorities. During the heavy bombing of Belgrade by the American forces on Easter Day in 1944, his house on 16 Nemanjina Street in Belgrade was demolished, leaving him wounded. Of a diminished health condition, starting in February 1946, he was no longer able to continue teaching at the Music Academy. Together with Petar Konjović and Stevan Hristić, Miloje Milojević represented a generation of composers who introduced modern styles and a high compositional technical level to Serbian music. In the beginning phase of his creative development, Milojevic set out from the Serbian Romanticist national school (Stevan Mokranjac and Josif Marinković). During his studies in Munich, he discovered German New Romanticism and became closely involved with the music of Richard Strauss. His stay in France resulted with even stronger impressions. The influence of French Impressionism was decisive in Milojević's stylistic development. While in Prague, working on his dissertation, he made contacts with Czech avant-garde composers. In certain works, Milojević turned to expressionism. Throughout his life, though, he preserved his affinity toward the national style—toward folklore as a foundation of art music. Thus, the last stage of his creative work is characterized by utilizing folk melodies amidst the stylistic blend of Neo-romanticist and Impressionist elements. The most prominent areas of his output are lieds and character pieces for the piano, but he also wrote choral and chamber works. Miloje Milojević is one of the most significant Serbian composers of piano music. By their high artistic qualities, his Four piano pieces (Četiri komada za klavir) (1917), marked a shift in the history of Serbian piano music. His cycles entitled Melodies and rhythms from the Balkans (Melodije i ritmovi sa Balkana), The Kosovo suite (Kosovska svita), and The Povardarie suite (Povardarska svita) (all from 1942), are all based on folklore and Milojević's own folk transcriptions. These works feature impressionistic solutions, but also a somewhat robust use of folklore similar to Béla Bartók. His work Rhythmical grimaces (Ritmičke grimase) (1935), a stride toward Expressionism, occupies a special place in his oeuvre, whereas the piano is treated in a somewhat percussionist way, certain places are void of meter markings, and the harmonic aspect is characterized by the departure from tonality and use of tone clusters. He composed two string quartets (in G-major, 1905 and in c-minor, 1906), the G-major quartet being the first work of this genre in Serbian music. He also composed two sonatas for violin and piano (in b-minor, 1924 and in d-minor 1943), Sonata for flute and piano in f-sharp minor (1944) and Sonata in g for viola solo (1944). The most substantial among these works is Sonata for violin and piano in b-minor, a piece of sturdy structure and great expressivity ranging from discrete lyricism to passionate drama.

Comments
  • Miloje Milojević - Kosovska svita (Kosovo Suite) 13 лет назад
    Miloje Milojević - Kosovska svita (Kosovo Suite)
    Опубликовано: 13 лет назад
  • Каспаров ОШАРАШИЛ прогнозом: исход войны решиться не на фронте 19 часов назад
    Каспаров ОШАРАШИЛ прогнозом: исход войны решиться не на фронте
    Опубликовано: 19 часов назад
  • Vasyl Barvinsky - Piano Sonata 5 лет назад
    Vasyl Barvinsky - Piano Sonata
    Опубликовано: 5 лет назад
  • КЛАССИЧЕСКАЯ МУЗЫКА ДЛЯ ВОССТАНОВЛЕНИЯ НЕРВНОЙ СИСТЕМЫ🌿 Нежная музыка успокаивает нервную систему 22 Трансляция закончилась 1 год назад
    КЛАССИЧЕСКАЯ МУЗЫКА ДЛЯ ВОССТАНОВЛЕНИЯ НЕРВНОЙ СИСТЕМЫ🌿 Нежная музыка успокаивает нервную систему 22
    Опубликовано: Трансляция закончилась 1 год назад
  • Leoš Janáček (1854-1928): V mlhách on PETROF 1910 7 дней назад
    Leoš Janáček (1854-1928): V mlhách on PETROF 1910
    Опубликовано: 7 дней назад
  • Джем – Miloje Milojević - 4 Morceaux for Piano Op 23 (1917)
    Джем – Miloje Milojević - 4 Morceaux for Piano Op 23 (1917)
    Опубликовано:
  • РОЛАН БЫКОВ знал ТАЙНЫ советского кино!  Высоцкий, Пугачёва, Тарковский - правда ШОКИРУЕТ! 6 дней назад
    РОЛАН БЫКОВ знал ТАЙНЫ советского кино! Высоцкий, Пугачёва, Тарковский - правда ШОКИРУЕТ!
    Опубликовано: 6 дней назад
  • S.Coleridge-Taylor - Piano Quintet in G minor Op.1 3 года назад
    S.Coleridge-Taylor - Piano Quintet in G minor Op.1
    Опубликовано: 3 года назад
  • Слышите ли вы разницу между размерами 3/4 и 6/8? — Тренировка слуха 2 месяца назад
    Слышите ли вы разницу между размерами 3/4 и 6/8? — Тренировка слуха
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • Muha i komarac - Miloje Milojević 11 лет назад
    Muha i komarac - Miloje Milojević
    Опубликовано: 11 лет назад
  • Идейные истоки коммунизма 5 дней назад
    Идейные истоки коммунизма
    Опубликовано: 5 дней назад
  • Miloje Milojević - Četiri komada Op. 23 (Quatre morceaux op. 23) 11 лет назад
    Miloje Milojević - Četiri komada Op. 23 (Quatre morceaux op. 23)
    Опубликовано: 11 лет назад
  • Тигран Амасян: между джазом, металом и армянской народной музыкой | RU 3 дня назад
    Тигран Амасян: между джазом, металом и армянской народной музыкой | RU
    Опубликовано: 3 дня назад
  • Blas Galindo - Cello Sonata 3 года назад
    Blas Galindo - Cello Sonata
    Опубликовано: 3 года назад
  • Войска РФ в Гуляйполе, Съехавшая Долина, Путина и Буша рассекретили. Орешкин, Жданов, Захаров Трансляция закончилась 1 час назад
    Войска РФ в Гуляйполе, Съехавшая Долина, Путина и Буша рассекретили. Орешкин, Жданов, Захаров
    Опубликовано: Трансляция закончилась 1 час назад
  • 1 день назад
    "Le Messie" de Haendel à la cathédrale de Lausanne - ARTE Concert
    Опубликовано: 1 день назад
  • Vasilije Mokranjac - Intime (Intimacies) 13 лет назад
    Vasilije Mokranjac - Intime (Intimacies)
    Опубликовано: 13 лет назад
  • Тайны полифонии Баха — как работает гениальный мозг? 2 месяца назад
    Тайны полифонии Баха — как работает гениальный мозг?
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • Miloje Milojevic-Muha i komarac 16 лет назад
    Miloje Milojevic-Muha i komarac
    Опубликовано: 16 лет назад
  • Сергей Есенин: Настоящая история без школьных мифов / Личности / МИНАЕВ 1 день назад
    Сергей Есенин: Настоящая история без школьных мифов / Личности / МИНАЕВ
    Опубликовано: 1 день назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5