У нас вы можете посмотреть бесплатно Master 2D Light Systems in Godot 4.3+ или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:
Если кнопки скачивания не
загрузились
НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу
страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru
Wishlist Fangs & Faith Solitaire now: https://store.steampowered.com/app/30... Hello, everyone! In this video we're looking at light systems in Godot 4.3 and above. Lights can be pretty intimidating at first, especially when encountering problems like not seeing the lights, not being able to cast shadows with occluders or not knowing how to generate normal maps or specular maps for sprites which simulate a 3D effect. While researching for this video I also found a bug, either with the engine or the documentation, in regards to the occluder draw order: https://github.com/godotengine/godot-... Resources: 2D Lights and Shadows - https://docs.godotengine.org/en/stabl... Occluder culling - https://docs.godotengine.org/en/3.6/t... Laigter - https://azagaya.itch.io/laigter Credits: Dawn's Lighthouse - https://luizatorello.itch.io/dawns-li... -------------------- Support me on Ko-Fi: https://ko-fi.com/cashewolddew -------------------- Chapters: 0:00 Godot Light Basics 5:37 Godot Occluder Basics 10:06 How to add Occluders to a Tilemap 13:08 Light Occluder Culling Modes 17:57 How to not occlude the Sprite casting the shadow 20:26 How to use Normal and Specular maps 25:06 How to create Normal and Specular maps with Laigter 28:23 Light height in Godot #godot #gamedevtips #lights