• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Bloom's Taxonomy: The Most Useful Tool for Learning? скачать в хорошем качестве

Bloom's Taxonomy: The Most Useful Tool for Learning? 4 года назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Bloom's Taxonomy: The Most Useful Tool for Learning?
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Bloom's Taxonomy: The Most Useful Tool for Learning? в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Bloom's Taxonomy: The Most Useful Tool for Learning? или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Bloom's Taxonomy: The Most Useful Tool for Learning? в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Bloom's Taxonomy: The Most Useful Tool for Learning?

If you would like to use this video in a training, please check out https://www.visualizelearning.com/ for licensing information. Description: Here is a basic overview of Bloom's Taxonomy. If you like this video, please consider subscribing to my channel. In the 1950's, educational psychologist, Dr. Benjamin Bloom, led a team of researchers and educators who developed a model for educational learning objectives. Their goal was to create a taxonomy to help improve critical thinking in schools. The end result was the Taxonomy of Educational Objectives in 1956. More commonly referred to as Bloom's Taxonomy, this model breaks learning objectives down into three domains. The first was cognitive domain, which focused on the acquisition of knowledge. The second was the affective domain, which focused on emotions and attitudes and tends to tie into student engagement. The final domain is psychomotor, which focuses on actions and motor skills. The most prominent is the cognitive domain, which is what many educators use when crafting objectives and learning targets, constructing questions, and designing assessments. Bloom's Taxonomy is often represented as a hierarchy, though it was never explicitly meant to treat lower levels as "less than" or higher levels as "better than." Instead, the bottom levels are foundational and build up progressively to higher levels. Here is the original Bloom's Taxonomy, which goes from knowledge to comprehension to application to analysis to synthesis to evaluation. More recently, scholars have updated Bloom's Taxonomy by taking knowledge out of the cognitive domain and making a new knowledge domain with factual knowledge, conceptual knowledge, procedural knowledge, and metacognitive knowledge. They have also revised the cognitive domain. Let's take a look. The first level is remember, which focuses on the recall or retrieval of information. Students might be able to list the order for classifying organisms, define the symbols on a map, recall how to shoot a free throw, or identify how to search for information online. The second is understand, which focuses on comprehension rather than just recall. Here students engage in organizing, translating, and generalizing information. Students might summarize the key events in a novel, classify governmental systems given case studies, clarify the steps in playing an instrument, or explain how they solved a problem. Next is apply, where a student uses the prior knowledge in a new situation. It might involve practicing a skill in a new context. Or students might provide advice given a scenario, use a rhetoric technique in a speech, apply a strategy to a new problem, or carry out a test in a science experiment. The fourth level is analyze, where students examine and breakdown information. Here, they might identify causes and effects in a historical event or a scientific phenomenon, compare and contrast ideas or ideologies, make inferences, look for trends in mathematical data, or find evidence to support generalizations. The fifth level is evaluate, where students defend opinions, make judgments and assess information. Students might rank inventions for their impact on history, draw conclusions from an experiment, judge the validity of data, or assess the quality of a theater performance or a work of art. The sixth and final level is create, where students generate something new based on prior knowledge. It might be a new idea, a new solution, or a new system. However, there are some criticisms of Bloom's Taxonomy. First, it treats learning as sequential. However, learning isn't always linear. For example, a teacher might start with an evaluation-based question to pique students' interest or do a hands-on application activity. A second criticism is with the use of a hierarchy. This implies specific levels that are dependent on each other as building blocks. However, learning might be more of a sliding continuum. Furthermore, Bloom's Taxonomy relies on a clear distinction of categories. However, mental processes are complex, connective, and idiosyncratic making categories seem kind of arbitrary. Finally, it's outdated. Bloom's Taxonomy is a product of its time – a Cold War USA. This was a solid decade before the first humans landed on the moon. This is why some critics argue that a more accurate model of mental processes should be built on our current understandings of neuroscience. And yet, for all these criticisms, Bloom's Taxonomy remains prevalent at both the K-12 and higher education levels. Perhaps Bloom's Taxonomy is less of a learning theory and more of a framework, albeit flawed, that reminds us to incorporate critical thinking in the classroom and take learning to a higher level.

Comments
  • What is Bloom’s Taxonomy? 6 месяцев назад
    What is Bloom’s Taxonomy?
    Опубликовано: 6 месяцев назад
  • Таксономия Блума: структурирование процесса обучения 6 лет назад
    Таксономия Блума: структурирование процесса обучения
    Опубликовано: 6 лет назад
  • Rethinking Bloom's Taxonomy 1 месяц назад
    Rethinking Bloom's Taxonomy
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Bloom's Taxonomy: Why, How, and Practical Examples | Teacher Val 1 год назад
    Bloom's Taxonomy: Why, How, and Practical Examples | Teacher Val
    Опубликовано: 1 год назад
  • Use Bloom's to Think Critically 12 лет назад
    Use Bloom's to Think Critically
    Опубликовано: 12 лет назад
  • Таксономия Блума | Построение лучших целей | Кэтлин Джаспер 4 года назад
    Таксономия Блума | Построение лучших целей | Кэтлин Джаспер
    Опубликовано: 4 года назад
  • Почему не надо всем подробно о себе рассказывать? / О чем нельзя говорить ни с кем и никогда? 9 дней назад
    Почему не надо всем подробно о себе рассказывать? / О чем нельзя говорить ни с кем и никогда?
    Опубликовано: 9 дней назад
  • Таксономия Блума, объясненная на примере 3 года назад
    Таксономия Блума, объясненная на примере
    Опубликовано: 3 года назад
  • Bloom's Taxonomy: Inside Out 9 лет назад
    Bloom's Taxonomy: Inside Out
    Опубликовано: 9 лет назад
  • Bloom's Taxonomy for Teachers (Revised) 10 лет назад
    Bloom's Taxonomy for Teachers (Revised)
    Опубликовано: 10 лет назад
  • The Surprising Reason Students Tune Out Lectures 3 года назад
    The Surprising Reason Students Tune Out Lectures
    Опубликовано: 3 года назад
  • What is Bloom's Digital Taxonomy? 9 лет назад
    What is Bloom's Digital Taxonomy?
    Опубликовано: 9 лет назад
  • 🧪🧪🧪🧪Как увидеть гиперпространство (4-е измерение) 2 года назад
    🧪🧪🧪🧪Как увидеть гиперпространство (4-е измерение)
    Опубликовано: 2 года назад
  • Зиллениалы: поколение с худшими чертами зумеров и миллениалов 5 дней назад
    Зиллениалы: поколение с худшими чертами зумеров и миллениалов
    Опубликовано: 5 дней назад
  • Таксономия Блума — ваш САМЫЙ эффективный метод обучения (лучше, чем активное припоминание) 3 года назад
    Таксономия Блума — ваш САМЫЙ эффективный метод обучения (лучше, чем активное припоминание)
    Опубликовано: 3 года назад
  • Как сформулировать цели обучения с помощью таксономии Блума 4 года назад
    Как сформулировать цели обучения с помощью таксономии Блума
    Опубликовано: 4 года назад
  • Три области таксономии Блума: когнитивная, аффективная, психомоторная 1 год назад
    Три области таксономии Блума: когнитивная, аффективная, психомоторная
    Опубликовано: 1 год назад
  • What is Bloom’s Taxonomy and Why is it Important? 6 лет назад
    What is Bloom’s Taxonomy and Why is it Important?
    Опубликовано: 6 лет назад
  • Вы просыпаетесь в 3 часа ночи? Вашему телу нужна помощь! Почему об этом не говорят? 2 месяца назад
    Вы просыпаетесь в 3 часа ночи? Вашему телу нужна помощь! Почему об этом не говорят?
    Опубликовано: 2 месяца назад
  • When You Design for Everyone, EVERYONE Benefits from the Design 4 года назад
    When You Design for Everyone, EVERYONE Benefits from the Design
    Опубликовано: 4 года назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5