• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Partial engine failure with landing! Piper Aztec E, ILS approach in IMC to 700' ceilings. скачать в хорошем качестве

Partial engine failure with landing! Piper Aztec E, ILS approach in IMC to 700' ceilings. 3 года назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Partial engine failure with landing! Piper Aztec E, ILS approach in IMC to 700' ceilings.
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Partial engine failure with landing! Piper Aztec E, ILS approach in IMC to 700' ceilings. в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Partial engine failure with landing! Piper Aztec E, ILS approach in IMC to 700' ceilings. или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Partial engine failure with landing! Piper Aztec E, ILS approach in IMC to 700' ceilings. в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Partial engine failure with landing! Piper Aztec E, ILS approach in IMC to 700' ceilings.

Hey all, I often find myself searching the internet for these types of videos, as for me, the lessons of real-world aviation are so valuable for my own learning and growth as a pilot. I am very grateful for the pilots that are willing to post their flying experiences, good or bad, and allowing the community to grow from the shared experience. Being humble as a pilot, may just save somebody else's life someday, and the past pilots that have shared their experiences, definitely helped me through this approach. Without prior knowledge, I found myself in the left seat, recording one of these same videos on a ferry flight to Iceland. I wanted to share it, so that others can hopefully gain something from our experience. Myself and my co-pilot/CFI/Ferry pilot Max, who is very experienced with flying the north Atlantic route, were in the process of ferrying a 1973 Piper Aztec from Liverpool, UK, to Calgary, Canada. En-route to Iceland, we were experiencing some reduced power from the airplane, and I had concerns about fuel consumption. We decided to land at Vagar in the Faroe Islands, and during the beginning of our approach, we lost a large portion of power from the left engine. The weather was forecast to have 20 kts winds, about 30 degrees off the runway, and a ceiling of 600' in light drizzle. To top it all off, this would be my first ILS approach to such a low ceiling in full IMC conditions. The plane had sat idle for a long period of time, and water collected in the tanks and bowls. If you ever find yourself with a plane sitting for long periods, especially in high humidity areas, make very sure the fuel is clear from water and contaminants. So simple, but it can take your thrust away very quickly! We determined that contamination in the fuel system, led to partial blockage of the fuel injectors, which caused the RPM to drop to 1500 on the left side. This became very interesting, as the engine didn't completely fail, so it was very difficult to determine what was happening. In the beginning, you can see a drop in airspeed, altitude, and a large yaw to the left, all indicating we had lost an engine, but it was still making noise and spinning, and all the gauges were in the green. Verifying was very difficult to do. Once we had determined the engine was essentially lost, I configured the airplane to fly as such. Shortly after, we had a surge of power come back, which was almost the same feeling as losing the right engine. About as quick as it returned, the power died off again, and then was very intermittent for the remainder of the approach. Understanding this was all happening during the high stress of a full IMC/ILS landing to low ceilings, it was very difficult to adapt to and adjust the airplane. I later set the rudder trim to neutral, and just used the pedals. I will forever be grateful for having Max at my side, calmly coaching and instructing us through the approach. As he said, he went 'full CFI" mode, which is exactly what we needed. His voice was constantly reassuring the situation, and keeping me focused on what the airplane needed to be doing. We stayed calm, and collected, and the focus for me remained 100% aviating the airplane, dealing with whatever power I was given, which thankfully, was more than enough to bring us to the ground safe and sound. I welcome any constructive comments, as this video is also a huge learning tool for myself. I've already seen things I would do a bit differently, and things that I was quite proud of doing (staying alive!). After 21 years of flying, I've always been curious how I would handle a situation like this, and man was I glad not to have to do it alone! We walked away, with no damage to the airplane, so I'll take the 100% win :)

Comments
  • Aborted mission due to left engine low oil pressure in the Piper Aztec. 1 год назад
    Aborted mission due to left engine low oil pressure in the Piper Aztec.
    Опубликовано: 1 год назад
  • Валерий Ширяев о скором (?!) конце войны 18 часов назад
    Валерий Ширяев о скором (?!) конце войны
    Опубликовано: 18 часов назад
  • Реальная история пилота: отказ двигателя в IMC 14 лет назад
    Реальная история пилота: отказ двигателя в IMC
    Опубликовано: 14 лет назад
  • АСЛАНЯН: АвтоВАЗ поставил рекорд по убыткам. Китайский позор. ИИ-теща в авто | МАШИНЫ 15 часов назад
    АСЛАНЯН: АвтоВАЗ поставил рекорд по убыткам. Китайский позор. ИИ-теща в авто | МАШИНЫ
    Опубликовано: 15 часов назад
  • Дмитрий Потапенко: Магазины с одеждой закрываются, НДС повышен 14 часов назад
    Дмитрий Потапенко: Магазины с одеждой закрываются, НДС повышен
    Опубликовано: 14 часов назад
  • Побег из Украины: Как мы шли 12 ДНЕЙ через горы, чтобы НЕ ПОПАСТЬ в ТЦК? Шокирующая правда! 1 месяц назад
    Побег из Украины: Как мы шли 12 ДНЕЙ через горы, чтобы НЕ ПОПАСТЬ в ТЦК? Шокирующая правда!
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Vmc или умри 2 года назад
    Vmc или умри
    Опубликовано: 2 года назад
  • Breaking out at MINIMUMS - LPV Approach to 200ft (Cessna 182) 4 года назад
    Breaking out at MINIMUMS - LPV Approach to 200ft (Cessna 182)
    Опубликовано: 4 года назад
  • RV 10   N783V   My 1st Emergency   HD 720p 4 года назад
    RV 10 N783V My 1st Emergency HD 720p
    Опубликовано: 4 года назад
  • Flying in a Piper Aztec! | KGMU → KGRD 4 года назад
    Flying in a Piper Aztec! | KGMU → KGRD
    Опубликовано: 4 года назад
  • Готовится ли Россия к трём новым наступлениям сразу? - Арестович 10 часов назад
    Готовится ли Россия к трём новым наступлениям сразу? - Арестович
    Опубликовано: 10 часов назад
  • Предварительный отчёт NTSB по UPS № 2976! 20 ноября 2025 г. 7 часов назад
    Предварительный отчёт NTSB по UPS № 2976! 20 ноября 2025 г.
    Опубликовано: 7 часов назад
  • Похищение Лаврова? / РПЦ вывела Путина на чистую воду / Побег диктатора / Симоньян мстит бобрам 13 часов назад
    Похищение Лаврова? / РПЦ вывела Путина на чистую воду / Побег диктатора / Симоньян мстит бобрам
    Опубликовано: 13 часов назад
  • Екатерина Шульман: Непотизм в современной России и не только — откуда он взялся и как работает? 17 часов назад
    Екатерина Шульман: Непотизм в современной России и не только — откуда он взялся и как работает?
    Опубликовано: 17 часов назад
  • Flying the approach: Piper Aztec 3 года назад
    Flying the approach: Piper Aztec
    Опубликовано: 3 года назад
  • Каково пересесть с авиалайнера А320 на планер! 2 недели назад
    Каково пересесть с авиалайнера А320 на планер!
    Опубликовано: 2 недели назад
  • ACTUAL IMC Hold & ILS Approach | Single Pilot IFR 4 года назад
    ACTUAL IMC Hold & ILS Approach | Single Pilot IFR
    Опубликовано: 4 года назад
  • Лучший 6-местный одномоторный самолёт? Пайпер Малибу 6 лет назад
    Лучший 6-местный одномоторный самолёт? Пайпер Малибу
    Опубликовано: 6 лет назад
  • ТОРГОВЫЙ ЦЕНТР СМЕРТИ – САМПУНГ 17 часов назад
    ТОРГОВЫЙ ЦЕНТР СМЕРТИ – САМПУНГ
    Опубликовано: 17 часов назад
  • Как Бразильский Мальчик ОСНОВАЛ Компанию по Производству Самолётов | Взлёт Embraer 2 недели назад
    Как Бразильский Мальчик ОСНОВАЛ Компанию по Производству Самолётов | Взлёт Embraer
    Опубликовано: 2 недели назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5