• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Ford F150 1996 – H1X2 ECM Capacitor Overhaul and P0122 скачать в хорошем качестве

Ford F150 1996 – H1X2 ECM Capacitor Overhaul and P0122 9 месяцев назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Ford F150 1996 – H1X2 ECM Capacitor Overhaul and P0122
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Ford F150 1996 – H1X2 ECM Capacitor Overhaul and P0122 в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Ford F150 1996 – H1X2 ECM Capacitor Overhaul and P0122 или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Ford F150 1996 – H1X2 ECM Capacitor Overhaul and P0122 в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Ford F150 1996 – H1X2 ECM Capacitor Overhaul and P0122

No electrolytic capacitor lasts forever. They may even check good but fail in the circuit. Old ones must be replaced whether leaking or not. A leaking capacitor likely damages the PC traces and with enough time ruins the whole PCB. As a rule, electrolytic capacitors should be replaced every fifteen years. Tag = H1X2. Computer case casting date 1995. For the 1996 manual truck shown, replace these noting that the original voltages could not be found. C7 - 47uf 10v replaced with 47uf 16v 105 degree C C2 - 3.3uf 63v replaced with 3.3uf 160v 105 degree C Parts may be difficult to get and some subs may have to be used. Voltages may be substituted with higher values. Can size is not critical as long as it fits. However, the high temperature rating is critical. Never use ordinary replacement parts in any ECM. There are numerous demos for desoldering on the Internet. One approach was demoed here. It may take a long time to remove the capacitors. Never use a drill on a board like this one with plated through holes since part of the circuit could become disconnected. Avoid prolonged heating of the PCB. Don't touch anything on the board other than the capacitor leads. Remove all traces of flux and solder from the PCB. Replace the insulating coating wherever it was disturbed. Because the DIY repair person is a variable, it may be a good idea to replace components one at a time and then immediately test the ECM. That way any issues are trackable to the last repair effected without as much guessing. There are people who specialize in ECM repair. The work could be sent out to them, but beware. There's no way to verify exactly. It's not free either and there could be a significant delay in returning the ECM. Replacing the computer completely will require reprogramming. Try to keep the existing computer if at all possible. The swapped one may not be as good. Each has a serial number on it that is key to knowing how the vehicle was set up at the factory. Save the original number as it is the genesis for the vehicle. That is the number that will be re-entered when a total reset is required. Any other number may result in all sorts of problems. Ford keeps and maintains these numbers indefinitely. They may apply factory updates to the profiles without any notice. Note: The loaded programs never were intended to support alcohol fuels. Any special field updates may need to be redone when replacing the entire ECM. Ford provides free downloads of the service software. Forscan is a free Ford Specific Diagnostic Software: Download Here- https://forscan.org/home.html There are demos for using the software on YouTube. Also, there are some significant differences between ECMs for manual versus automatic transmissions. Never just buy something without fully qualifying it. Symptoms, Observations and Oddities The ECM demonstrated may or may not have been part of a high idle issue, P0122. However, funny incurable and intermittent symptoms may mean the ECM could have issues. Not shown was another problem noticed. The odometer did not kick over to the next sequential 100,000 count when hitting 400,000 miles. That could be a processor limitation? Feel free to comment. It may be settable with software. Not sure. This repair was effected with only simple tools as shown. Weak batteries affect signals going to the ECM as could bad wiring. Over time, the ECM may have to be reloaded or replaced. Capacitors are variables that should not be tolerated. They should be replaced. It seems that the nichicon brand of capacitors is the best one to use. Feel free to comment. C2 appears to be a power circuit filter, probably to remove alternator whine, a guess. C7 appears involved in a logic area that may have something to do with signal damping. It's hard to say, but some logic components start bouncing on/off if minute amounts of noise aren't attenuated, filtered. Logic ICs age too. They become intermittent as they decline making diagnosis unusually difficult. Only advanced repair skills help at that point. Update So far P0122 /1120 have not been set. Previously the usual things were done including replacement of the TPS and cleaning of the butterflies in the throttle body. The P0122 kept getting set randomly after two years had elapsed from the time the TPS was replaced. Nothing in the wiring appears bad, but with this animal it's always been about the finer points. Some owners may replace the whole throttle body and the sensor, but that could be misguided desperation. Usually, there have been a number of episodes of high idle before the P0122 sets. Sometimes it is detected, but not reported over an entire year. No specific temperatures seem involved. It's just a gremlin. The vehicle demoed has a hard connection between the pedal and the throttle body, making the P0122 all the more perplexing, but fortunately the engine does not over rev in use. This part of the notes will be updated with any changes .

Comments
  • Повреждение конденсатора ЭБУ Ford F150 3 года назад
    Повреждение конденсатора ЭБУ Ford F150
    Опубликовано: 3 года назад
  • 1987 Through 1995 Ford 5.0 5.8 Truck Throttle Position Sensor Testing How to. Rough idle poor run 3 месяца назад
    1987 Through 1995 Ford 5.0 5.8 Truck Throttle Position Sensor Testing How to. Rough idle poor run
    Опубликовано: 3 месяца назад
  • Automotive electronics repair on Ford F150 ECU fixing broken traces after capacitors leaked on pcb 3 года назад
    Automotive electronics repair on Ford F150 ECU fixing broken traces after capacitors leaked on pcb
    Опубликовано: 3 года назад
  • Конец украинской ПВО? Анализ самого масштабного удара войны 5 часов назад
    Конец украинской ПВО? Анализ самого масштабного удара войны
    Опубликовано: 5 часов назад
  • Проблемы с управляемостью? Самостоятельный ремонт датчика положения дроссельной заслонки — Ford O... 3 года назад
    Проблемы с управляемостью? Самостоятельный ремонт датчика положения дроссельной заслонки — Ford O...
    Опубликовано: 3 года назад
  • Ford ECM Repair EEC IV | Fix Multiple Issues | 1980-1996 Ford Bronco F150 | Bronco Restoration 3 года назад
    Ford ECM Repair EEC IV | Fix Multiple Issues | 1980-1996 Ford Bronco F150 | Bronco Restoration
    Опубликовано: 3 года назад
  • ⚡БЕРЕЗОВЕЦ: ВОТ ЭТО ПОВОРОТ! Китай РЕШИЛСЯ: экстренно ПЕРЕБРОСИЛ 4 часа назад
    ⚡БЕРЕЗОВЕЦ: ВОТ ЭТО ПОВОРОТ! Китай РЕШИЛСЯ: экстренно ПЕРЕБРОСИЛ
    Опубликовано: 4 часа назад
  • Replacing Electrolytic Capacitors 8 лет назад
    Replacing Electrolytic Capacitors
    Опубликовано: 8 лет назад
  • ТАБЛЕТКА ОТ ПОСУДОМОЙКИ - ЛУЧШИЙ СПОСОБ ПРОМЫТЬ СИСТЕМУ ОХЛАЖДЕНИЯ ОТ ЭМУЛЬСИИ 1 год назад
    ТАБЛЕТКА ОТ ПОСУДОМОЙКИ - ЛУЧШИЙ СПОСОБ ПРОМЫТЬ СИСТЕМУ ОХЛАЖДЕНИЯ ОТ ЭМУЛЬСИИ
    Опубликовано: 1 год назад
  • Снятие насоса гидроусилителя руля F150 1996 2 года назад
    Снятие насоса гидроусилителя руля F150 1996
    Опубликовано: 2 года назад
  • ⚡️ Резкое заявление о капитуляции || Окружение с трёх сторон 12 часов назад
    ⚡️ Резкое заявление о капитуляции || Окружение с трёх сторон
    Опубликовано: 12 часов назад
  • 1992 Ford Econoline ECU Repair and Verification Testing 2 года назад
    1992 Ford Econoline ECU Repair and Verification Testing
    Опубликовано: 2 года назад
  • Как заменить все вакуумные трубки двигателя | Ford F150 95 года 5 лет назад
    Как заменить все вакуумные трубки двигателя | Ford F150 95 года
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Ремонт ЭБУ Ford OBD-1 12 лет назад
    Ремонт ЭБУ Ford OBD-1
    Опубликовано: 12 лет назад
  • 1996 Ford F-150 No Start with ScannerDanner-EricTheCarGuy 13 лет назад
    1996 Ford F-150 No Start with ScannerDanner-EricTheCarGuy
    Опубликовано: 13 лет назад
  • Ford OBD 1 ECM: Using Aluminum Polymer Capacitors 5 лет назад
    Ford OBD 1 ECM: Using Aluminum Polymer Capacitors
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Экстренно! Шокирующий слив Украины - Днепр и Запорожье   катастрофа неизбежна! 7 часов назад
    Экстренно! Шокирующий слив Украины - Днепр и Запорожье катастрофа неизбежна!
    Опубликовано: 7 часов назад
  • Политик из США Рашкин об огромных проблемах Путина 5 часов назад
    Политик из США Рашкин об огромных проблемах Путина
    Опубликовано: 5 часов назад
  • 5 основных проблем Ford F-150 Truck 1992-1996 9-го поколения 2 года назад
    5 основных проблем Ford F-150 Truck 1992-1996 9-го поколения
    Опубликовано: 2 года назад
  • Давайте починим блок управления двигателем Ford 1 год назад
    Давайте починим блок управления двигателем Ford
    Опубликовано: 1 год назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5