• ClipSaver
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Better aerodynamics, less kerosene, less CO2 – Sharkskin technology for aviation. скачать в хорошем качестве

Better aerodynamics, less kerosene, less CO2 – Sharkskin technology for aviation. 1 год назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Better aerodynamics, less kerosene, less CO2 – Sharkskin technology for aviation.
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Better aerodynamics, less kerosene, less CO2 – Sharkskin technology for aviation. в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Better aerodynamics, less kerosene, less CO2 – Sharkskin technology for aviation. или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Better aerodynamics, less kerosene, less CO2 – Sharkskin technology for aviation. в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Better aerodynamics, less kerosene, less CO2 – Sharkskin technology for aviation.

In a joint project, BASF and Lufthansa Technik have succeeded in developing a functional film that mimics the fine structure of a shark’s skin and thus optimizes aerodynamics at flow-relevant parts of the aircraft. As a result, fuel consumption and thus CO2 emissions can be reduced. The surface structure, which consists of riblets around 50 micrometers in size, imitates the properties of a shark’s skin. Covering the flow-relevant areas of the aircraft with the functional film NovaFlex SharkSkin reduces drag by around 1 percent, which in turn saves around 400 tons of kerosene and around 1,250 tons of CO2 per aircraft (long-haul passenger aircraft of the type Boeing 777-300ER) per year. Lufthansa Technik and BASF intend to systematically develop the new technology in the direction of additional aircraft types and even larger areas, so that it can support airlines around the world even more comprehensively in achieving their emission targets in the future. In initial model calculations, the sharkskin technology could even avoid CO2 emissions of up to three percent in its maximum expansion stage. Discover more: http://www.basf.com/global/en/who-we-...

Comments

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5