• ClipSaver
  • dtub.ru
ClipSaver
Русские видео
  • Смешные видео
  • Приколы
  • Обзоры
  • Новости
  • Тесты
  • Спорт
  • Любовь
  • Музыка
  • Разное
Сейчас в тренде
  • Фейгин лайф
  • Три кота
  • Самвел адамян
  • А4 ютуб
  • скачать бит
  • гитара с нуля
Иностранные видео
  • Funny Babies
  • Funny Sports
  • Funny Animals
  • Funny Pranks
  • Funny Magic
  • Funny Vines
  • Funny Virals
  • Funny K-Pop

Focal Lengths and Lenses used by Great Directors скачать в хорошем качестве

Focal Lengths and Lenses used by Great Directors 1 год назад

скачать видео

скачать mp3

скачать mp4

поделиться

телефон с камерой

телефон с видео

бесплатно

загрузить,

Не удается загрузить Youtube-плеер. Проверьте блокировку Youtube в вашей сети.
Повторяем попытку...
Focal Lengths and Lenses used by Great Directors
  • Поделиться ВК
  • Поделиться в ОК
  •  
  •  


Скачать видео с ютуб по ссылке или смотреть без блокировок на сайте: Focal Lengths and Lenses used by Great Directors в качестве 4k

У нас вы можете посмотреть бесплатно Focal Lengths and Lenses used by Great Directors или скачать в максимальном доступном качестве, видео которое было загружено на ютуб. Для загрузки выберите вариант из формы ниже:

  • Информация по загрузке:

Скачать mp3 с ютуба отдельным файлом. Бесплатный рингтон Focal Lengths and Lenses used by Great Directors в формате MP3:


Если кнопки скачивания не загрузились НАЖМИТЕ ЗДЕСЬ или обновите страницу
Если возникают проблемы со скачиванием видео, пожалуйста напишите в поддержку по адресу внизу страницы.
Спасибо за использование сервиса ClipSaver.ru



Focal Lengths and Lenses used by Great Directors

Watch my feature film, A Count Of Ten on Amazon Prime: https://www.amazon.com/gp/video/detai... The Focal Lengths and Lenses used by Great Directors: https://wolfcrow.com/the-focal-length... What is the 35mm Equivalent and Why is it Confusing? https://wolfcrow.com/what-is-the-35mm... Making Movies by Sidney Lumet: https://amzn.to/3ROIPRW (Affiliate Link) Great film directors often use varying focal lengths to create distinct visual styles and storytelling effects. In the art of filmmaking, the choice of focal length is a crucial element that great directors use to shape their narratives. The focal length of a lens determines its angle of view, thus influencing how a scene is captured and perceived by the audience. This essay explores how different focal lengths – wide-angle, standard, and telephoto – are employed by acclaimed directors to convey various emotional and storytelling effects. Wide-angle lenses, typically less than 35mm, are known for their expansive field of view. Directors use these lenses to create a sense of vastness or to capture large-scale scenes. The distortion they introduce at the edges can also be used creatively to give a surreal or disorienting effect, as seen in Stanley Kubrick's "The Shining," where wide shots contribute to the eerie atmosphere of the Overlook Hotel. Wide angles are also favored for their ability to exaggerate spatial relationships, which directors like Wes Anderson exploit for stylistic effect. Standard lenses, around 50mm, are often described as mimicking the human eye’s natural field of view. They provide a balanced perspective without the distortion of wide-angle lenses or the flattening effect of telephoto lenses. Directors like Quentin Tarantino often use standard lenses for dialogue-driven scenes to create a sense of intimacy and immediacy. The neutrality of these lenses helps in maintaining focus on character interactions and expressions, as evident in the intense diner scenes in "Pulp Fiction." Telephoto lenses, with focal lengths over 70mm, are used for their ability to compress and flatten space. This effect can isolate subjects from their background, creating a sense of intimacy or claustrophobia. Alfred Hitchcock famously used this to great effect in "Vertigo" during the dolly zoom shots, where the changing focal length created a disorienting vertigo effect. Telephoto lenses are also used for capturing details from a distance, allowing directors to focus on specific elements without disturbing the natural flow of the scene. Additionally, the choice of focal length can also influence the depth of field. Directors like Steven Spielberg use deep focus (achieved with shorter focal lengths) to keep multiple planes in a scene sharp, as seen in "Raiders of the Lost Ark," where both foreground and background details are crucial. In contrast, shallow depth of field (associated with longer focal lengths) can be used to draw attention to a particular subject, as used by Christopher Nolan in "The Dark Knight" to focus on characters’ emotions. In conclusion, the selection of focal length is a powerful tool in a filmmaker's arsenal. It is more than just a technical decision; it's a creative choice that impacts the narrative, mood, and visual style of a film. From the surreal expanses created by wide-angle lenses to the intimate focus of telephoto lenses, the mastery of focal lengths is a hallmark of great directors who use this element to bring their unique visions to life. Download My Free Ebook! How to Make Stunning Films on a Budget. My Proven Secrets: https://wolfcrow.com/free-ebook/

Comments
  • 5 Lenses Famous Filmmakers Love Using 4 месяца назад
    5 Lenses Famous Filmmakers Love Using
    Опубликовано: 4 месяца назад
  • Why Steven Spielberg Avoids a Wide Open Aperture 1 год назад
    Why Steven Spielberg Avoids a Wide Open Aperture
    Опубликовано: 1 год назад
  • Освоение искусства кинематографических ракурсов 8 дней назад
    Освоение искусства кинематографических ракурсов
    Опубликовано: 8 дней назад
  • Пять тенденций, меняющих кинопроизводство (нравится вам это или нет) 1 месяц назад
    Пять тенденций, меняющих кинопроизводство (нравится вам это или нет)
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Roger Deakins on How to Choose a Camera Lens — Cinematography Techniques Ep. 8 4 года назад
    Roger Deakins on How to Choose a Camera Lens — Cinematography Techniques Ep. 8
    Опубликовано: 4 года назад
  • Как повторить любой кадр из кино: Лекция Олега Хорошавина 2 недели назад
    Как повторить любой кадр из кино: Лекция Олега Хорошавина
    Опубликовано: 2 недели назад
  • Какая диафрагма лучше всего подходит для кинопроизводства? 3 года назад
    Какая диафрагма лучше всего подходит для кинопроизводства?
    Опубликовано: 3 года назад
  • Почему сцена в баре из первого Терминатора идеальна? 1 месяц назад
    Почему сцена в баре из первого Терминатора идеальна?
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Как ОДИН объектив — 35 мм — может всё! — The One Lens Challenge 1 месяц назад
    Как ОДИН объектив — 35 мм — может всё! — The One Lens Challenge
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Akira Kurosawa - Composing Movement 10 лет назад
    Akira Kurosawa - Composing Movement
    Опубликовано: 10 лет назад
  • What is the Focal Length of the Human Eye? 1 год назад
    What is the Focal Length of the Human Eye?
    Опубликовано: 1 год назад
  • Почему беззеркалки победили: личный опыт фотографа 1 месяц назад
    Почему беззеркалки победили: личный опыт фотографа
    Опубликовано: 1 месяц назад
  • Ultimate Guide to Camera Movement — Every Camera Movement Technique Explained [The Shot List Ep6] 5 лет назад
    Ultimate Guide to Camera Movement — Every Camera Movement Technique Explained [The Shot List Ep6]
    Опубликовано: 5 лет назад
  • Киношная КОМПОЗИЦИЯ за 8 Шагов | Основы КОМПОЗИЦИИ при Съемке ВИДЕО! 3 года назад
    Киношная КОМПОЗИЦИЯ за 8 Шагов | Основы КОМПОЗИЦИИ при Съемке ВИДЕО!
    Опубликовано: 3 года назад
  • Объяснение всех кинообъективов за 12 минут 1 год назад
    Объяснение всех кинообъективов за 12 минут
    Опубликовано: 1 год назад
  • 5 Trademark Christopher Nolan Camera Techniques 1 год назад
    5 Trademark Christopher Nolan Camera Techniques
    Опубликовано: 1 год назад
  • 20 СОВЕРШЕННО БЕСПОЛЕЗНЫХ фактов о фотографии 2 недели назад
    20 СОВЕРШЕННО БЕСПОЛЕЗНЫХ фактов о фотографии
    Опубликовано: 2 недели назад
  • The One Lens Every Photographer Should Own | 35mm 9 месяцев назад
    The One Lens Every Photographer Should Own | 35mm
    Опубликовано: 9 месяцев назад
  • Лучшие объективы для киносъемки | Мои любимые фокусные расстояния 2 года назад
    Лучшие объективы для киносъемки | Мои любимые фокусные расстояния
    Опубликовано: 2 года назад
  • Why Lens Choice Matters In Cinematography | Focal Lengths 5 лет назад
    Why Lens Choice Matters In Cinematography | Focal Lengths
    Опубликовано: 5 лет назад

Контактный email для правообладателей: [email protected] © 2017 - 2025

Отказ от ответственности - Disclaimer Правообладателям - DMCA Условия использования сайта - TOS



Карта сайта 1 Карта сайта 2 Карта сайта 3 Карта сайта 4 Карта сайта 5